• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024

میدان آزادی به شکل دردآوری رها شده است

  • کد خبر : 21558
میدان آزادی به شکل دردآوری رها شده است
میدان آزادی تهران یکی از قدیمی‌ترین، مهم‌‌‌ترین و بزرگترین میدان‌های ایران است که ایرانیان بسیاری با آن عکس دارند و شهروندان تهران آن را نماد تهران می‌دانند.
به گزارش وطن‌شهر/ میدان و برج بزرگ آزادی در سال ۱۳۴۹ و با مساحت ۵۰۰۰۰ متر مربع به شکل بیضی توسط حسین امانت طراحی و ساخته شده است و تا امروز یکی از نمادهای مهم ایران و تهران در جهان است. نمادی چون برج ایفل پاریس، برج پیزا در ایتالیا، مجسمه آزادی در آمریکا، مجسمه حضرت مریم در برزیل و… .
اما نکته جالب توجه و دردآور این است که این میدان با همه این ویژگی‌ها عملا توسط شهرداری تهران رها شده است. هزینه بهسازی و تغییر سنگ‌های دور میدان (رینگ بیرونی) آن‌طور که در تصاویر می‌بینید سال‌هاست چهره زشتی به خودش گرفته است قطعا کم‌تر از برگزاری یکی از مراسم‌های آئینی است که در این میدان برگزار می‌شود.
میدانی که روزانه ده‌ها و صدها مقام‌ و گردشگر خارجی از آن رد می‌شوند به شکل غیرقابل باوری به آن توجه نمی‌شود و رینگ دور میدان هم‌چنان بلوکه‌هایی کهنه، رنگ و رو رفته و گاها ترمیم شده با تکه‌ای فلز است. در حالی که می‌توانست با سنگی به رنگ خود برج آزادی و استفاده از رنگ گنبد برج (فیروزه‌ای) برای همیشه بهسازی و نوسازی شود.
میدان آزادی در منطقه ۹ شهرداری تهران واقع شده است و شهردار این منطقه رحیم مرتضوی فرزند صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی است.
لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=21558
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.