• امروز : سه شنبه - ۲۰ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 10 December - 2024

در رویداد بارش استعدادیابی کرده و از دل آن مدیران روابط عمومی منصوب می‌شوند

  • کد خبر : 25729
در رویداد بارش استعدادیابی کرده و از دل آن مدیران روابط عمومی منصوب می‌شوند
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: در مقایسه با مدل‌های سنتی ارزیابی و آموزش، رویداد بارش یک ایده روبه جلو و پیشروانه است.

به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر، عبدالمطهر محمدخانی سخنگو و رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه چهارمین رویداد بارش( برنامه ارتقای روابط عمومی های شهرداری) و اختتامیه جشنواره تولیدات روابط عمومی‌های شهرداری تهران (اردی‌بهشت) در اظهار کرد: امروزه در دنیا روش‌های آموزش و ارتقای نیروی انسانی دائما در حال به روز شدن است و به جای برگزاری دوره و کلاس هایی که در آن اساتید به صورت متکلم وحده آموزش‌ ها را ارائه می کنند از روش‌های جدید استفاده می شود.

وی افزود: یکی از روش های جذابی که در دنیا برای ارتقای نیروی انسانی از آن استفاده می شود، درگیر کردن افراد در یک بازی‌واره است که در یک رقابت جذاب بین خودشان به صورت واقعی با مسائل مواجه می شوند و مجبور می شوند مساله را با مشورت حل کنند. این نقطه بهترین نقطه آموزش است چرا که وقتی فرد نیازمند حل مساله می شود، مسائل را بهتر و دقیق تر پیگیری می کند و مساله بیشتر در ذهنش باقی می ماند. بر اساس همین منطق، رویداد بارش را برگزار کردیم.

رئیس مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه در رویداد بارش ۲۷ گروه از روابط عمومی ها که هرکدام در یک حوزه توانمند هستند با چالش های واقعی فعلی شهرداری مواجه می شوند و مشاورها و منتورها، حل چالش های آن‌ها را بررسی می کنند، ادامه داد: در مقایسه با رویدادهای قبلی بارش، در این دوره چالش های واقعی امروز شهرداری را مطرح کردیم. مثلا سه تیم درگیر حل مساله این انگاره غلط بودند که شهرداری در حال قطع درختان در شهر تهران است.

وی درباره خروجی و تاثیر این رویدادها و آموزش ها نیز گفت: به صورت مصداقی می توانم درباره این تاثیر بگویم که الان یک مدیر روابط‌عمومی در یکی از مناطق داریم که از نتایج دور اول بارش است. او از کارشناسان مناطق بود و در آن رویداد خوش درخشید و به عنوان مدیر روابط عمومی منطقه معرفی شد. به همین میزان در سمت مدیران میانی روابط عمومی مناطق هم از افرادی که نتایج این رویداد بودند استفاده کردیم.

رئیس مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران اضافه کرد: این رویدادها و ایجاد حس رقابت باعث می شود که یادگیری برای افراد به شدت مهم شود و برای اینکه از بقیه هم قطاران خود عقب نمانند مجبور به استفاده از ابزارهای نوین و یادگیری بیشتر می شوند و خلاقیت و نوآوری را در کارها خواهند داشت.

محمدخانی با بیان اینکه در مقایسه با مدل های سنتی ارزیابی و آموزش، رویداد بارش یک ایده روبه جلو و پیشروانه است، عنوان کرد: وقتی افراد با سختگیری های داورها در این رویداد مواجه می‌شوند، گاهی خودشان متوجه می شوند که چیزی برای ارائه ندارند و یا نکته ای که ارائه می دهند جذابیت ندارد. در واقع اگر یک روابط عمومی نتواند چند نفر داور و حضار را قانع کند و تولید جذابی نداشته باشد به همین میزان نمی تواند برای کل شهر، منطقه، ناحیه و محله خود کاری را رقم بزنم. بنابراین خود این افراد متوجه این مساله می شوند که فراتر از اینکه یک ارزیابی پسینی دیگر و یک نظام تشویق و تنبیه جداگانه ای وجود داشته باشد، خود برگزاری رویداد و روبرو شدن افراد با یک وضعیت واقعی و با داوران سختگیر و با دانش بالا سبب می شود که مشکلات خود را اصلاح کنند.

سخنگوی شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: رویداد بارش ادامه خواهد و بارش های بعدی نیز برگزار می شود و امیدواریم این مسیر بعد از ما هم ادامه پیدا کند.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=25729
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.