• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024

همکاری با دولت پیشکش، زباله‌های سطح شهر را جمع کنید!

  • کد خبر : 6097
همکاری با دولت پیشکش، زباله‌های سطح شهر را جمع کنید!

به گزارش وطن شهر، علیرضا زاکانی در حالی از آمادگی کامل مدیریت شهری برای همکاری با دولت خبر داد که در ابتدایی‌ترین وظایف شهرداری تهران نیز مانده و نارضایتی عمومی از عملکرد او در موضوعات مختلف شهری همچون جمع‌آوری زباله، نظافت سطح شهر، افزایش موش‌های خیابانی، عدم تجهیز و توسعه حمل و نقل عمومی و […]

به گزارش وطن شهر، علیرضا زاکانی در حالی از آمادگی کامل مدیریت شهری برای همکاری با دولت خبر داد که در ابتدایی‌ترین وظایف شهرداری تهران نیز مانده و نارضایتی عمومی از عملکرد او در موضوعات مختلف شهری همچون جمع‌آوری زباله، نظافت سطح شهر، افزایش موش‌های خیابانی، عدم تجهیز و توسعه حمل و نقل عمومی و … رو به افزایش است و البته حوادث ناگوار و اتفاقات اخیر مانند حوادث پله برقی، نحوه تخریب املاک و پارک زیتون نیز به این نارضایتی‌ها دامن زده و باعث ایجاد حس بی‌اعتمادی عمومی نسبت به گفته‌ها و وعده و وعیدهای شهردار تهران شده است.

بنا بر گفته شهردار تهران، چهار تحول در شهرداری زاکانی دنبال می‌شود؛

تحول اول مورد ادعای زاکانی، ارتقای مجموعه خدمت‌گزار به نهاد اجتماعی است. البته تبدیل شدن شهرداری تهران به یک نهاد اجتماعی، موضوعی است که در دوره شهرداری غلامحسین کرباسچی کلید خورد و با رعایت انصاف باید گفت اقدامات بسیار شایسته‌ای چه در زمان و چه در دوره محمدباقر قالیباف در این حوزه صورت پذیرفت. و اما بر فرض پذیرش ادعای زاکانی، ناظر به ارتقای مجموعه شهرداری تهران از نهاد خدمت‌گزار به نهاد اجتماعی، نکته قابل تأمل این‌جاست که وقتی در مورد مسئله‌ای ادعای ارتقاء و پیشرفت وجود دارد، به این معناست که شرایط فعلی، شرایط قابل قبول و مطلوبی است و می‌توان مدعی شد که اقدامات انجام شده، منتج به ارتقاء و تبدیل شدن به نهاد اجتماعی شده است.

حال آنکه بررسی‌ها و شواهد و قرائن موجود، نشان از آن دارد که مدیریت فعلی شهر، حتی در نگهداشت وضع موجود نیز موفق نبوده است.
ارتباط مستقیم و غیر مستقیم ۱۰۰ هزار نفر با شهرداری تهران، موضوع قابل افتخاری نیست، زیرا ماهیت وظایف و تکالیف شهرداری به گونه‌ای است که روزانه مخاطبان زیادی به آن مراجعه می‌کنند و باید گفت که مجموعه شهرداری تهران یکی از مهم‌ترین نهادهای مخاطب‌محور است.
چهار ضلعی ساخته شهردار تهران شامل؛ شهر، شهروندان، خدمت‌گزاران و مدیریت شهری، اعتراف تلخ اما واقعی است که حساب زاکانی و تیم مدیریتی‌اش را از خدمت‌گزاران که همانا کارکنان واقعی و باسابقه شهرداری تهران هستند، جدا کرده است.

تحول دوم، تحول فناورانه و ارائه الگوی هوشمند است که شاید اگر وارونه به موضوع نگاه کنیم، به او حق بدهیم زیرا فقط ایشان و تیم مدیریتی‌اش توانسته، الگوهای شهر هوشمند را تا ورطه نابودی بکشاند و با از بین بردن شرکت تخصصی شهرداری تهران در این حوزه و آواره کردن نیروهای متخصص آنها، هوشمندسازی شهر را به قهقرا کشانده است.

تحول سوم، ایجاد ایمنی و آسایش و آرامش شهر و کالبد و هویت شهر بوده است. این ادعا در حالی مطرح شده که به تازگی دو کودک ۸ ساله در مخزن آب پارک زیتون غرق شدند و البته از کشته شدن ۵ نفر در تخریب غیر اصولی ساختمان‌های منطقه ۱۹، قطع شدن دست دختر ۹ ساله در حادثه ناگواری برقی و آتش‌سوزی در ایستگاه متروی مهرآباد زمان زیادی نگذشته است. چگونه با وجود این اتفاقات مدعی ایمنی و آسایش و آرامش شهر هستید؟!

تحول چهارم نیز احتمالاً در ذهن زاکانی فریز شده است چرا که از آن سخنی به میان نیاورد که صد البته گاهی سکوت بهترین گزینه است.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=6097
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.