به گزارش وطن شهر و به نقل از روابطعمومی و امور بینالملل معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، جلال بهرامی با بیان این که در ۱۰ سال گذشته، بیش از ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شد که به دلیل عدم نوسازی در دورههای مختلف در حال حاضر به ۲ هزار دستگاه تقلیل یافته است، افزود: فقدان تسهیلگری در تولید اتوبوسهای داخل، مانع دیگری بر سر راه بهبود وضعیت ناوگان است.
وی با اشاره به این که دولت با محدودیتهای اقتصادی در جهت تأمین بخشی از هزینه تمامشده خرید اتوبوس و یارانه بلیت اتوبوس و مترو روبهرو است، اظهار کرد: شهرداری تهران به صورت مستقل و با تأمین ١٠٠ درصد منابع مورد نیاز از محل ظرفیتهای خود، قراردادهایی را بابت ساخت ۳ هزار دستگاه اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی تهران با شرکتهای سازنده داخلی منعقد کرده است.
وی با بیان این که یکی از عوامل تعطیلی صنعت اتوبوسسازی، برخی سنگاندازیها در مسیر تولید اتوبوس است، تصریح کرد: با وجود اِعمال تحریمهای ناجوانمردانه از سوی دشمنان و عدم ورود برخی تکنولوژیهای روز دنیا، سازنده داخلی بیش از ۶۰ درصد استانداردهای مد نظر از جمله معیارهای محیطزیستی را تأمین کرده است.
بهرامی با اعلام این که انتظار داریم دولت از طریق تسهیلگری و ایجاد ثبات در برخی سیاستگذاریها به ویژه در حوزه استاندارد، در همکاری با شهرداری تهران به بخش مهمی از نیاز شهروندان در حوزه حملونقل عمومی پاسخ دهد، گفت: برای پیشگیری از مواجه شدن با مشکلات امروز، آیندهنگری در برنامهریزیها و انعقاد قراردادها را مورد توجه قرار دادهایم.
معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه از ۲ هزار دستگاه اتوبوس موجود تهران، ۱۰۰ دستگاه آن تمامبرقی است، خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا اتوبوسهایی که از این به بعد برای تهران خریداری میشوند نیز برقی باشند تا در سالهای آینده با مسائل و مشکلاتی که امروز با آنها دست و پنجه نرم میکنیم، مواجه نباشیم.