• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

پیاده‌روسازی خیابان سلمان فارسی در منطقه ۷ آغاز شد

  • کد خبر : 23551
پیاده‌روسازی خیابان سلمان فارسی در منطقه ۷ آغاز شد
شهردار ناحیه یک شهرداری منطقه ۷ از پیاده‌روسازی خیابان سلمان فارسی در این ناحیه در راستای اجرای طرح توسعه محله‌ای و ایمن‌سازی تردد شهروندان خبر داد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، حسن فروغی فر اظهار کرد: توسعه در سطح محلات مجموعه‌ای از اقدامات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در برمی‌گیرد و هدف از این توسعه بازگرداندن حیات همه جانبه به ساختار شهر است.مردم از مدیریت شهری انتظار رسیدگی به محله، کوچه و معابر خود را دارند و به ویژه در مناطق محروم اجرای پروژه‌های توسعه محله ای و من شهردارم، رضایت بیشتری از مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در بودجه شهرداری تهران سهم ویژه‌ای برای پروژه‌های توسعه محله‌ای و کوچک مقیاس دیده شده که با اجرای این پروژه ها، شرایط بهتری در زندگی شهری فراهم خواهد شد.توسعه پایدار شهری از اهمیت بسیاری برخوردار است و به معنای تحقق تعادل بین اقتصاد، اجتماع و محیط زیست است.

شهردار ناحیه یک شهرداری منطقه ۷ گفت: برنامه ریزی محله محور و برنامه ریزی مشارکتی دو الگوی مهم در توسعه محله ها برای حصول توسعه پایدار شهری می باشند. برنامه ریزی محله محور با تاکید بر شناخت و درک عمیق از ویژگی ها و نیازهای محله و شهروندان آن، برنامه ها و طرح های توسعه را ارائه می دهد و بر این اصل تاکید دارد که هر محله دارای یک شخصیت و جایگاه منحصر به فرد و نیازهای خاص خود است که برنامه ریزی ها باید متناسب با شرایط آن محله انجام شود. برنامه ریزی مشارکتی با فراهم کردن فرصت های مشارکت مستقیم شهروندان و نهاد های محلی در فرآیند تصمیم گیری، باعث افزایش ارتباطات اجتماعی و ایجاد احساس مسئولیت در جامعه محلی شود.

وی تاکید کرد: پیاده روسازی خیابان سلمان فارسی یکی از چندین پروژه توسعه محله ای در این ناحیه است که عملیاتی از قبیل کفپوش بتنی و طوقه چینی از تقاطع خیابان حق پرست تا خیابان یزدی به اتمام رسیده و همکارانم در حال ادامه اجرای این پروژه در تقاطع کوچه قبادوز تا کوچه یزدی هستند.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=23551
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.