• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

نامگذاری ۳۱ میدان اصلی شهر تهران به نام ۳۱ استان/ انتخاب ۵ رنگ برای زیباسازی تهران در نوروز

  • کد خبر : 15710
نامگذاری ۳۱ میدان اصلی شهر تهران به نام ۳۱ استان/ انتخاب ۵ رنگ برای زیباسازی تهران در نوروز
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ویژه برنامه‌های حوزه خدمات شهری برای استقبال از بهار 1403 را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سایت وطن شهر؛ حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در تشریح اقدامات این معاونت در ایام ماه مبارک رمضان و استقبال از بهار ۱۴۰۳، اظهار داشت: امسال برنامه های استقبال از بهار با ماه رمضان متقارن شده، برهمین اساس مطالعاتی برای انتخاب تم رنگ در جهت زیباسازی و آراستگی شهر تهران توسط سازمان زیباسازی انجام شد که نهایتا به پنج رنگ سبز به عنوان پیام‌آور شادی، فیروزه‌ای، سفید و زرد و خاکستری برای سال جاری رسیدند که می‌تواند اثرات خوبی در شهر تهران داشته باشد.

وی با اشاره به سازه های حجمی که طرح مشترک سازمان زیباسازی و بوستان ها است، افزود: به طور کلی ۴۰۰ اثر تخم‌مرغ رنگی توسط ۲۵۰ هنرمند انجام شده و بیشتر آنها مروبط به موضوعات شهروندی است و بعد از اتمام کار نیز در سطح شهر تهران نصب می شوند. همچنین مطابق با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و به همت سازمان زیباسازی و شهرداری مناطق، در ۳۱ میدان اصلی شهر تهران به نام ۳۱ استان کشور نمادها و المان‌هایی در راستای شناخت و ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایرانی نصب خواهند شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه جمع‌آوری پسماندهای حجیم از برنامه‌های ویژه این سازمان برای استقبال از بهار است، گفت: همچنین سازمان بوستان‌ها پیام آور اصلی بهار در شهر تهران قلمداد می‌شود به همین دلیل گل‌آرایی معابر، کاشت گل لاله و فروش گل را برعهده دارد. سازمان بهشت زهرا (س) هم علاوه بر کاشت درخت و درختچه موضوع خدمات‌رسانی به شهروندانی که برای پنج‌شنبه آخر سال و زیارت قبور در بهشت زهرا حاضر می‌شوند را دنبال می‌کند. شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نیز در چهار محور ساماندهی و انضباط شهری را در معابر شهر تهران را دنبال خواهد کرد.

قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در ادامه این نشست با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای چهار شنبه سوری بیان داشت: احتمالاً امسال دو چهارشنبه سوری داشته باشیم که برای هر دو تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شده است. همچنین از مدتی قبل اقداماتی در شهر تهران آغاز شده و از روابط عمومی آتش‌نشانی ۳۱ استان کشور دعوت کردیم تا به کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک بپیوندد.

وی افزود: ۱۳۸ ایستگاه ۲۴ ساعته با ۱۸۰۰ آتش نشان در بیش از هزار نقطه تهران آماده باش خواهند بود. درخواست داریم امسال مردم از بالن آرزوها استفاده نکنند چراکه این اقدام باعث حریق درختان و آتش سوزی در واحد مسکونی می شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران تاکید کرد: از رسانه‌ها درخواست داریم کلیپ‌هایی از حوادث و خطرات چهارشنبه سوری سال‌های گذشته را برای آگاهی بیشتر شهروندان منتشر کنند و همین طور از شهروندان درخواست داریم که از دست زدن به اعمال خطرناک خودداری کنند.

سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران  نیز در این نشست در مورد مقابله با سد معبر اظهار کرد: موضوع سد معبر فقط به دستفروشان و بساط‌گستران برنمی‌گردد بلکه بیش از ۶۰ درصد سد معبر در تهران مرتبط با واحدهای صنفی است.

وی با بیان اینکه وجود دستفروشان از جنبه‌های مختلف نیازمند توجه است، گفت: لذا تلاش کردیم موضوع دستفروشی و سد معبر را تفکیک کنیم البته در این فضا برخی سوء‌استفاده‌ها نیز انجام می‌شود. در سال جاری رفع سد معبر در چند نقطه بحرانی به عنوان اولویت کاری ما قرار گرفت که از ۲۰ نقطه شناسایی و ۱۲ نقطه ساماندهی شده که از جمله آن می‌توان به تجریش، تهرانسر، خیابان اردستانی، ۱۵ خرداد و … اشاره کرد.

بیگی تاکید کرد: برای اولین بار پس از سال‌ها مجوز مشاغل سیار و بدون کانون را در درگاه ملی مجوزها رونمایی کردیم که از طریق آن افراد با ثبت نام شناسنامه‌دار می‌شوند و می‌توانند به صورت رسمی اجازه فعالیت داشته باشند. قطعاً اجرای طرح‌های مختلف در شهرهای مختلف باید به صورت همزمان باشد تا ساماندهی دستفروشان در یک شهر موجب مهاجرت افراد به شهرهای اطراف نشود.

علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در تشریح بهره‌برداری از ۲ هزار هکتار از توسعه کمربند شهر تهران گفت:‌ طرح کمربند سبز شهر تهران به مساحت ۵۰ هزار هکتار در سال ۷۳ در هیات دولت به تصویب رسید و به شهرداری تهران و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز به عنوان مجری ابلاغ شد.

وی ادامه داد: این طرح در سال ۱۳۶۵ با جدیت از جنوب شهر تهران آغاز شد و امروز ۴۸ هزار و ۶۲۰ هکتار از طرح ۵۰ هزار هکتاری کمربند سبز شهر تهران اجرایی شده و امیدواریم تا پایان اسفند سال آینده این طرح به طور کامل تکمیل شود.

مختاری در تشریح تفاوت توسعه کمربند سبز شهر تهران برای سال جاری در مقایسه با سال‌های قبل افزود: امسال برای اولین بار بیش از ۶۰ درصد از ۲ هزار هکتاری که به بهره‌برداری رسیده به درختانی مثمری مانند سیب، آلو، گردو، آلوچه، گلابی، زردآلو و… اختصاص داده شده که براساس شرایط اقلیمی در ۱۲ نقطه‌ای که این ۲۰۰۰ هکتار در آنها انجام شده است، کاشته شده‌اند.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=15710
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.