• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
گفتگو با پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران:

مترو اولویت اول مدیریت شهری تهران است

  • کد خبر : 3587
مترو اولویت اول مدیریت شهری تهران است
سروری در مورد حمایت دولت از توسعه‌ی حمل و نقل عمومی به ویژه مترو بیان کرد: دولت به شهرداری تهران برای خرید واگن کمک خواهد کرد و یک تعهد ۷۷ میلیون یورویی در رابطه با خرید واگن با شهرداری تهران در حال انجام است.

وطن شهر/ نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: «موضوع مترو امروز در اولویت مدیریت شهری قرار دارد و اتصال شبکه‌ی خطوط ایستگاه‌های مختلف مترو به ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی به منظور کاهش آلودگی هوا نیز در دستور کار قرار دارد. با توسعه‌ی این خطوط، مردم به راحتی می­‌توانند از حمل و نقل عمومی استفاده‌ی مناسب داشته باشند.

پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها و عضو شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات توسعه‌ای در متروی تهران، اظهار کرد: «یکی از مهم‌­ترین موضوعات کلان‌شهر تهران، مبحث حمل و نقل عمومی است و مهم‌­ترین موضوع حمل و نقل عمومی هم مبحث مترو است که وظیفه‌ی انتقال جمعیت بسیار بالایی را بر عهده دارد. در شهر تهران اولویت این است که از ظرفیت حداقلی مترو استفاده حداکثری داشت‌ه باشیم و فاصله‌ی ایستگاه‌ها را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: «موضوع وارد کردن واگن‌های جدید یا تعمیر واگن‌هایی که به علت فقدان قطعه و مشکلاتی از این قبیل اورهال نیستند و نمی­‌توانیم از آن‌ها استفاده داشته باشیم، از دیگر مباحث مدیریت شهری است که در دستور کار قرار دارد.

مهم‌­ترین موضوع مدیریت شهری توسعه‌ی خطوط مترو است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که مهم­ترین موضوع مدیریت شهری توسعه‌ی خطوط مترو است، افزود: «اولویت‌های ما توسعه ۷ خط متروی تهران است و به دنبال این هستیم که با سرمایه‌­گذاری جدید در بعضی از خطوط بتوانیم آن‌ها را توسعه دهیم. تلاش داریم تا از ظرفیت موجود استفاده‌ی حداکثری را داشته باشیم. این موضوع در دستور کار جدی شهرداری تهران قرار دارد.

سروری بیان کرد: «زمانی که دوره‌ی ششم مدیریت شهری را تحویل گرفتیم مشکلات عدیده­ای داشتیم به ویژه در مورد حمل و نقل و تهیه‌ی قطعات مورد نیاز مترو به یک فقر نگران کننده دچار شده بودیم که خوشبختانه با تلاش مدیریت جدید و اقداماتی که انجام دادند، بخشی از نگرانی­‌ها برطرف شده و در حال حاضر برای تأمین قطعات مترو با بسیاری از شرکت‌ها قرارداد بسته شده و تعداد قابل ملاحظه­ای قطعه به کشور وارد شده و شرایط ما نسبت به گذشته بهتر شده است. در گذشته، واگن را از خط برای برداشتن یک یا چند قطعه خارج می­‌کردند تا قطارهای دیگر بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. هم اکنون با برنامه­‌ریزی و اقدامات مناسب این نگرانی برطرف شده و شاهد افزایش ظرفیت‌های موجود هستیم.

موضوع مترو اولویت مدیریت شهری است

وی تصریح کرد: «موضوع مترو امروز در اولویت مدیریت شهری قرار دارد و اتصال شبکه‌ی خطوط ایستگاه‌های مختلف مترو به ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی نیز برای کاهش آلودگی هوا در دستور کار قرا دارد. با توسعه‌ی این خطوط، مردم به راحتی می­توانند از حمل و نقل عمومی استفاده مناسب داشته باشند.

