• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

بازدید وزیر میراث‌ فرهنگی از صنایع‌ دستی روستایی و عشایری سمیرم

  • کد خبر : 642
بازدید وزیر میراث‌ فرهنگی از صنایع‌ دستی روستایی و عشایری سمیرم
وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که همزمان با روز جهانی صنایع دستی به استان اصفهان سفر کرده است از صنایع‌ دستی روستایی و عشایری سمیرم بازدید کرد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از ایرنا، عزت الله ضرغامی در سفر به استان اصفهان به مناسبت پاسداشت هفته صنایع دستی، صبح شنبه وارد بخش وردشت از توابع شهرستان سمیرم شد.

هنرمندان روستایی و عشایری سمیرم با استقرار در روستای ملی صنایع‌ دستی مهرگرد، هنرهای سنتی و دستی خود را در قالب بیش از ۱۲ رسته در زمینه بافت‌های داری همچون گلیم، گبه و فرش‌های عشایری به نمایش گذاشته‌اند.

‌وزیر میراث‌ فرهنگی در این بازدید که بیش از ۴۰۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی روستایی و عشایریِ بیش از ۵۰ روستا و ۱۴ تیره عشایری حضور داشتند از ۱۲ رشته بافته‌های داری در کمپ گردشگری روستای ملی صنایع‌دستی مهرگرد بازدید کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی از صنایع‌دستی روستایی و عشایری سمیرم بازدید کرد

منطقه وردشت بیشترین تعداد رشته‌های مختلف بافته‌های داری عشایر کشور را به خود اختصاص داده است که از آن جمله می‌توان به گلیم، گبه و انواع فرش‌های دست‌بافت عشایری و روستایی اشاره کرد.

از جمله برنامه های سفر یک روزه وزیر میراث فرهنگی به اصفهان می توان به شرکت در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و برگزیدگان صنایع دستی و افتتاح بیست و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی اشاره کرد.

معرفی نژاد اسب منحصربه‌فرد دره‌شوری و آغاز مستندسازی برخی از پرونده‌های ثبتی خوراک‌های سنتی عشایر منطقه بخشی دیگر از برنامه‌های سفر وزیر میراث‌فرهنگی به اصفهان است.

شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان است.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=642
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.