• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خبرداد:

ادامه احداث آزادراه شهید شوشتری

  • کد خبر : 7117
ادامه احداث آزادراه شهید شوشتری
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از ادامه احداث آزادراه شهید شوشتری با دریافت زمین‌های ورزشگاه تختی خبر داد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از ایرنا، محمد آخوندی روز دوشنبه در جریان نشست ارایه عملکرد دو ساله کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، با یادآوری رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، این انتخاب را تبریک گفت و به موضوع احداث آزادراه شهید شوشتری اشاره کرد.

وی گفت: با امضای وزیر ورزش زمین‌هایی که در ورزشگاه تختی باید تحویل بگیریم را تحویل خواهیم گرفت و ادامه احداث آزادراه شوشتری را آغاز می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، پروژه شهید شوشتری در شرق و جنوب شرق تهران به طول ۱۶ کیلومتر تعریف شده و دارای دو فاز اصلی است؛ فاز اول آن از تقاطعات ثامن (بزرگراه امام رضا) تا بعد از ورزشگاه تختی است و امکان بهره برداری از بلوار هجرت نیز (برای تخلیه بار ترافیکی در بزرگراه بسیج) وجود دارد. فاز دوم آن نیز از ورزشگاه تختی تا بزرگراه شهید یاسینی ادامه دار خواهد بود.

شهرداری آماده اتصال به درگاه واحد دولت

احمد صادقی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این نشست اظهارداشت: الکترونیکی کردن فرآیندها، اتصال به درگاه واحد مجوزهای دولت و غیرحضوری شدن خدمات از جمله وظایف مورد نظارت در کمیته شفافیت است.

وی افزود: در الکترونیکی شدن فرآیندها ۸۰ فرایند مشخص شده و در بخش غیر حضوری شدن خدمات که از تأکیدات برنامه چهارم است، به طور جدی پیگیر آن هستیم.

وی در خصوص تکلیف اتصال به درگاه واحد، دولت، گفت: شهرداری تهران جلسات زیادی را در این خصوص برگزار کرده و برای اتصال به درگاه آمادگی کامل دارد و نواقص باید توسط دولت مرتفع شود.

به گفته صادقی، باید از طریق این درگاه به سامانه‌های شهرداری متصل شد در این رابطه باید جلساتی را با دولت برگزار کرد تا زیرساخت‌ها از سوی دولت فراهم شود.
محمد آخو
وی ادامه‌داد: محاسبه عوارض خدمات فنی که تا چند ماه قبل به صورت دستی انجام می‌شد، کاملاً الکترونیکی شده و تمام موارد به صورت سامانه‌ای انجام می‌شود.

وی ارائه پایان کار آپارتمانی به صورت الکترونیکی، را از دیگر اقدامات دانست و تاکید کرد که با این اقدام ترددهای غیرضروری، ترافیک و آلودگی هوا کاهش می یابد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فعالیت سامانه شفافیت نیز اظهار داشت: ۲۹ اقدام طی سال جاری در سامانه شفافیت به روز رسانی شده است.

صادقی در پرسش به پاسخ خبرنگاران مبنی اینکه با هک شدن سامانه های شهرداری آیا بارگزاری ها خارج از طرح های تفصیلی انجام می شود ، گفت: فایل‌های پشتیبان از جمله طرح های تفصیلی پس از حمله سایبری به سامانه های شهرداری تهران در سال گذشته بارگذاری شده است اگرچه مدت کوتاهی دسترسی‌ها قطع شد و ممکن است موارد جزئی وجود داشته باشد که باید به صورت موردی در مناطق بررسی شود.

وی همچنین درباره بودجه ریزی در شهرداری تهران گفت: در بودجه شهرداری برای همه مناطق و شرکت‌ها از یک نسخه واحد استفاده نکردیم بلکه برای همه مناطق با توجه به ویژگی‌ها مشکلات آن منطقه بودجه نوشته شده است.

وی ادامه داد: تحقق بودجه شهرداری تهران نشان می‌دهد پروانه‌ها نسبت به گذشته کاهش نداشته است.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=7117
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.