• امروز : جمعه - ۲ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024
فن آوري تورهاي مجازي ایستگاه‌های ريلي در خدمت مسافران

پشتیبانی از برنامه‌ریزی سفر

  • کد خبر : 4181
پشتیبانی از برنامه‌ریزی سفر
مسافران اکنون می‌توانند به‌صورت مجازي یک تور ديداري از ایستگاه راه‌آهن فرودگاه استنستد داشته باشند، در پروژه‌ای که از پيش هدف آن، کاهش اضطراب مسافران، افزايش سطح آگاهي ايشان و بهبود دسترسی آنان با ارائه ابزارهای بهتر برای برنامه‌ریزی سفر از قطار به پایانه‌های هوائي طرح‌ریزی‌شده است.

مترجم:‌ پژمان صالحی

به گزارش وطن شهر: کارشناسان ریلی مرتبط با برگزاری تورهای مجازی به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در بریتانیا با مسئولان آموزش فرودگاه و مترو، به‌منظور ایجاد این تور مجازی در ایستگاه فرودگاه استنستد همکاری وسیعی داشته‌اند تا فرصتی را برای مسافران فراهم  نمایند تا قبل از ورود به ایستگاه به‌طور مجازی ایستگاه را  بازدید نموده و فضای آن را تجربه کنند.

تور مجازی می‌تواند به‌طور خاص برای مسافران معلول و یا کسانی که دچار ناتوانی هستند به‌منظور به دست آوردن نقشه سیروسفر و نیز بررسی میزان دسترسی آن‌ها مبادی سفر مفید باشد. پنل دسترسی این سامانه با عنوان Greater Anglia متشکل از ارائه خدمات به گروهی از مسافران ناتوان صنعت حمل‌ونقل است که به‌طور منظم از سیستم استفاده می‌کنند البته این بانک اطلاعاتی می‌تواند به‌روز شده و توسعه یابد. این افراد می‌توانند همچنین سایر مسافران را به‌طور مجازی ملاقات نموده تا بازخوردهای مربوط به یافته‌های خود از این پروژه را به اشتراک بگذارند. اعضای پانل حمایت خود را از ایده تور مجازی در سراسر جهان به اشتراک گذاشته‌اند.

ایستگاه فرودگاه استنستد دارای دسترسی‌های بدون پله و آسان‌بر برای معلولان، دستگاه‌های فروش بلیت خودکار، باجه‌های فروش خدمات در دسترس نیز یک رمپ شیب‌دار برای دسترسی ساده افراد ناتوان به‌قطار است. برخی از تجهیزات مدرن و جدید نیز در ایستگاه به ارائه خدمات می‌پردازند. این قطارها دارای پله‌های جمع شونده بوده و به مسافرانی که از ویلچر و اسکوتر استفاده می‌کنند، اجازه می‌دهند بدون رمپ سوار قطار شوند.

جستجوی مسیرهای ایستگاه از راه دور

یکی از سخنگویان پروژهGreater Anglia  می‌گوید: “این تور مجازی به‌منظور پشتیبانی از برنامه‌ریزی سفر، ارائه تصویر واضح‌تری از ایستگاه قبل از آغاز سفر به مسافران و کاهش اضطراب در مورد نحوه رفت‌و‌آمد از پارکینگ‌ها به سکو و تا فرودگاه طراحی‌شده است.”

تور مجازی آنلاین مبتنی بر وب، به مسافران هنگام حرکت در ایستگاه امکان انتخاب‌های خودکار یا دستی را ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند مکانی را در داخل ایستگاه که می‌خواهند آن را مشاهده کنند، انتخاب نموده و به‌طور خودکار یا به‌صورت دستی در مسیر حرکت با کلیک بر روی آیتم موردنظر به سمت آن هدایت شوند.

