• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
زاکانی در نشست خبری:

میراث‌دار پروژه نیمه تمام ۲۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه فنی و عمرانی بودیم

  • کد خبر : 3317
میراث‌دار پروژه نیمه تمام ۲۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه فنی و عمرانی بودیم
سومین نشست خبری تخصصی شهردار تهران با محوریت حوزه فنی و عمرانی، صبح امروز- شنبه ۳۱ تیرماه- در محل پروژه شهید بروجردی آغاز شد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر، علیرضا زاکانی همزمان با شصت و چهارمین شنبه امید و افتخار و افتتاح بلوار و زیر گذر ۴۵ متری بهار و کنارگذر فتح به آزادگان در سومین نشست خبری تخصصی خود، پاسخگوی پرسش‌های اهالی رسانه در حوزه عمران شد.

اولین نشست تخصصی شهردار تهران با محوریت کمیسیون ماده پنج و اقدامات حوزه شهرسازی و دومین نشست با موضوع حمل و نقل عمومی برگزار شد. امروز- شنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲- نیز سومین نشست با محوریت حوزه فنی و عمرانی برگزار می‌شود.

شهردار تهران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه امروز سومین نشست تخصصی است، گفت: نشست اول در حوزه شهرسازی، نشست دوم در حوزه حمل و نقل بود و نشست سوم در حوزه فنی و عمرانی است. در حوزه فنی و عمرانی توسعه و ساخت ابنیه شهر را داریم که در این حوزه نسبت به نگهداشت و مقاوم سازی شهر گام برداشته می شود تا ما به ازای شرایط آنچه را داریم به بهترین شکل حفظ کنیم. در بخش دیگر نیز ناظر بر هدایت و کنترل پروژه ها به عنوان متولی کار در عرصه فرامحلی و فرامنطقه ای مسئولیت مستقیم بر عهده معاونت فنی و عمرانی است.

میراث دار ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در حوزه فنی و عمرانی بودیم

زاکانی با بیان اینکه در مدتی که در شهرداری هستیم میراث دار ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در حوزه فنی و عمرانی بودیم، یادآور شد: ما ۱۰ هزار میلیارد تومان را تکمیل و افتتاح کردیم و علاوه بر ۱۰ هزار میلیارد تومان باقی مانده پروژه های جدیدی را نیز آغاز کرده ایم.

بهره برداری از قطعه اول آزادراه شهید شوشتری امسال

وی همچنین تصریح کرد: ما امروز در شهر تهران چهار مجموعه بزرگ مقیاس شامل یک آزادراه، دو بزرگراه و چهار کیلومتر مسیر کنار بزرگراه ها را دنبال می کنیم؛ آزادراه شهید شوشتری بیش از ۱۶ کیلومتر است که قطعه اولش ۹.۲ کیلومتر بوده و در حال ساخت است که امیدواریم امسال به بهره برداری برسد.

زاکانی ادامه داد: بزرگراه بعدی شهید بروجردی است که از سال ۸۹ شروع شده است و دارای دو فاز است که فاز اول و عمده آن امسال افتتاح می شود که با حدود ۶۰ درصد پیشرفت آن را تحویل گرفتیم و دراین مدت اقدامات طوری دنبال شد که افتتاح آن را پیش رو خواهیم داشت.

کوتاه کردن ۷۳۰ کیلومتر راه شهروندان با اصلاح ۹۸تقاطع پایتخت

وی افزود: پروژه بعدی کندروهای بزرگراه آزادگان به طول ۴ کیلومتر است که در دست اقدام است. دیگر پروژه ای که در خصوص کارکردهای طراحی شده برای شهر قرار دارد اصلاح ۹۸تقاطع است که ۷۳۰ کیلومتر راه مردم را نزدیک می کند و حدود یک میلیون لیتر مصرف بنزین را کاهش می دهد و کاهش آلودگی هوا و ارائه خدمت بیشتر به مردم را به دنبال دارد. این اصلاح ها ناظر به بزرگراه هایی است که هم اکنون استفاده می شود، اما دسترسی ها و تقاطع های آن اصلاح نشده و این کار باعث می شود که ۷۳۰ کیلومتر راه مردم نزدیک و در واقع ۷۹۳ کیلومتر را به ۵۳ کیلومتر تبدیل می کند.

کاهش ۲۷۲  کیلومتر از مسیر مردم طی ۲سال اخیر

شهردار تهران اضافه کرد: سال گذشته ۱۱ تقاطع کامل و ۸۶ کیلومتر راه مردم نزدیک شد. امسال ۲۳ مورد دیگر هدف گذاری شده که ۱۸ مورد آن را تحویل می دهیم و ۱۸۶ کیلومتر دیکر از راه مردم نزدیک خواهد شد. ۵ مورد دیگر نیز چون معارض دارد وعده آن را برای امسال نمی دهیم. این اصلاح تقاطع ها نیز ایجاد است و پل و رمپ و لوپ را احداث می کنیم و مثلا مربوط به ساخت یک دور برگردان نیست.

گشایش بزرگ ترافیکی در مرکز شهر با اجرای پروژه شهید متوسلیان با حدود ۳۰همت هزینه

زاکانی گفت: موضوع بعدی پروژه تونل شهید متوسلیان به طول ۹.۸ کیلومتر است که از انتهای بزرگراه شهید صیاد قبل از میدان سپاه تا آزادگان ادامه دارد و امکانی را فراهم می کند که این ۹.۸کیلومتر، میانه شهر را نجات می دهد و حدود ۲۵ تا ۳۰ همت نیز برآورد هزینه آن است که گشایش بزرگی برای تهران خواهد شد.

وی بیان کرد: این پروژه در شورای ترافیک مطرح شد و بزرگترین مطلوبیت برای تهران این پروژه خواهد بود.

زاکانی با بیان اینکه این آزادراه جاده امام رضا(ع) از بزرگراه شهید رستگار را به بزرگراه یاسینی متصل می کند، خاطرنشان کرد: ۵.۵ درصد ترافیک شرق تهران و ۱.۵ درصد ترافیک کل شهر با این طرح کاهش خواهد یافت.
وی همچنین خاطرنشان کرد: بال غربی بزرگراه یادگار امام(ره) که تعطیل شده بود، با تفاهم با وزارت دفاع و ارتش انجام شد، به طوری که پادگان جی مورد تفاهم قرار گرفت و امیدواریم بتوانیم تا میدان فتح و پس از آن؛ پروژه را ادامه دهیم.

تا ۲سال دیگر ۳۰ کیلومتر به شبکه جمع آوری آب های سطحی اضافه می شود

شهردار پایتخت در ادامه یادآور شد: پروژه بعدی ما رفع مشکلات جمع آوری آب های سطحی است که شرکت خاکریز آب متولی این عملیات عمرانی است. تهران چهار بلیه شامل سیل، زلزله، طوفان و فرونشست دارد که البته مخاطرات به یک اندازه نیست و ناظر بر مخاطره دوم و وقوع سیل در هفت رود دره به ویژه در غرب تهران پروژه گسترده ای را دنبال می کنیم که امکانی فراهم می شود تا بتوانیم ۱۱ پروژه را با رقم دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به پایان برسانیم. تا امروز ۱۴.۶ کیلومتر افتتاح کردیم و ۷.۴ کیلومتر نیز در دست احداث است . امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ به میزان ۳۰ کیلومتر به شبکه جمع آوری آب های سطحی اضافه کنیم.
لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=3317
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.