• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

وصول ۱۳۷ درصدی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران

  • کد خبر : 2097
وصول ۱۳۷ درصدی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران
خزانه دار شورای شهر تهران اعلام کرد که بودجه شهرداری تهران در ۱۲ ماه منتهی به اسفند ماه سال گذشته بیش از ۶۹ هزار میلیارد تومان وصول شده که نسبت وصول به بودجه مصوب، ۱۳۷ درصد بوده است.

به گزارش وطن شهر و به نقل از ایسنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران حبیب کاشانی خزانه دار شورای شهر به ارائه گزارش حساب و درآمد شهرداری تهران در اسفند ماه سال گذشته پرداخت و با اشاره به تاخیر ارائه این گزارش گفت: بخشی از این تأخیر به دلیل دیر ارائه شدن گزارش به شورا و بخش دیگر تأخیر نیز به علت عدم فرصت صحن برای ارائه زمان گزارش دهی بود.

وی با بیان اینکه بودجه سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد تومان بود که در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۶۹ هزار و ۸۲ میلیارد تومان وصول شده که نسبت به بودجه مصوب، میزان وصولی ۱۳۷ درصد بوده است، گفت: از ۶۹ هزار میلیارد تومان بیش از ۶۷ هزار میلیارد تومان نقد و بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان نیز غیر نقد بوده که نشان می‌دهد در حوزه غیر نقد عملکرد ضعیفی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای باید ۴۲۸۰ میلیارد تومان وصول می‌شد که تنها ۹۳۹ میلیارد وصول شده است، گفت: از محل واگذاری دارایی‌های مالی نیز باید بیش از ۳۹۰۰ میلیارد تومان وصول می‌شد که بیش از ۷۱۰۰ میلیارد تومان وصول شده که تحقق ۱۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

حبیب کاشانی با تأکید بر اینکه تنها در اسفند ماه درآمدهای شهرداری ۳۳ هزار میلیارد محقق شده و این روند صعودی بوده، ادامه داد: از معاون مالی شهردار می‌خواهیم به صورت متمرکز عمل کند و از افراد بیشتری استفاده شود تا مبالغ عوارض نقد شود و درآمدها محقق شود.

وی با اعلام اینکه جرایم ماده ۱۰۰ و اوراق مشارکت افزایش داشته است، گفت: در بخش هزینه‌ها بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان مصوب شده بود که عملکرد شهرداری بیش از ۴۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است و به عبارتی دیگر ۹۶.۸۵ درصد اعتبارات را هزینه کردند.

در ادامه حبیب کاشانی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال نیز شهرداری ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است، تصریح کرد: با آمدن متمم بودجه می‌توانیم صندوق درآمد مازاد را ایجاد کنیم که این اتفاق نادری است.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مبلغ تخصیص عوارض ۵۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: بخشی از مبالغ یعنی حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان به سازندگان اختصاص دارد که از این فرصت استفاده کرده‌اند و این تحقق درآمد دست مریزاد دارد، اما از شهرداری می‌خواهیم که هر چه سریعتر گزارش دهد که این مازاد درآمد در چه ردیف‌هایی هزینه شده است.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=2097
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.