• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

ماجرای تغییر رئیس شورای عالی استان‌ها بدون انتخابات

  • کد خبر : 22480
ماجرای تغییر رئیس شورای عالی استان‌ها بدون انتخابات
در حالی که نائب رئیس شورای عالی استان‌ها خبر داده رئیس این شورا شده است، برخی از نمایندگان از این انتصاب اظهار بی‌اطلاعی کردند.

به گزارش وطن شهر و به نقل از روزن آنلاین، در حالی که نائب رئیس شورای عالی استان‌ها خبر داده رئیس این شورا شده است، برخی از نمایندگان از این انتصاب اظهار بی‌اطلاعی کردند.

«من رئیس شورای عالی استان‌ها تا زمان برگزاری انتخابات در چند ماه آینده شده‌ام،» این را نماینده مردم خراسان رضوی در شورای شهر مشهد، موسی الرضا حاجی بگلو می‌گوید.

اما در عین حال اکثر نمایندگان شورای عالی استان‌ها از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده و تاکید کردند که «هنوز انتخاباتی برگزار نشده که رئیس مشخص شود.»

به گزارش روزن‌آنلاین به نقل از فارس، شهرام دبیری رئیس شورای عالی استان‌ها در ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ با حکم رئیس جمهور مسعود پزشکیان به عنوان معاون امور مجلس انتخاب شد.

چند روز پس از این انتصاب خبر رسید که قرار است رئیس جدید شورای عالی استان‌ها انتخاب شود اما این موضوع با اعتراض برخی از نمایندگان به دلیل اینکه هنوز نامزدهای این پست برنامه‌های خود را ارائه نکرده‌اند، منتفی شد.

برخی از نمایندگان شورای عالی استان‌ها می‌گویند که تا زمان برگزاری انتخابات در یک ماه آینده،کارها را باید نائب رئیس شورای عالی استان‌ها موسی الرضا حاجی بگلو به عنوان سرپرست پیش ببرد اما بگلو به فارس می‌گوید که «بنده سرپرست نیستم و ریاست را بر عهده دارم» و روز یکشنبه در برنامه تقدیر از خبرنگاران،  جزییات را اعلام خواهم کرد.

در حالی که بر اساس قانون حکم رئیس شورای عالی استان‌ها را وزیر کشور امضاء می‌کند، برخی کارشناسان می‌گویند که «سرپرست حق امضا ندارد و این موضوع باعث بروز مشکل در شورای عالی استان‌ها می‌شود.»

کارشناس مسایل شهری رضا کریمیان می‌گوید که انتخاب رئیس شورای عالی استان‌ها مشکلی ندارد چرا که «بر اساس قانون باید در اولین جلسه رئیس مشخص شود.»

در مقابل کارشناس مسایل شهری دیگر ،محمد احمدوند، می‌گوید که برای برگزاری انتخابات باید یک هفته قبل به نمایندگان اعلام شود و «یک شبه نمی‌توان رئیس انتخاب کرد» و این کار قانونی نیست.

بر اساس قانون، باید رای گیری در خصوص انتخاب رئیس شورای عالی استان‌ها در اجلاسیه شورا برگزار شود و از  ۷۵ عضو موظف شورای عالی استان‌ها دو سوم در انتخابات شرکت کنند.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=22480
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.