• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

معرفی شهروندان تهرانی برگزیدۀ «پنجمین آموزوارۀ حرکت»

  • کد خبر : 7780
معرفی شهروندان تهرانی برگزیدۀ «پنجمین آموزوارۀ حرکت»
آیین پایانی «پنجمین آموزوارۀ حرکت» برگزار شد و شهروندان تهرانی برگزیدۀ این رقابت فرهنگی در این مراسم معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش وطن شهر، در این مراسم که با حضور شهروندان تهرانی فعال در «آموزوارۀ حرکت»، جمعی از مدیران و مسئولان ترافیک شهری و چهره‌های فرهنگی و هنری به میزبانی منطقه ١٣ شهرداری تهران برگزار شد، ۴۴ شهروند تهرانی ۶ ساله تا ٨٠ ساله که با ارسال آثار خود در تبیین و انتقال مفهوم «رفت و آمد ایمن عابر پیاده» اثرگذار بودند، مورد تقدیر سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران قرار گرفتند.

سیدهنجن، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ١٣ از برگزاری این آیین در نگارخانۀ شرق مجموعه شهربانو با هدف معرفی و قدردانی از ۴۴ شهروند برگزیدۀ این فعالیت آموزشی خبر داد و اظهار امیدواری کرد برگزاری این رویداد مستمر به افزایش ایمنی رفت و آمد شهروندان، نهادینه‌سازی رفتارهای درست ترافیکی و ایجاد حساسیت و معطوف‌کردن نگاه جامعه به معضل ترافیک منجر شود.

زهره مسکنی، رئیس ادارۀ آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نیز در این باره گفت: بیش از ١۶ هزار نفر، طی نیمسال نخست امسال در کارگاه‌های آموزشی و هنری آموزوارۀ حرکت حضور یافتند و پس از تبیین مفهوم ترافیکی «رفت و آمد ایمن عابر پیاده»، نسبت به ارسال اثر در قالب‌های داستان، خاطره، نقاشی، فیلم، عکس، سرود، استند آپ کمدی و نمایش برای شرکت در این رقابت فرهنگی اقدام کردند.

«آموزوارۀ حرکت» یک فعالیت آموزشی، تمرینی و مروری برای ترویج رفتارهای درست ترافیکی و پرهیز از رفتارهای نادرست در چرخۀ عبور و مرور است. شهروندان در گروه‌های سنی مختلف می‌توانند با ارائه مفاهیم ترافیکی از طریق قالب‌های فرهنگی و هنری مشخص، در این فعالیت آموزشی مشارکت کنند. پیش از این چهار دورۀ آموزوارۀ حرکت در سال ١۴٠١ به صورت فصلی در سطح مناطق ٢٢گانه شهر تهران برگزار شده بود.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=7780
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.