• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024

ورود زباله‌سوز ۶هزارتنی چینی منتظر تایید محیط زیست است

  • کد خبر : 24328
ورود زباله‌سوز ۶هزارتنی چینی منتظر تایید محیط زیست است
معاون شهردار تهران گفت: بیش از ۵۰ کیلومتر به ظرفیت خطوط مترو و ۱۸ ایستگاه جدید اضافه کردیم. همچنین احداث خطوط ۸ و ۹ و ۱۰ مترو را شروع کردیم که آثار آن در سال‌های آینده مشخص می‌شود.

به گزارش وطن شهر و به نقل از  شهر، لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در بیستمین پویش قرار خدمت شهرداری تهران که امروز – پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳- در منطقه ۱۲ پایتخت برگزار شد، نشستی با نخبگان، فرهنگیان و ورزشکاران این منطقه داشت و با آنها دیدار و گفت و گو کرد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ابتدای این نشست با بیان اینکه منطقه ۱۲ یادآور حماسه های بزرگی است که در طول انقلاب داشتیم و مجاهدت هایی که بزرگان این منطقه در صحنه های مختلف داشتند، اظهار کرد: ۴ محور را بر اساس یک سند دنبال کردیم که محور و رویکرد اول توجه به روح شهر بود چرا که هر چقدر بتوانیم به کارها عمق فرهنگی دهیم بسیاری از مشکلات شهر حل می شود. رویکرد دوم توجه به کالبد شهر و رویکرد سوم توجه به هوشمندسازی است و در اداره شهر بدون استفاده از فناوری های نوین و هوشمندسازی کارها پیش نمی‌رود. همچنین رویکرد چهارم مشارکت و حضور مردم در اداره شهر است.

وی افزود: توجه به بحث حمل و نقل عمومی در نظرسنجی ها مورد تاکید مردم بود که ترافیک و آلودگی هوا را کاهش می دهد. در حال حاضر در ترددها ۷۰ درصد شهروندان از خودروی شخصی و ۳۰ درصد از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند در حالی که در استاندارد دنیا این نسبت برعکس است. بنابراین توسعه حمل ونقل عمومی را دنبال کردیم و در برقی سازی حمل و نقل عمومی برای۲۵۰۰ اتوبوس قرارداد بستیم و در مرحله بعد تکنولوژی ساخت آن نیز وارد می شود. در تاکسی های برقی و واگن مترو نیز کارهایی انجام شده‌ است. با کمک دولت شهید رئیسی، ۱۰۵۰ واگن جدید مترو را سفارش دادیم که از ۲۲ بهمن تولید انبوه آن شروع و تا ۲ سال به ناوگان اضافه می شود.

فروزنده ادامه داد: بیش از ۵۰ کیلومتر به ظرفیت خطوط مترو و ۱۸ ایستگاه جدید اضافه کردیم. همچنین احداث خطوط ۸ و ۹ و ۱۰ مترو را شروع کردیم که آثار آن در سال‌های آینده مشخص می‌شود.

معاون شهردار تهران محور بعدی را توجه به مسائل فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: در بحث ارتباط با مساجد طرح آرمان را معرفی کردیم و ارتباطات بین مسجد، خانواده و مدرسه در این طرح تعریف شده است. علاوه بر این ارتباط با هیات ها و مجموعه های مذهبی در دستور کار قرار گرفت. در کنار این اقدامات، رویدادهایی مانند رویداد غدیر را برگزار کردیم و در اربعین نیز حضور جدی داشتیم و در حوزه ورزشی طرح قهرمان شهر را راه اندازی کردیم که در سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در این طرح شرکت کردند و این طرح را بین المللی کردیم.

وی افزود: در بحث بافت فرسوده، تهران ۴ هزار هکتار بافت فرسوده دارد که در این زمینه مشوق ها، تسهیلات و تسهیل در صدور پروانه را در نظر گرفتیم. هر چند به دلیل نبود مدیریت یکپارچه شهری برای حل مشکلات شهر باید با همه دستگاه ها با تشکیل قرارگاه ها هماهنگی کرده و کارها را پیش برد.

فروزنده گفت: در حوزه اجتماعی حدود ۲۰ هزار معتاد متجاهر را از سطح شهر جمع کردیم و به یاورشهرها و محل نگهداری آسیب‌دیدگان بردیم و الان مدعی هستیم که کلونی معتادان در سطح شهر نداریم.‌ در حوزه شهرسازی سعی کردیم مبلمان شهری را به سمت فرهنگ و معماری ایرانی-اسلامی ببریم و هویت فرهنگی به تهران بدهیم.

