• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

شهرداری تهران چه مقدار از بورس کالا مصالح خریداری کرده است؟

  • کد خبر : 22924
شهرداری تهران چه مقدار از بورس کالا مصالح خریداری کرده است؟
معاونت مالی و اقصاد شهری شهرداری تهران تاکنون به مبلغ ۱۸۵۰ میلیارد تومان از بورس کالا مصالح خریداری کرده است.

به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر؛ شهرداری تهران، مبلغ ۱۸۵۰ میلیارد تومان از بورس کالا مصالح خریداری کرده است.اما بورس کالا چیست و چه مزیتی برای خرید دارد؟

بورس کالا بازاری است که در آن کالاهای فیزیکی، شامل محصولات کشاورزی، فلزات، مواد پتروشیمی، انرژی و سایر کالاهای اساسی خرید و فروش می‌شوند.

در این بورس، کارشناسان کالا را قیمت‌گذاری می کنند و کالاها به خریداران عرضه می‌شوند و هدف اصلی این بازار، تسهیل در کشف قیمت، افزایش شفافیت در معاملات و فراهم آوردن امکان مدیریت ریسک برای فعالان اقتصادی است.

شهرداری تهران با توجه با ماهیت خدمات رسانی به شهروندان و توسعه شهر و زیرساخت ها نیاز به ساخت راه، پل، اتوبان، مترو، خیابان و …دارد که نیاز است برای این کار مصالح تهیه کند. از طرفی یکی از ویژگی های بورس کالا شفافیت است. بورس کالا با ارائه اطلاعات دقیق و به‌روز از قیمت‌ها و حجم معاملات، شفافیت را در بازار افزایش می‌دهد.

از طرفی با خرید از بورس کالا از کارگر و تولید کنندگان داخلی هم حمایت می‌شود. با ایجاد بازاری شفاف و رقابتی، بورس کالا از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان حمایت می‌کند و امکان برنامه‌ریزی بهتر برای آینده را فراهم می کند.

از طرفی هم بورس کالا به عنوان یک ابزار مهم در توسعه اقتصادی و مدیریت ریسک در کشورها عمل می‌کند.

معاونت مالی و اقصاد شهری شهرداری تهران ، مبلغ ۱۸۵۰ میلیارد تومان از بورس کالا مصالح خریداری کرده است‌که برخی از آن شامل مبلغ ۸۹۵ میلیارد تومان میلگرد،قیر ۶۰ – ۷۰، ۷۹۰ میلیارد تومان،ورق ۱۱۲ میلیارد تومان،ریل ۴۰ میلیارد تومان، سیمان ۸.۶ میلیارد تومان، قیر امولسیون ۱۰۴میلیارد تومان که مصالح در معاونت های مختلف به کار گیری و استفاده شده اند.

سهم معاونت فنی و عمران از مصالح خریداری شده از بورس کالا،۱۳۹۰ میلیارد تومان، معاونت حمل و نقل ۲۲۰ میلیارد تومان، معاونت معماری و شهرسازی ۶۱ میلیارد تومان، معاونت امور مناطق ۴۱.۸میلیارد تومان، و همچنین ۱۳۶ میلیارد تومان در سایر بخش ها هزینه شده است.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=22924
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.