• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

تکنولوژی نقشه‌یابی مسیر برای نابینایان در متروهای جهان

  • کد خبر : 6502
تکنولوژی نقشه‌یابی مسیر برای نابینایان در متروهای جهان

به گزارش وطن شهر: برنامه نقشه‌یابی مسیر برای نابینایان (Waymap) در ماه می به منظور کمک به این افراد در ایستگاه متروی واشنگتن طراحی شده است. این برنامه دارای جزییات اطلاعات مسیریابی است که در گوشی هوشمند نصب می‌شود و با سنسورهای حرکتی اطلاعات دقیق قطارها و اتوبوس‌ها را در اختیار افراد نابینا قرار می‌دهد. […]

به گزارش وطن شهر: برنامه نقشه‌یابی مسیر برای نابینایان (Waymap) در ماه می به منظور کمک به این افراد در ایستگاه متروی واشنگتن طراحی شده است. این برنامه دارای جزییات اطلاعات مسیریابی است که در گوشی هوشمند نصب می‌شود و با سنسورهای حرکتی اطلاعات دقیق قطارها و اتوبوس‌ها را در اختیار افراد نابینا قرار می‌دهد. هدف این برنامه گسترش انتخاب‌های سفر برای نابینایان است که به صورت فایل‌های صوتی مرحله به مرحله برای یک سفر به طول ۳ فوت (۰٫۳ متر) کاربرد دارد.

بنیان‌گذار این برنامه آقای تام پی (Tom Pey) که خود نیز نابینا است اظهار می‌دارد که جابجایی مسأله‌ای تجملی نیست و برنامه‌های طراحی‌شده موجود در بازار برای نابینایان از دقت کافی برخوردار نیستند. از آنجا که این افراد مجبورند مسیرها را به حافظه خود بسپارند، غالباً از تعداد مسیرهای کم‌تری استفاده می‌کنند که این کار اعتماد به نفس ایشان را از بین می‌برد. همچون دیگر افراد، نابینایان بجای طی ۲٫۵ مسیر می‌توانند ۲۵ یا حتی ۲۵۰ مسیر را بدون اتکا به اعضای خانواده یا دوستان طی‌کنند. تا آخر سپتامبر برنامه Waymap در چندین مرحله و در بیش از ۳۰ ایستگاه مترو و حدود ۱۰۰۰ ایستگاه اتوبوس مورد استفاده قرار خواهد گرفت و تا اوایل ۲۰۲۳ تمامی سیستم مترو را پوشش خواهد داد. به گفته آقای پی، سهولت دسترسی مترو برای تمام مردم بخشی از مأموریت این طرح است.

تکنولوژی نقشه‌یابی مسیر برای نابینایان در متروهای جهان

همچنین پیش از این، متروی لندن سیستم مسیریاب دیجیتالی شنیداری را جهت نابینایان و افراد کم‌بینا در ایستگاه Eusto Tube به صورت آزمایشی راه اندازی کرد.

دستگاه مسیریاب توسط فروم جوانان انجمن سلطنتی لندن در امور افراد نابینا و کارخانه محصولات دیجیتالی(ustwo) طراحی شده است. این اولین مسیریاب استاندارد براساس صوت است که از فناوری امواج‌رادیویی جهت راهنمایی افراد نابینا در داخل شهر استفاده می‌کند.

این مسیریاب آزمایشی شرکت‌کنندگان در ایستگاه Euston Tube را راهنمایی می‌کند، به نحوی که از نمونه نصب شده برنامه روی تلفن همراه خود، مسیرهایی که از طریق دستگاه امواج رادیویی که در سراسر ایستگاه نصب شده است را به صورت صوتی دریافت می‌کنند. متروی لندن نسخه‌ی آزمایشی این نرم‌افزار را راه‌اندازی کرد تا بفهمد که آیا این دستگاه می‌تواند به صورت مطمئن در سراسر شبکه مترو عمل کند و هم‌چنین آزمایش‌هایی جهت اصلاح استاندارهای مسیریابی صوتی انجام دهند.

در سال ۲۰۱۵، متروی لندن یک پروژه آزمایشی را در ایستگاه Pimlico Tube اجرا کرد. این موفقیت موجب شد مترو لندن سرمایه‌گذاری برای آزمایش در مقیاس کامل را در یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های مترو انجام دهد.

آقای دیوید وابوسو مدیر برنامه‌های سرمایه گذاری متروی لندن در این خصوص اظهار کرد: «ما مسیریاب را از ابتدای تحولات آن پشتیبانی کرده‌ایم و خوشحال می‌شویم تا پیشرفت آن را مشاهده کنیم. نسخه آزمایشی ما در ایستگاه Euston Tube برای پیشبرد نتیجه بخش سیستم است که ببینیم آیا می‌تواند به تعهداتش در یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های لندن جامه عمل بپوشاند. این پروژه نوآورانه در نهایت قرار است تا به مسافران نابینا انعطاف پذیری در سفر، بدون وابستگی به شخص دیگر و سفر به مانند دیگر افراد را بدهد. ما بسیار مشتاق هستیم تا ببنیم که این تکنولوژی چگونه می‌تواند لندن را تبدیل به شهری با قابلیت دسترسی بیشتر و آزاد کند.»

پروژه مسیریاب فروم جوانان انجمن سلطنتی لندن در امور افراد نابینا (RLSB) یک میلیون دلار پاداش از گوگل به عنوان بخشی از چالش‌های گوگل دریافت کرد. این برنامه با تحقیق زیاد در محیط زندگی کاربران توسعه داده شده است و به مالکین و سازندگان خدمات جهت‌یاب دیجیتال موقعیت وسایل را می‌دهد تا به افراد نابینا توانایی دهد تا به طور مستقل و بدون وابستگی به تلفن همراه خود، مسیر شهری خود را جهت‌یابی کنند.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=6502
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.