• امروز : جمعه - ۲ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024

تبیین محورهای ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران

  • کد خبر : 21800
تبیین محورهای ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران
رییس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران، در یکصد و بیستمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور، به تبیین مهم ترین محورهای ستاد اربعین حسینی پرداخت.

به گزارش وطن شهر و به نقل از ایسنا، بنا براعلام روابط عمومی ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران، در این نشست که عصر روز سوم مرداد ماه جاری در سالن جلسات دفتر شهردار تهران و با حضور  شهرداران کلانشهرها و مراکز استان های کشورمان برگزار شد، محمد امین توکلی زاده ضمن تقدیر از اقدامات هماهنگ اجتماعی و فرهنگی توسط کلانشهرهای کشور و تسری یافتن این اقدامات در حوزه های ورزشی، گردشگری، اجتماعی و فرهنگی به مراکز استان‌ها، این ظرفیت عظیم جریان ساز در کشور را ستودنی خواند و در ادامه از به کارگیری چنین پتانسیل بزرگی در مسیر خدمت به آیین مذهبی و گردهمایی چندده میلیونی اربعین حسینی سخن گفت.

وی اظهارکرد: امسال در وزارت کشور تقسیم کار خوبی در استانداری‌ها و استانداری‌های معین در حوزه‌های خدمات شهری، زیرساخت، حمل و نقل (درون مرزی و برون مرزی)، نظافت، استفاده از تجهیزات، امکانات، نیروی انسانی، استقرار آتش نشانی و … انجام شده است. ما نیز با مسئولیت دادن به شهردار منطقه ۹ در سامرا، به موضوع زیرساخت ورود و به فضل خداوند کمبود پارکینگ را برطرف کردیم.

توکلی زاده ادامه داد: در ایمن سازی جاده‌های عراق نیز کمک شد و محل های حادثه خیز عراق شناسایی و مشکلات مربوط به آن تا حدود بسیار زیادی برطرف شدند.

از کمپین “سلام یا مهدی” تا “طریق القدس، طریق الحسین”

رییس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران در ادامه به کمپین” ۳۶۰ درجه سلام یا مهدی” در دو سال قبل اشاره کرد و گفت: ما فعالیت خودمان را با این کمپین آغاز کردیم و سال گذشته، این فعالیت مردمی را با کمپین “حیاتنا یا حسین” و سبک زندگی حسینی ادامه دادیم. امسال هم با اتفاق نظر همه دست اندرکاران و با توجه به اتفاقات منطقه، به کمپین” طریق القدس، طریق الحسین” رسیدیم تا از این اجتماع عظیم بیش از ۲۰ میلیون نفری زائران مسلمان و گاه غیرمسلمانِ دیگر ادیان توحیدی و در یک معنا از ظرفیت آزادگان جهان، به عنوان جنبشی اعتراضی در مقابل رژیم غاصب اسراییل بهره ببریم.

معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران از طراحی کمپین لشکر قدس برای مخاطب نوجوان خبر داد و گفت: ما یک بار این کمپین را در ماه مباک رمضان آزمودیم و بازخوردهای خوبی هم گرفتیم. حالا هم آماده تولید محتوا در زمینه های رسانه ای و اقلام فرهنگی هستیم. برای مثال سازمان زیباسازی به امر تولیدات گرافیکی برای المان های شهری مشغول شده است، در بخش رسانه ای سرودهای دو زبانه‌ی فارسی و عربی در حال تولید است همچنین در داخل عراق هم حشدالشعبی به تعریف  رخدادهایی همت گماشته است تا از این فرصت بی بدیل نهایت استفاده برده شود.

توجه ویژه به بانوان زائر

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه به لزوم توجه ویژه به حوزه بانوان اشاره کرد و گفت: تا سال گذشته برنامه ریزی خاصی برای بانوان زائر نداشتیم اما از سال قبل کاری مشترک با دانشگاه اهلبیت در عمود ۹۰۰ انجام و در ورودی کربلا نیز برنامه ای ویژه تدارک دیده شد که بسیار مورد استقبال بانوان عراقی، ایرانی و حتی ترکیه‌ای قرار گرفت.

برگزاری آیین بدرقه در تمام ایران

رییس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران از آغاز کار تخصصی برای کودکان، تعریف رخداد مشترک با ورزشکاران جهان اسلام و امور قرآنی برای فعالان رسانه‌ای سخن گفت و در ادامه به آیین بدرقه زائرین حسینی اشاره کرد که امسال، سومین سال حضور خود در ستاد اربعین را تجربه می‌کند.

وی در ادامه گفت: درخواست عراقی ها این است که زائران را زودتر به عراق اعزام کنیم تا روزهای آخر با ازدحام جمعیت مواجه نشوند. به همین دلیل ما آیین بدرقه را زودتر برگزار می کنیم. سال گذشته این مراسم با حضور حدود ۲۰۰ هزار نفر در میدان آزادی برگزار شد و امسال هم با برگزاری این رویداد، به استقبال اربعین می رویم تا به طور رسمی اعزام را آغاز کنیم. در این راستا از شهرهای مختلف هم درخواست داریم به تناسب دوری و نزدیکی خود با مرز، برگزاری این آیین ارزشمند را در دستور کار داشته باشند.

برنامه ریزی ویژه مخاطبان خاص

برگزاری مسابقات مداحی، شعرخوانی، تعزیه و زمینه خوانی ویژه مخاطب نوجوان در قالب “سوگواره آرمان”، “تقدیر از موکب‌داران بزرگ عراقی” با حضور شهرداران کلانشهرها در این مراسم برای ایجاد ارتباط قوی‌تر بین دو کشور، ایجاد “اتاق وضعیت” به منظور شناسایی نیازهای زائرین و خادمین اربعین حسینی، از دیگر موارد مطرح شده از سوی توکلی زاده بود.

طراحی اپلیکیشن راهنما

رییس ستاد اربعین حسینی در پایان به طراحی “اپلیکیشن راهنما”به منظور کمک به زائران اشاره کرد و گفت: با طراحی این اپلیکیشن، زائران می توانند از وضعیت مراکز درمانی، اورژانس، موکب های ایرانی، امکانات و … مطلع شوند همچنین با ایجاد یک مرکز پشتیبان هم به پرسش های زائرین پاسخ داده می شود.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=21800
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.