• امروز : چهارشنبه - ۷ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 27 November - 2024
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی تهران:

قراردادهای شهرداری تهران با تولیدکنندگان داخلی شفاف است

  • کد خبر : 14553
قراردادهای شهرداری تهران با تولیدکنندگان داخلی شفاف است
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: ما قراردادهای شفافی با تولیدکنندگان داخلی بستیم اما در کنار حمایت از تولید داخلی نمی‌توانیم به نیاز مردم بی‌توجه باشیم.

به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با حضور در برنامه «بالاتر» شبکه خبر در پاسخ به اظهارات مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل با محوریت تحویل اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت، با بیان اینکه موضوعی اخیراً در رسانه ها در خصوص واردات اتوبوس مطرح شده است، اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی با تولیدکنندگان قرارداد بستیم.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد خرید دو هزار و ۵۰۰ دستگاه با تولیدکنندگان داخلی و دو هزار و ۵۰۰ دستگاه با چینی‌ها، یادآور شد: اولویت اول ما تولیدکنندگان داخلی هستند؛ بیش از ۱۰ سال است که خرید خاصی در این حوزه انجام نگرفته است.

علیزاده افزود: در حال حاضر و در تیرماه سال جاری قرارداد سه هزار و ۴۰ دستگاه بسته شد که ۵۰۹ دستگاه به دلیل عدم توانمندی بخش خصوصی فسخ شد و تا امروز هیچ اتوبوسی به ما داده نشده است.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه پرداخت‌ها انجام شده است، مردم ما نمی توانند ۳ سال صبر کنند تا اتوبوس‌های داخلی در سه سال آینده وارد ناوگان شود. علت قرارداد شهردار تهران با چینی‌ها این بود که طبق مفاد این قرارداد بعد از ۶ ماه ۲ الی ۳ هزار دستگاه وارد ناوگان می‌شود که اتفاق بزرگی است. ما قراردادهای شفافی با تولیدکنندگان داخلی بستیم اما در کنار آن نمی‌توانیم به نیاز مردم بی توجه باشیم.

علیزاده با بیان اینکه هزار و ۷۰۰ اتوبوس فعال در تهران در بدو مدیریت ششم شهری وجود داشت، خاطرنشان کرد: امروز سه هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس شاغل جاری داریم. به جای اینکه مردم ۳۰ دقیقه در ایستگاه‌ها منتظر بمانند نیاز به یک اقدام جهادی داریم تا ناوگان جانی دوباره بگیرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه در سطح کشور ۱۳۰۰ شهرداری وجود دارد، یادآور شد: آن شهرها هم ناوگان اتوبوسرانی و نیاز به اتوبوس دارند و شرکت ایران‌خودرو دیزل می خواهد تمام این موارد را پوشش دهد.

وی افزود: کلانشهر تهران حداقل ۹ هزار دستگاه می‌خواهد و تولید هزار دستگاه تولیدی این شرکت کفاف ما را نمی دهد. بیش از ۱۰ سال است که خط تولید شرکت های داخلی خوابیده است. تمام هم و غم مدیریت شهری توسعه حمل و نقل عمومی است؛ به طوریکه شورای شهر تهران برای سال جاری و آینده بیش از ۵۰ درصد بودجه را به مجموعه حمل و نقل اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=14553
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.