به گزارش وطن شهر, در حوزه زیست محیطی از کارخانه سازنده دستگاه های زباله سوز بازدید شد؛ هیئت چینی که به زودی به تهران خواهد آمد، وعده انتقال تکنولوژی در این زمینه داد. در حوزه فناوری و هوشمندسازی نیز این موارد دنبال شد.
با موافقت طرف چینی تعداد واگن ها به ۷۹۱ دستگاه رسید. هزار و ۵۰۷ واگن در تهران داریم که بخشی از آن از چرخه خدمت خارج شده است. با این ۷۹۱ واگن امکانی برای مردم تهران فراهم شد تا بهترین خدمت را به آنها ارائه دهیم اما این تعداد واگن در ۲۳ ماه پیش بینی شده بود تا اولین واگن در این زمان وارد تهران شود اما در پیگیری های جدی معاونت حمل و نقل، اولین واگن یک سال آینده وارد پایتخت خواهد شد.
قرار شد هشت رام هفت واگنه به صورت کامل وارد شود، قطعات ۱۰ رام نیز جهت سر هم بندی وارد می شود و ۷۲ رام به صورت ساخت داخل کشور دنبال خواهد شد. این اقدام فوق العاده بزرگ و اساسی خواهد بود.
بومی سازی به اصلی ترین قطعه واگن ها یعنی بوژی تبدیل شد. این یک موفقیت فوق العاده بزرگ برای ماست. موفقیت بعدی انتقال تکنولوژی تولید بوژی از چین به ایران است که این تکنولوژی از یک شرکت اروپایی با ۸۴ میلیون دلار به چین منتقل شده و قرار بر این شد که با هفت میلیون دلار به تهران منتقل شود که این اتفاق برای اولین بار روی داد و شرکت واگن سازی را از پایه متحول خواهد کرد.
۴۲۰ بوژی را چینی ها خواهند ساخت و دو برابر آن در تهران تولید خواهد شد؛ بزرگترین دستاورد این سفر قرارداد واگن ها با الحاقات آن بود.
قرارداد هزار دستگاه اتوبوس دو کابین ۱۸ متری گاز سوز، هزار دستگاه اتوبوس ۱۲ متری برقی، ۱۰ هزار دستگاه ون برقی، ۱۰ هزار دستگاه تاکسی برقی و ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی منعقد شد.
ترامواهای دارای چرخ لاستیکی از ابداعات این شرکت چینی بود و امکانی فراهم شد تا این تراموا را به صورت جدی دنبال کنیم. این نوع از تراموا نسبتی بر ریل گذاری نخواهد داشت که قرار شد جزئیات آن را اعلام کنند تا اگر به صرفه و صلاح شهر بود، تأمین شود.