• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
تقدسی‌نژاد گفت:

نیاز صنعت نمایشگاهی به یک سند جامع

  • کد خبر : 12904
نیاز صنعت نمایشگاهی به یک سند جامع
تقدسی‌نژاد گفت: نمایشگاه ها باید مسأله محور باشند و هر نمایشگاه مسأله محور، مشکلی از صنعت کشور را حل کنند و آن نمایشگاه نقشی در توسعه و پیشرفت کشور داشته باشد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر، نشست خبری چهارمین نمایشگاه تخصصی دوچرخه، موتورسیکلت، وسایل نقلیه موتوری و هیبریدی و قطعات یدکی، عصر امروز – دوشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲- با حضور عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب و محمدمهدی میرزایی قمی مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در محل ساختمان معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران برگزار شد.

عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در این نشست گفت: چهارمین نمایشگاه تخصصی دوچرخه، موتورسیکلت، وسایل نقلیه موتوری و هیبریدی و قطعات یدکی را در حالی از ۲۰ تا ۲۳ دی برگزار می کنیم که سال گذشته این نمایشگاه رکورد بازدید مردمی را در سطح کشور شکسته بود. برای امسال در وسعت نمایشگاه رشد ۱۰۰ درصدی داریم و ۳۰ هزار متر فضا زیر بار می رود و این نمایشگاه بیش از ۴۰۰ برند را میزبانی می کند.

وی افزود: ما معتقدیم که نمایشگاه ها باید مسأله محور باشند و هر نمایشگاه مسأله محور، مشکلی از صنعت کشور را حل کنند و آن نمایشگاه نقشی در توسعه و پیشرفت کشور داشته باشد. لذا مجموعه صنعت نمایشگاهی سند جامعی را لازم دارد تا تدوین برنامه ها را متناسب با آن سند انجام دهد. ما نمایشگاه را محل پرسش و محل راه حل مشکلات و پرسش‌ها می دانیم.

تقدسی نژاد ادامه داد: یکی از مشکلات کشور بحث آلودگی هوا است که بخشی از معضل آن با موتور سیکلت ها گره خورده که آلودگی چشمگیری دارند. تشکل فراگیری را برای ایجاد خانه صنعت نمایشگاهی برای مصرف داخلی و حوزه کشورهای همسو در بحث صنعت نمایشگاهی و روابط تجاری و بازرگانی با آنها داریم که در دو سمت داخل کشور خانه صنعت نمایشگاهی و در سطح بین الملل باید با نگاه جامع تری به صورت بین المللی به این صنعت فکر کرد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب اضافه کرد: افق دید صنعت نمایشگاهی کوتاه‌مدت است که باید به افق دید بلند مدت تبدیل شود و باید به سمت صنعتی شدن برویم. در این صنعت به جای صنعتی شدن، بیشتر درگیر حواشی هستیم.

وی گفت: تفاهم سازمان توسعه تجارت با شهرداری در حال شکل گیری است که قطعا به تقویت این مسأله کمک می کند.

تقدسی نژاد یادآور شد: تلاش می کنیم که در کنار اینکه نمایشگاه شهر آفتاب‌ صرفا برگزاری چند نمایشگاه را دنبال کند به دنبال یک گفتمان سازی در این صنعت نیز باشد و این مساله برون‌داد واقعی نمایشگاه های برگزار شده باشد و در خروجی برگزاری نمایشگاه ها به غیر از متراژ و تعداد بازدیدها به حل مساله نیز افتخار کنیم.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=12904
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.