رئیس شورای عالی استان‌ها در مورد احتمال راه­‌اندازی مجدد شرکت واگن­‌سازی شهرداری تهران گفت: «بسیار ضروری است که این شرکت مجدداً راه‌­اندازی شود. در گذشته ظرفیت‌هایی برای کاهش نگرانی‌­ها در حوزه‌های مختلف به وجود آمده تا ما بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی استفاده بسیار موثری داشته باشیم. طبیعتاً نه تنها به دنبال احیاء این ظرفیت‌ها هستیم بلکه باید نسبت به توسعه‌ی آن‌ها نیز اقداماتی انجام شود. شورای شهر و شهرداری تهران به دنبال توسعه‌ی ظرفیت‌های موجود در شهر تهران هستند.

سروری با اشاره به توسعه‌ی پروژه­ خط ۴ متروی تهران عنوان کرد: «در دوره‌ی جدید امکان توسعه‌ی این خط وجود دارد چرا که اولویت ما، سرمایه­‌گذاری بر استفاده‌ی حداکثری از ظرفیت موجود مترو، خرید واگن برای مترو و اورهال کردن واگن‌های از رده خارج شده است.

مهم­‌ترین دغدغه‌ی ما رفع نیازهای مردم است

وی با اشاره به کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو گفت: «مهم‌­ترین دغدغه‌ی ما رفع نیازهای مردم است. منطقی و قابل قبول نیست که مردم ۹ تا ۱۲ دقیقه برای استفاده از مترو در صف انتظار بمانند. باید از خطوط موجود استفاده‌ی بهینه داشته باشیم. زیرساخت‌ها و ایستگاه‌ها آماده است، به همین دلیل باید به جای استفاده‌ی حداکثری از مترو نسبت به توسعه و افزایش ظرفیت‌ها اقدام کنیم. با این توسعه، امکان استفاده‌ی مردم برای دسترسی به مترو از نظر زمانی به حداقل خواهد رسید. برای توسعه‌ی مترو، سرمایه‌گذاری­‌های عظیمی انجام شده و هم اکنون متروی تهران جزء ۱۰ کشور برتر در زمینه‌ی کیفیت و کمیت مترو است. نباید از این زیرساخت‌هایی که با بودجه‌های هنگفتی آماده شده استفاده‌ی حداقلی داشته باشیم، به همین دلیل شورای ششم در بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ بیشترین توجه را بر بخش حمل و نقل به ویژه مترو انتقال داده تا بتوانند دغدغه‌ی مردم را رفع کنند.

توسعه‌ی مترو مستلزم سرمایه و وقت مناسب است

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: «توسعه‌ی مترو مستلزم سرمایه و وقت کافی است چرا که قرارداد واگن و وارد شدن آن، مدت زمان قابل توجه‌ی را به خود اختصاص می‌­دهد و برای توسعه‌ی وضعیت موجود، نیازمند زمان و سرمایه‌­گذاری مناسب هستیم. در رابطه با سرمایه­‌گذاری اقدامات خوبی صورت گرفته و به دنبال جذب مشارکت‌های پرسود برای سرمایه­‌گذاران داخلی و خارجی هستیم. نیازمند ایجاد جاذبه برای سرمایه­‌گذاران هستیم تا در این اولویت ما، حضور جدی پیدا کنند.

حمایت دولت برای خرید واگن

سروری در مورد حمایت دولت از توسعه‌ی حمل و نقل عمومی به ویژه مترو بیان کرد: «دولت به شهرداری تهران برای خرید واگن کمک خواهد کرد و یک تعهد ۷۷ میلیون یورویی در رابطه با خرید واگن با شهرداری تهران در حال انجام است. موضوع بعدی هم این است که دولت در اقدامات خرید وسایل حمل و نقل و اتوبوس به ویژه واگن مترو برنامه‌­ریزی مناسبی را برای کمک به مدیریت شهری در کل کشور به ویژه در تهران دارد که با قطعی شدن اطلاعات به مردم ارائه خواهد شد.»

 

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=3587
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.