• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
آیا «شهردار تهران» بعد از اربعین می‌رود؟

پایان حضور زاکانی در بهشت؟

  • کد خبر : 3992
پایان حضور زاکانی در بهشت؟
اما اگرهای رفتن یا ماندن زاکانی زمانی شروع شد که عملکرد او خصوصا در حوزه نگاهداشت شهری و عملیات عمرانی مورد قبول شورای شهر تهران قرار نگرفت. هرچند انتخاب او هم با توجه به عدم سوابق مرتبط مدیریتی و تحصیلات مرتبط مورد انتقاد شدید بسیاری از کارشناسان و بدنه شهرداری بود اما انتخاب او به عنوان شهردار و شروع کار او با تمام وعده‌هایش برای تهران اسلامی و تغییر چندباره شعار شهرداری انتقادها را روز به روز بیشتر و بیشتر کرد.

وطن شهر/ اما اگرهای رفتن یا ماندن زاکانی زمانی شروع شد که عملکرد او خصوصا در حوزه نگاهداشت شهری و عملیات عمرانی مورد قبول شورای شهر تهران قرار نگرفت. هرچند انتخاب او هم با توجه به عدم سوابق مرتبط مدیریتی و تحصیلات مرتبط مورد انتقاد شدید بسیاری از کارشناسان و بدنه شهرداری بود اما انتخاب او به عنوان شهردار و شروع کار او با تمام وعده‌هایش برای تهران اسلامی و تغییر چندباره شعار شهرداری انتقادها را روز به روز بیشتر و بیشتر کرد.

اکثر نارضایتی کارمندان شهرداری به دلیل آنچه تغییرات مداوم مدیریتی و انتصاب افراد غیر متخصص به پست‌های مهم و حساس است. از سوی دیگر کارکنان شهرداری تهران با توجه به عدم توجه به رفاهیات،  عدم افزایش قانونی حقوق و مزایا و نیز عدم واریزی به موقع حقوق دل خوشی از زاکانی و تیم او نداشتند. در کنار این اختلال چندباره سیستم‌های شهرداری و هک آن‌ها (۱۲ خرداد ۱۴۰۱) نشان داد شهرداری تهران حالا علاوه بر مسایل گذشته خود پاشنه آشیل دیگری هم دارد و آن عدم توانایی حفظ امنیت سرورها و اطلاعات خودش است. موضوعی که پیش‌تر محمدرضا زارعلی، مدیرکل وقت امور مالی و اموال شهرداری تهران در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ طی نامه‌ای به حراست شهرداری درباره آن هشدار داده بود که امکان دارد سیستم‌های شهرداری هک شود ولی به آن توجهی نشد و وی برکنار شد.

این دلایل هر کدام به تنهایی شاید شهرداری را برکنار کند اما زاکانی با توجه به برخی حمایت‌ها هم چنان در بهشت است. با وجود مخالفت صریح چندین عضو شورای شهر نسبت به عملکرد او و برخی نهادهای نظارتی خصوصا در ماجرای فساد ۲۵هزار میلیاردی و نیز برکناری شبانه مدیر بازرسی شهرداری، حالا موضوع عدم توانایی در جمع آوری زباله و پسماند مناسب آن، عدم جمع‌آوری زباله‌گردها با وجود ادعای جمع‌آوری سه ماهه آن‌ها، فروش املاک شهرداری، اعتصاب بی‌سابقه رانندگان اتوبوس، خرابی پله برقی‌های شهری و مترو، خرابی‌های مکرر مترو تهران هم موجب شده است صدای مردم هم نسبت به عملکرد او دربیاید.

شهرداری تهران در دوره زاکانی تنها در بخش فرهنگی به دلیل برگزاری چندین جشن، راهپیمایی و گردهمایی مذهبی مورد تشویق، حمایت و توجه برخی مقامات و سازمان های دولتی قرار گرفته است که اگرچه هزینه کرد این نوع مراسم هم سوال جدی بسیاری از شهروندان تهرانی است. در کنار این عملکرد روزنامه همشهری هم به عنوان روزنامه شهری و طبقه متوسط و تبدیل آن به روزنامه ای سیاسی و فاقد وظیفه ارگانی خود موجب اعتراض بسیاری از کارمندان همشهری و روزنامه نگاران قرار گرفته است و یکی دیگر از نقاط منفی کارنامه پر از مردودی زاکانی است.

از دیگر نکات منفی کارنامه زاکانی می‌توان به ادغام شرکت کنترل ترافیک با شرکت رایانه شهر، حواشی مرتبط با داماد شهردار تهران، ماجرای انتصاب مدیرعامل بهشت زهرا، احکام صادره برای شهرداران مناطق و… اشاره کرد.

این روزها با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس زمزمه رفتن زاکانی بعد از اربعین به گوش می رسد. زمزمه‌ای جدی که علاوه بر اعضای شورای شهر، برخی از نهادهای قدرت هم تلویحا آن را تایید می کنند. رفتن او به دولت جدی شده است تا او و تیم‌اش هرچه سریعتر و آبرومندانه از شهرداری به دولت کوچ کنند. تصمیمی مهم که گویا در سطح بالایی درباره آن تصمیم گیری شده است و احتمال رفتن زاکانی بیش از پیش شده است. بایستی تا اربعین منتظر بود و دید آیا زاکانی سرانجام پس از دو سال آزمون و خطا در مدیریت شهری خواهد رفت یا خیر؟!

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=3992
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.