• امروز : دوشنبه - ۱۸ فروردین - ۱۴۰۴
  • برابر با : Monday - 7 April - 2025

معطلی مردم در ایستگاه‌های مترو بیش از حد است

  • کد خبر : 31375
معطلی مردم در ایستگاه‌های مترو بیش از حد است

به گزارش وطن شهر و به نقل از ایسنا، مهدی اقراریان پس از استماع گزارش محسن هرمزی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در حوزه حمل‌ونقل شهری و عملیات خط یک متروی تهران، اظهار کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اقدام مهم و […]

به گزارش وطن شهر و به نقل از ایسنا، مهدی اقراریان پس از استماع گزارش محسن هرمزی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در حوزه حمل‌ونقل شهری و عملیات خط یک متروی تهران، اظهار کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اقدام مهم و ارزشمندی انجام داد که قابل تقدیر است. از ابتدای دوره ایمنی خطوط مترو و تأمین تجهیزات مورد توجه شورا بود که با تلاش‌های صورت گرفته ایمنی خط یک تأمین شد. درخواست داریم ایمن‌سازی خطوط همچنان ادامه داشته باشد و اگر حمایتی از سوی شورا نیاز است، اطلاع داده شود تا بتوانیم حمایت خود را از اقدامات انجام دهیم.

وی ادامه داد: دغدغه تأمین واگن هنوز وجود دارد و معطلی بیش از حد مردم در ایستگاه‌های مترو در برخی ساعات یکی از مشکلاتی است که نیاز به اضافه شدن واگن های مترو دارد. تا زمانی که دولت برای تمرکز بیش از اندازه در تهران کاری نکند، اقدامات ما مسکن‌های کوتاه مدتی خواهد بود که مشکلات را حل نخواهد کرد. تهران یک لیوان است و اگر چند لیوان آب به آن اضافه کنیم سرریز می‌شود. امیدواریم تا زمانی که تهران با چالشی همچون زلزله و فرونشست مواجه نشده، فکری برای تمرکززدایی از آن شود.

سید جعفر تشکری هاشمی دیگر عضو شورای شهر تهران در ادامه عنوان کرد: باید از کار ارزشمند شرکت مترو تشکر کرد؛ اصلاح خطوط بالاست یک کار ضروری بود که اگر انجام نمی‌شد، می‌توانست خسارت و مشکلات ایمنی را به وجود آورد. نزدیک به ۴ کیلومتر از مسیر بالاست تهران اصلاح شده است، در حال حاضر ۱۳۰ کیلومتر مسیر بالاستی و ۱۷۰ کیلومتر مسیر تونلی وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با تأکید بر لزوم مسئولیت‌پذیری دولت در این زمینه بیان کرد: مسیرهای هشتگرد، کرج و پرند همگی بالاست هستند و محدوده شهر تهران نیز محسوب نمی‌شوند و دولت باید مسئولیت‌های خود را بر عهده گیرد.

تشکری هاشمی گفت: هر ۱۲ سال باید بالاست تعویض شود، مخصوصاً اگر خطی پرتردد باشد. تقاضای بنده این است که این موضوع مورد عنایت ویژه دولت قرار گیرد و همکاری لازم انجام شود.

وی با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات لازم برای عملیات بهسازی بالاست، گفت: ابزارآلات این کار کافی نیستند و قدیمی هستند شاید لازم باشد شهرداری تهران لایحه‌ای بیاورد تا تجهیزات لازم برای تعویض، بهسازی یا نوسازی مسیرهای بالاست تأمین شود.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=31375
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.