• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

وعده‌های ناتمام زاکانی برای خرید و واردات اتوبوس

  • کد خبر : 14040
وعده‌های ناتمام زاکانی برای خرید و واردات اتوبوس
علیرضا زاکانی از زمانی که تصدی شهرداری تهران را به عهده گرفت، تاکنون بارها وعده خرید و واردات اتوبوس را داده است. سوال این است که چرا تاکنون وعده‌های شهردار تهران به سرانجام نرسیده است؟

به گزارش وطن شهر و به نقل از تجارت‌نیوز، کلانشهرها در چنبره آلودگی هوا قرار دارند. هوایی که اندک اندک بیماری می‌شود و در جسم و روان شهروندان ریشه می‌زند. از شهروندان تهران گرفته تا اصفهان.

تصویب قانون هوای پاک، اختصاص بودجه به این امر مهم و گذر زمان هم کمکی به کاهش آلودگی هوا در کشور نکرد. هوای آلوده همچنان در کلانشهرها می‌تازد. وضعیتی که هم مازوت‌سوزی در آن نقش دارد و هم فشل بودن سیستم حمل‌ونقل عمومی. مشخصا در تهران، برخی از مسئولان وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی و استفاده از خودروهای شخصی را بیشتر مورد تاکید قرار می‌دهند. شهری که در فهرست ۲۰ پایتخت آلوده جهان قرار دارد.

به اعتراف مقامات دولتی و البته پژوهش‌های سازمان‌های دولتی و رسمی، بیش از ۴۰ میلیون نفر در ایران در معرض آلودگی هوا قرار دارند.

تمام استان‌ها درگیر آلودگی هوا هستند

اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی نوشت که تقریبا تمام استان‌های کشور با آلودگی هوا درگیر هستند و این مسئله روز‌به‌روز در حال گسترش است.

در این گزارش با تکیه بر گزارش بانک جهانی آمده که آلودگی هوا سالانه ۲٫۶ میلیارد دلار به شهروندان تهران خسارت وارد می‌کند. سرانه خسارت وارده ناشی از آلودگی هوا برای هر شهروند تهرانی حدود ۳۰۰ دلار در سال است.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=14040
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.