• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

نشست خبری کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت برگزار شد

  • کد خبر : 6016
نشست خبری کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت برگزار شد
نشست خبری و رونمایی از پوستر کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت با محوریت مکتب سردار سلیمانی، باحضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه درسالن کنفرانس اداره کل ایثارگران شهرداری تهران برگزارشد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران، نشست خبری  کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت با موضوع «ایثار و مقاومت درامتداد مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» باحضور غلامعباس کیانی رئیس کنگره و مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران حسین علاالدینی دبیر کنگره، معاونین و مدیران ارشد وجمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

حسین علاءالدینی دبیر کنگره با اشاره به هم‌زمانی آغاز به کار این کنگره با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) گفت: حضرت رقیه(س) که خود  مظهر ایثار و مقاومت است وبی‌شک تبلور ایثار و مقاومت او  در قیام امام حسین (ع) متجلی گشته و خدا را شاکریم که این کنگره در این روز آغاز به کار کرد.

درادامه مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نماد امنیت و خدمت، ولایت مداری، شجاعت و مجاهدت در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: تاریخ جنگ هشت سال دفاع مقدس ما قابلیت تغذیه چندین تمدن را دارد.

غلامعباس کیانی با اشاره به اینکه  اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران تکریم خانواده معزز شهدا و ایثارگران را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه، یادآوری رشادت‌ها و عظمت و از جان گذشتگی شهدای معظم به نسل بعد را ازاهم برنامه‌های خودمی‌داند  تا بتوان فرزندانی همانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای راه دین و قرآن تربیت کند.

وی کنگره سراسری «شعر و داستان ایثار و مقاومت» را حرکتی بسیار موثر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت دانست و افزود: شعرا و نویسندگان، اساتید  فرهنگ وهنر و مردم شریف ایران خود پرچم‌دار بزرگ ایثار و مقاومت هستند که دراین جبهه آثار ادبی خود را طی متون ادبی با محوریت مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌توانند به این کنگره ارسال کنند  که بی‌شک هر کدام از این آثار مطالب بسیار مهمی را دربر خواهد داشت  وگنجینه ارزشمندی خواهد شد.

وی با اشاره به دوران همه گیری  ویروس منحوس کرونا  ایثار و از جان گذشتگی کادر درمان را نوعی ایثارو مقاومت دانست و گفت: کادر درمان  درسراسرایران اسلامی با شجاعت، رشادت وازجان گذشتگی به جنگ این ویروس رفتند وباتوکل به خدا توانستند با سختی ومشکلات بسیار براین ویروس مخرب پیروز شوند که درنوع خود به مانند یک جنگ تمام عیاربود والحق بامقاومت، ایثار و فداکاری آنها که جمعی از این عزیزان هم  دراین راه جان خودرا از دست داده اند توانستند علیرغم تحریم‌های بسیار براین ویروس چیره شوند.

رئیس کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت خاطر نشان کرد: گاهی ایثار و مقاومت با حضور در جبهه فرهنگی خودرا آشکار می سازد و بهترین شکل  صحبت با مردم از طریق فعالیت های فرهنگی مانند تئاتر، شعر، نویسندگی، داستان  فیلم ودیگر آثارهنری می باشد.

ما بر آن شدیم تا با تشکیل این کنگره وبا هماهنگی کامل وتلاش همکاران من در  معاونت فرهنگی اداره کل ایثارگران شهرداری تهران و ارسال مطالب از سوی مخاطبین در جهت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت نقشی داشته باشیم.

در پایان این نشست ضمن  رونمایی از پوستر کنگره توسط مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران به عنوان رئیس کنگره و حجت الاسلام حسین علاءالدینی به عنوان دبیر کنگره پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.

 کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت در بخش‌های شامل عناوینی از قبیل: 

١_ ایثار و مقاومت در آینه قیام سیدالشهداء

۲-کربلای خمینی امتداد کربلای حسینی در هشت سال دفاع مقدس

۳-ایثار و مقاومت در سیمای جانبازان دفاع مقدس

۴- جایگاه ایثار و مقاومت در نظم نوین جهانی

قالب های آثار:

شعر (در دو بخش  کلاسیک و آزاد) (ویژه عموم)، داستان و دلنوشته (ویژه خانواده معزز شهدا و ایثارگران) برگزار خواهد شد.

جایزه ویژه این کنگره نیز به موضوع ایثار و مقاومت در امتداد مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تعلق خواهد گرفت.

مهلت دریافت آثار ۱ شهریور لغایت ۲۰ اذر ۱۴۰۲ که علاقمندان وشاعران و نویسندگان فرهیخته جبهه ایثار و مقاومت می‌توانند آثار خود را در بازه زمانی یاد شده به آدرس festivalisar در پیام رسان‌های ایرانی روبیکا، ایتا و سروش ارسال کنند.

در نهایت آثار برگزیده نیز به صورت محصول فرهنگی کتاب یا لوح فشرده عرضه خواهد شد.

همچنین؛ مراسم اختتامیه این جشنواره دی ماه ۱۴۰۲ همزمان با سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزارخواهدشد.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=6016
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.