• امروز : یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 20 October - 2024

«طرح رصد ۳» در منطقه ۲۰ کلید خورد

  • کد خبر : 25327
«طرح رصد ۳» در منطقه ۲۰ کلید خورد
«طرح رصد» در راستای ارزیابی و نظارت بر اجرای پروژه‌های توسعه محلی، احصاء مطالبات شهروندان و بررسی دلایل پروژه‌های نیمه تمام در محلات با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، رئیس کمیته بودجه و رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۲۰ کلید خورد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ در”طرح رصد ۳” با حضور محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه، احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران، رضا شنگی شهردار منطقه، معاونین و جمعی از اصحاب رسانه از پروژه های کلان این منطقه از جمله قطب گردشگری بی بی شهربانو، احداث مجموعه ورزشی تقی آباد و سرای محله حمزه آباد و تعدادی از پروژه های توسعه محلی بازدید شد.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از ابتدای تشکیل شورای ششم توجه ویژه به پروژه های توسعه محلی و بودجه و اعتبارات مناطق ۲۲ گانه را مدنظر قرار دادیم تا پروژه ها بر اساس نیازها و مطالبات مردم اجرا شود، گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون اعتبار بودجه منطقه ۲۰، ۴ برابر شده است و ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های محلات این منطقه اعتبار و بودجه تعیین شده است.

مظفر با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳، ۳۰۰ پروژه توسعه محلی در این منطقه اجرا شده است، افزود: احداث ۱۶ میدان میوه و تره بار، احداث ۶۹ کیلومتر کانیو و ۵۹ هزار مترمربع پیاده روسازی، بازسازی ۳۷ مورد چمن مصنوعی، احداث و مرمت ۲۳۱ چشمه بهداشتی و  توزیع ۲۱۹ هزار تن آسفالت از جمله اقدامات انجام شده طی ۳ سال اخیر است.

وی با اشاره به بازدید از پروژه های کلان منطقه ۲۰ اظهار داشت: اجرای قطب گردشگری بی بی شهربانو با پیش بینی بودجه  بالغ بر ۴۸۳ میلیارد تومان از سوی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران و ۳۱ میلیارد تومان بودجه منطقه در چند فاز احداث می شود. همچنین احداث سرای محله حمزه آباد با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان و احداث مجموعه ورزشی ۲ هزار مترمربعی در محله تقی آباد با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از دژ رشکان گفت:  امروز برای سومین سال متوالی طرح رصد ۳ با بازدید از پروژه‌های کوچک مقیاس محلات در منطقه ۲۰ شهرری کلید خورد و طی بازدیدی که از پروژه‌ها انجام شد، پیشرفت قابل توجهی صورت گرفته و مسائل بودجه‌ای پروژه‌ها برطرف خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران افزود: درخصوص اثر تاریخی دژ رشکان گزارشی از وضعیت این اثر باستانی ارائه شد و در راستای محصور شدن آثار و استفاده مردم و نیز ثبت جهانی آثار اقدامات لازم اجرایی خواهد شد.

رضا شنگی شهردار منطقه گفت: در طرح رصد ۳ میزان پیشرفت فیزیکی، هزینه کرد، اعتبارات و میزان رشد و روند اجرای احداث عملیات عمرانی برخی کلان پروژه ها مورد بازبینی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه قطب گردشگری بی بی شهربانو یکی از ارزشمندترین پروژه ها در حوزه گردشگری است اظهار داشت: فاز اول پروژه قطب گردشگری بی بی شهربانو توسط سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در حال اجرا است و دامنه جنوبی کوه بی بی شهربانو را تبدیل به یک فضای تفرجگاهی و گردشگری می کند.

شنگی ادامه داد: محله تقی آباد فاقد مجموعه ورزشی بود و بر اساس مطالبات شهروندان مجموعه ورزشی در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع و با هزینه ۳۰ میلیاردتومان در حال اجرا است و پیش بینی می شود تا حدود ۸ ماه آینده افتتاح شود.

وی افزود: احداث سرای محله حمزه آباد با هدف ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به شهروندان در حال اجراست و تا پایان سال افتتاح خواهد شد و با افتتاح این سرا تمامی ۲۰ محله این منطقه دارای سرای محله خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه در یکسال گذشته حدود ۱۶۰ هزار تن آسفالت در این منطقه توزیع شده است گفت: بازسازی ۲۴ مورد آبنما در دستور کار قرار گرفته است که از جمله بازسازی آبنمای میدان نماز با مساحت حدود ۱۰ هزار مترمربع در حال اجراست و در رویکرد جدید بازسازی انهار و جداول و پیاده روسازی و آسفالت کامل معابر درجه ۲ و ۳ اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه گردشگری زیارتی در شهرری، احداث دیوار پیرامونی امامزاده عبدالله (ع) با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان اجرایی شد.

شنگی با اشاره به اینکه تلاش کردیم ورودی های منطقه نسبت به سایر مناطق متفاوت باشد بیان کرد: در خیابان فدائیان اسلام حدفاصل بزرگراه آزادگان تا میدان حضرت عبدالعظیم(ع) عملیات نورپردازی با استفاده از ریسه های نوری به طول بیش از ۴هزار متر اجرا شد.

این گزارش حاکی است در ادامه بازدید از پروژه ها، جلسه هم اندیشی با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، رئیس کمیته بودجه، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران، شهردار و مدیران ارشد منطقه ۲۰ و کنشگران و فعالان اجتماعی محلات برگزار شد.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=25327
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.