به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر، محمدصادق خیرخواه، مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران درباره آخرین اقدامات مطالعاتی انجام شده به منظور مقاومسازی و بهسازی لرزهای پلهای سوارهروی پایتخت، از اتمام این مطالعات در خصوص پل تقاطع بزرگراه شهید آوینی(کمربندی شهرری) با جاده تهران- ورامین موسوم به پل عبدالرحمن صوفی خبر داد و گفت: طراحی و اجرای طرحهای بهسازی لرزهای پلهای آسیبپذیر شهر تهران در راستای تحقق برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران ادامه داشته و پیشبینی میشود این مطالعات تا پایان سال جاری در مورد پلهای ۱۰ تقاطع دیگر به سرانجام برسد.
خیرخواه در پاسخ پرسشی در خصوص راهکارهای مقاومسازی پل عبدالرحمن صوفی، گفت: طرح بهسازی به منظور برآورده ساختن سطح عملکرد مورد انتظار پل در سطوح خطر تعیین شده، شامل نصب نشیمنگاههای هسته سربی(LRB) روی پایههای میانی، جایگزینی تمام نشیمنگاههای الاستومری با نشیمنگاههایی با ظرفیت تغییر مکانی بالاتر، تقویت سرستونها و ستونهای میانی با ژاکت بتنی، تقویت سرشمعها و همچنین تقویت خاک زیر پی در پایههای میانی است.
به گفته مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، تاکنون در نتیجه تلاشهای انجام شده در گروه مقاومسازی پلها و ابنیه بزرگراهی این سازمان، از میان ۶۶ تقاطع آسیبپذیر شهر تهران، مطالعات و طراحیهای مربوط به مقاومسازی و بهسازی لرزهای ۵۴ تقاطع به اتمام رسیده است.
لازم به ذکر است پل عبدالرحمن صوفی که در مسیر بزرگراه شهید آوینی و بر فراز جاده تهران- ورامین قرار دارد، ۹۰ متر طول داشته و عرض آن به بیش از ۲۰ متر میرسد. عرشه این پل از نوع تیر- دال بتنی بوده و روی شمعها، ستونها و سرستونهای بتنی بنا شده است.