• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024

تفاهمات با گمرک برای ترخیص اتوبوس‌های برقی ادامه دارد

  • کد خبر : 25481
تفاهمات با گمرک برای ترخیص اتوبوس‌های برقی ادامه دارد
شهردار تهران گفت: اگر همکاری‌ها از جانب سایر دستگاه‌ها صورت می‌گرفت، موضوع برقی‌سازی ناوگان عمومی پایتخت زودتر از این‌ها محقق می‌شد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران به سؤالات آنها پاسخ داد. وی در خصوص واردات اتوبوس‌های برقی و ترخیص آنها از گمرک، گفت: اسناد و مدارک اتوبوس‌های واردشده به نام شهرداری نیست، بلکه به نام شرکت واردکننده که از زیرمجموعه‌های بانک شهر است، به گمرک شهید رجایی بندرعباس رسیده است. فاهم با گمرک برای ترخیص اتوبوس‌های برقی در دست پیگیری است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره موضوع آلودگی هوا نیز اظهار داشت: واقع امر هیچ ساز و کاری جز تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی نمی‌تواند به کنترل ترافیک و آلودگی هوا در تهران منجر شود. تلاش کردیم در همین راستا اتوبوس‌های جدیدی را با استانداردهای روز از شرکت‌های خودروساز داخلی خریداری کنیم. هم‌چنین کم و کاست موارد را از طریق واردات پیگیری خواهیم کرد. هدف باز کردن گره‌های زندگی مردم و ارتقای سطح خدمت‌رسانی به شهروندان است.

شهردار تهران بابیان آنکه واردات خودروهای برقی برای تسهیل تردد شهروندان در پایتخت به مذاق بعضی‌ها خوش نیامده، تأکید کرد: بهرحال شهرداری تهران برای تقویت ناوگان عمومی مصمم است. اگرچه اگر همکاری بیشتری از جانب دستگاه‌های دیگر صورت می‌پذیرفت، این مهم خیلی زودتر از این‌ها محقق می‌شد. امیدوار هستیم با عملیاتی شدن موضوع برقی‌سازی ناوگان که تکلیف ماده ۴۶ قانون برنامه هم هست، گامی در راستای کنترل ترافیک و مدیریت آلودگی هوا برداشته باشیم.

علیرضا زاکانی با تصریح بر اینکه ۲۳ دستگاه بر اساس قانون در زمینه آلودگی هوا مسؤلیت دارند، اضافه کرد: ما در تلاش هستیم تا وظایف خودمان را بعنوان شهرداری تهران بنحو احسن انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=25481
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.