 

ورود زباله‌سوز ۶هزارتنی چینی منتظر تایید محیط زیست است

 

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران بیان کرد: محور دیگر بحث هوشمندسازی بود که بر اساس آن ۲۰ خدمت از طریق نرم افزار شهرزاد انجام می شود. در بحث پسماند با چینی ها مذاکره کردیم برای وارد کردن زباله سوز که روزی ۶ هزار تن زباله را تبدیل به برق می‌کند و هیچ گونه آلایندگی ندارد و ۷۰ درصد آن را خود چینی ها سرمایه گذاری می‌کنند و منتظر تایید سازمان محیط زیست هستیم.

 

اهدای جایزه بریکس به طرح من شهرداری

 

وی افزود: در طرح “من شهردارم” از مردم درباره اجرای پروژه ها و نوع پروژه ها نظر خواهی کردیم و شهرداری تهران در اجلاس بریکس برای این مساله و استفاده از نظرات مردم در اداره شهر جایزه گرفتیم و امسال ۹ هزار میلیارد تومان برای این طرح اعتبار در نظر گرفتیم.

 

تسویه ۴۰ همت از بدهی‌های بانکی

 

فروزنده با بیان این مطلب که برای حل مشکل منابع مالی، اولین گام، تسویه بدهی ها با بانک ها بود، ادامه داد: روزی که به شهرداری آمدیم، بدهی شهرداری به بانک ها ۱۷۰ همت بود و با مذاکرات و بررسی های انجام شده این عدد ابتدا به ۱۰۰ همت و پس از آن به ۸۰ همت کاهش پیدا کرد که از این میزان، حدود ۴۰ همت تسویه شده و مابقی آن نیز تسویه خواهد شد. این تسویه باعث استفاده از کمک بانک‌ها شد و برای خرید اتوبوس‌ها از تسهیلات و حمایت های بانک‌ها استفاده کردیم.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: در حال ساخت سه بزرگراه شامل انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری هستیم. همچنین در بحث تقاطع های غیر همسطح نیز پروژه هایی تحویل شده و کارهایی نیز در حال انجام است. اگر دستگاه‌ها با ما همکاری کننند می توانیم بسیاری از مشکلات معیشتی را نیز حل کنیم. در نهایت اینکه وظیفه همه ما امید دادن به مردم و شهروندان است‌.

در ادامه این نشست، نخبگان و فرهنگیان و ورزشکاران منطقه ۱۲ به بیان نظرات، پیشنهادات و دیدگاه های خود پرداختند.

توجه به وحدت ملت و رسیدگی به معیشت مستضعفان جامعه، احیای خانه های ارزشمند منطقه، حل مسائل و معضلات مربوط به آسیب های اجتماعی در منطقه ۱۲، ساخت ورزشگاه های آبرومند و استاندارد، توجه به باغ اتحادیه و مرمت آن، توسعه ورزش و استعدادیابی در حوزه ورزش و به ویژه در رشته کشتی و تربیت ورزشکاران در حوزه ورزش‌های زورخانه ای از مسائل مطرح شده نخبگان و موثرین منطقه ۱۲ بود.

نخبگان، ورزشکاران و فرهنگیان منطقه ۱۲ همچنین در مورد موضوعاتی مانند کمک به شناسنامه دار شدن کارآفرینان و حل مشکلات آنان، توجه به تولید و مشاغل خانگی، کمک به نگهداشت دو کلیسای قدیمی منطقه ۱۲، توجه ویژه به مناسب سازی فضای شهر برای معلولان و سالمندان و ارتقای خدمات رسانی سامانه جانبازان و معلولین شهرداری، حل مشکلات انجمن خوشنویسی و اختصاص فضایی برای آن توسط شهرداری و نظارت بر مرمت بناها و فضاهای تاریخی نیز پیشنهادات و نظراتی را مطرح کردند.

فروزنده درباره مجموعه های تاریخی منطقه ۱۲ گفت: باید طرحی در بحث گردشگری تهران آماده کنیم و میراث نیز در این باره آمادگی دارد و از نظرات نخبگان نیز در این باره استفاده می کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره موضوع شورایاری ها نیز توضیح داد: شورای عدالت اداری بحث شورایاری‌ها را لغو کرد و در این دوره از شهرداری به جای آن، طرح هیات امنای محلات را تهیه کردیم که کارهای آن در حال پیگیری است.

همچنین محمدعلی حیدری رئیس دبیرخانه مشارکت‌های محله‌ای شهر تهران نیز در این نشست بیان کرد: در هیات امنای محلات از جانبازان و معلولین و اقلیت های مذهبی نیز حضور دارند. یکی از وظایف هیات امنا انتخاب مدیر محله است و ما در دبیرخانه راهبری مشارکت محله‌ای، آماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات همه نخبگان و موثرین هستیم.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=24328
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.