• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
بی کفایتی در مدیریت تهران؛

قطع دست بچه ۹ ساله در پله برقی تهران!

  • کد خبر : 4166
قطع دست بچه ۹ ساله در پله برقی تهران!
در حالی که علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه نشست هیات دولت گفته بود برای خبرنگاران تور می‌گذارد تا نشان دهد وضعیت پله برقی های تحت مدیریت شهرداری تهران آن‌طور که شهروندان معترض هستند نیست ، جمعه ۱۳ مردادماه ، دست یک بچه ۹ ساله در پله برقی بیرونی و نزدیک ورودی ایستگاه مترو علی آباد قطع شد.

به گزارش وطن شهر و در پی این حادثه که پیش‌تر و بارها توسط کارشناسان، خبرنگاران و برخی اعضای شورای شهر در خصوص وضعیت غیراستاندارد پله برقی‌های به شهردار تهران تذکر و هشدار داده شده بود و متاسفانه هیچ اقدامی در جهت رفع عیوب و نواقص نشده بود. وظیفه تعمیر و نگه داری پله برقی های تهران به عهده سازمان زیباسازی شهر تهران است.

توضیح مسئولین مربوطه در خصوص این اتفاق تلخ به این شرح بود:

در پی حادثه مورخ جمعه شب مورخ ۱۳ مرداد ماه در پل عابر پیاده مکانیزه محله تختی در منطقه ۱۶ که طی آن یک کودک اتباع ۹ ساله دچار حادثه از ناحیه دست گردید، به اطلاع می رساند کودک در پله برقی که در مسیر پایین رو به صورت نشسته در حال حرکت بوده و دست خود را روی سطح پله قرار داده بود. پس از رسیدن به سطح ثابت (صفحه کامپلیت) انگشتان وارد دندانه های پایانی پله شده و به داخل کشیده شده که پس از آن بلافاصه مکانیزم ایمنی صفحه کامپلیت درگیر شده و فرمان خاموش شدن پله برقی صادر شده است.

شایان ذکر است مطابق با استاندارد EN115 استفاده کودکان از پله برقی میبایست با در دست داشتن دست والدین صورت پذیرد که بر همین راستا علائم هشدار مربوطه در کلیه پله برقی های سطح شهر نصب شده است

در پی این حادثه کودک آسیب دیده به بیمارستان امام خمینی منتقل شد.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=4166
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.