به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر, سرهنگ مصطفی زینی وند، رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در مورد نقص روکش معابر و تاثیر آن بر تصادفات اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی تصادفات نقص راه و عامل راه باشد و یکی از مصادیق نقص راه، نقص در روکش آسفالت معابر است.
وی افزود: در معابری که با نقص راه مواجه هستیم به ویژه در معابر شریانی اصلی و بزرگراهی که سرعت مجاز تردد وسایل نقلیه به نسبت بالاست، خرابیها به صورت مستقیم و غیر مستقیم میتواند باعث تصادف شود و آمار تصادف را به دلیل تغییر مسیر ناگهانی خودرو در پی ممانعت رانندگان برای عبور از روی آسفالت خراب و یا به دلیل برهم خوردن تعادل وسیله نقلیه در پی عبور از روی خرابی های آسفالت با لا می برد. علاوه بر این خرابی آسفالت میتواند باعث آسیب جدی به سیستم تعلیق و جلوبندی خودروی شهروندان شود.
رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه با توجه به این موضوع مهم از ابتدای سال، بهسازی معابر شبکه تهران در دستور کار قرار پرفته است، ادامه داد: نسبت به رفع نقص آسفالت بخشها و معابر زیادی اقدام شده و در معابر خیلی زیادی تراش روکش و بهسازی انجام شده که همچنان هم ادامه دارد.
رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد، در مورد بزرگراه های آزادگان و شهید یاسینی علاوه بر تراش و روکش آسفالت، بحث زیرسازی هم در دستور کار قرار گرفت که در حال انجام است.
پیش تر هادی حقبین، معاون شهردار تهران در امور فنی و عمرانی با اشاره به نهضت آسفالت شهرداری تهران گفته بود، بر اساس آخرین آمار؛ میزان تولید و توزیع آسفالت در پایتخت از مرز یک میلیون و پانصد هزار تُن نیز عبور و رکورد جدیدی در تولید ثبت شده است.