• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
شهردار منطقه۶ خبر داد:

پیرایش شهر با حذف زواید بصری معابر مرکزی پایتخت

  • کد خبر : 7075
پیرایش شهر با حذف زواید بصری معابر مرکزی پایتخت
سید مرتضی روحانی گفت: با هدف بهبود فضای شهری و ایمنی عابرین و اجرایی کردن پروژه حذف زواید و ایجاد آرامش بصری در معابر قلب پایتخت، پل عابر خیابان کریمخان و تقاطع خیابان ولیعصر (ع)- فاطمی جمع آوری شد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از روابط عمومی منطقه ۶، سید مرتضی روحانی شهردار منطقه خاطرنشان کرد: استفاده گسترده از اتومبیل در جوامع صنعتی تغییراتی در سیستم شهرسازی ایجاد کرد و مهندسین اولویت را به وسایل نقلیه دادند که پل های عابر پیاده یکی از دستاوردهای این تصمیم بود.

شهردار منطقه ادامه داد: برخی از پل های موجود در سطح شهر که در پی ضرورت آن روزها برای جداسازی مسیر عابر پیاده از خودروها ساخته شده بود، این روزها بلااستفاده و بدون تردد شهروندان از آن، فقط تصویر شهر را مخدوش می کنند و نظم بصری و سیمای شهری را آشفته می کنند.

وی با اشاره به اینکه این پل ها هزینه های نگهداری زیادی را نیز به شهر تحمیل می کنند اذعان داشت: پل ها با حذف تردد انسانها از خیابان شرایط را برای جابجایی با وسایل نقلیه هموارتر و حضور انسانها در شهرها را با پیچیدگی هایی روبرو می کنند که اگر بخواهیم به سمت شهرهای انسان محور حرکت کنیم لازم است شرایط ترددی شهروندان در سطح شهر را تسهیل ببخشیم.

روحانی اذعان داشت: ارتقاء زیرساخت های شهری انسان محور و تامین ایمنی عبور و مرور برای شهروندان یکی از راهکارهای مورد استفاده برنامه ریزان شهری برای کاهش ترافیک است، ما نیز در شهرداری منطقه تلاش می کنیم با ارتقاء سطح ایمنی معابر با انجام مطالعات، بررسی و سنجش رفتارهای تردد شهروندی این شرایط را در سطح منطقه فراهم کنیم.

وی افزود: با توجه به مطالعات صورت گرفته و نظر کمیته‌های تخصصی پل های عابر پیاده واقع در خیابان های کریمخان و ولیعصر(عج)-فاطمی با اثربخشی پایین شناسایی و در طی مراحل مختلف جمع آوری شد.

روحانی در پایان گفت: نصب علایم هشدار دهنده برای خودروها، چراغ راهنما، سرعت گیر، سرعت کاه و فراهم آوردن شرایط تردد ایمن برای شهروندان در معابری که پل ها جمع آوری شده است، شرایط بهتر و مناسبی برای استفاده ایمن و آسان شهروندان در فضاهای شهری فراهم می کند.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=7075
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.