یک نقشه تعاملی نیز در این سیستم وجود دارد که به کاربران امکان می‌دهد طرح‌بندی ایستگاه را به‌طور کامل مشاهده کنند و همچنین اتصالاتی را برای حرکت در مناطق خاصی از ایستگاه مشاهده کنند. هدف اصلی از پلتفرم مجازی افزایش قابلیت اطمینان در مورد دسترسی و ایمنی عمومی مسافران در ایستگاه است.

این تور از تصویرسازی و فنون سه‌بعدی و ۳۶۰ درجه، تصویربرداری هوایی و یک نقشه تعاملی برای مکان‌یابی استفاده نموده و امکانات مناسبی را به مسافران استفاده‌کننده ارائه می‌دهد. این تور سایر مناطق عمومی ایستگاه ازجمله ورودی، توالت‌ها، میز خدمات مشتری یا دفتر فروش بلیت، سکوها، آسانسورها، پارکینگ‌ها و مکان‌های خروج را نیز پوشش می‌دهد. همچنین در نمای هوایی از پارکینگ، پارکینگ دوچرخه، ایستگاه اتوبوس و تاکسی نیز وجود دارد، درحالی‌که نقاط تلاقی سفر را می‌توان با استفاده از منوی کشویی به‌صورت کامل در صفحه‌نمایش مشاهده کرد.

سخنگوی پروژه Greater Anglia می‌گوید: “این کار به شما نزدیک‌ترین تجربه حضور فیزیکی را در فضای ایستگاه و اماکن مرتبط آنجا ارائه می‌دهد. مسافران می‌توانند وقت خود را صرف نگاهی سودمند به اطراف، بدون استرس‌های ناشی از سفر واقعی کنند.”

“این فن‌آوری به مسافران یک راهنمای بصری و یک تور گفتاری در ایستگاه را ارائه می‌دهد و برای توانمندسازی مسافران طراحی و پیاده‌سازی شده است، زیرا آن‌ها را قادر می‌سازد که تصمیم بگیرند چه چیزی مانعی برای سفرشان است، نه اینکه به آن‌ها گفته شود که آیا چیزی در دسترس است یا خیر.”

برنامه‌ریزی سفر آگاهانه برای برخی از مسافران بسیار مهم است، و این تور دارای راهنمای گفتاری با عنوان‌های محدود در صفحه اصلی و گیجت دسترسی است که به کاربران امکان می‌دهد گزینه‌های صفحه، ازجمله فونت بزرگ، با تباین بالا یا سخنگوی صوتی را تغییر دهند.

ترسیم نقشه آینده

پیاده‌سازی فناوری تور مجازی با چالش‌های زیادی همراه بود. Greater Anglia، به دنبال فراهم آوردن چیزی بود که بتواند پروژه را اجرا کند و کارشناسان تورهای مجازی این امکان را به‌خوبی برای مسافران فراهم کردند.

از ایستگاه باید در زمان آرامی که مسافران کمی در حال سفر بودند فیلم‌برداری می‌شد. این برای اطمینان از وضوح ضروری بود و این اطمینان حاصل شود که مسافران یک ایده دقیق از مکان‌های داخل ایستگاه دریافت می‌کنند و صفحه ایستگاه واضح است، بدون اینکه دید مسافران را مبهم نماید. علاوه بر این، مجوز برای فیلم‌برداری هوایی از مناطق خارجی موردنیاز بود. کارشناسان تورهای مجازی و Greater Anglia توانستند بر محدودیت‌های فنی غلبه نموده و نیازهای کاربران را در مجازی مرتفع کنند، به این معنی که تور مجازی بتواند در پلتفرم‌هایی مانند دستگاه‌های تلفن همراه و همچنین رایانه‌ها قابل‌استفاده باشد.

هدف آینده این فن‌آوری ایجاد تورهای مجازی ۳۶۰ درجه، برای ده ایستگاه است که پیش‌بینی می‌شود در آینده تعداد مسافران افزایش یابد و درنتیجه به‌طور بالقوه هدایت کردن دشوارتر باشد.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=4181
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.