• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

هرس ۱۶ هزار اصله درخت در بزرگراه‌ها و بوستان‌های منطقه۱۶

  • کد خبر : 14556
هرس ۱۶ هزار اصله درخت در بزرگراه‌ها و بوستان‌های منطقه۱۶
شهردار منطقه ۱۶ از هرس و رسیدگی به بیش از۱۶ هزار اصله درخت با هدف ایجاد فضای مطلوب شهری، زیباسازی منظر شهری، جوان‌سازی درختان، فراهم‌آوری شرایط بهینه رشد درختان و کنترل آفات و بیماری در منطقه خبر داد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶،محمد امین سالاری پور ،گفت: عملیات ۱۶ هزار و ۲۰۰ اصله درخت اصله درخت با پیگیری فضای سبز و نظارت کارشناسان مرکز تحقیقات و نیروهای خدمت رسان در بزرگراه ها و محلات منطقه هرس و بازپیرایی شده است.

سالاری پور با اشاره به محورهایی چون بعثت، فداییان اسلام، تندگویان و نواب تا معابر و بسیاری از بوستان ها که تاکنون هرس و بازپیرایی در آنها انجام شده است، افزود: به منظور افزایش سلامت درختان، طرح هرس به صورت وسیع در تمامی معابر اصلی و فرعی در حال انجام است.

سالاری پور همچنین به هرس و فرم دهی و پرچین دهی درختچه طی طرح نگهداشت فضای سبز از ابتدای مهرماه تا اواخر آبانماه در منطقه اشاره کرد و گفت: در این راستا همچنین عملیات جهادی به زراعی معابر و بزرگراهها، بوستان‌ها و جنگلکاری سطح محدوده از قبیل جمع آوری خاک مازاد و پاکسازی باغچه، تقویت درختان با کوددامی، کندوکوب، زیرو رو کردن خاک بستر جنگلکاری‌های سطح محدوده انجام شده است.

سالاری‌پور با اشاره به اینکه این اقدامات می تواند درختان و درختچه را سالم نگه داشته و جهت از بین بردن گیاهان مرده، آلوده و اضافی شاخه نقش مهمی دارند، بیان کرد: بر این اساس و برای حفظ این گنجینه ارزشمند، رسیدگی تخصصی به قطعات فضای سبز درختان و گیاهان تا خاک و بستر رشدشان با رعایت نکات فنی و ایمنی لازم با حضور عوامل اجرایی انجام می شود.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=14556
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.