• امروز : دوشنبه - ۲۶ آبان - ۱۴۰۴
  • برابر با : Monday - 17 November - 2025

شهرداری تهران تلاش می‌کند شرایط انتخاباتی و سیاسی نشود تا برخی مانع خدمت‌رسانی به مردم نشوند

  • کد خبر : 36296
شهرداری تهران تلاش می‌کند شرایط انتخاباتی و سیاسی نشود تا برخی مانع خدمت‌رسانی به مردم نشوند
سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ بیش از ۲۰ هزار عملیات سد معبر و در سال جاری تاکنون ۳۵ هزار عملیات در سطح مناطق ۲۲گانه انجام شده است، گفت: پیچیدگی‌هایی در این موضوع وجود دارد؛ برخی شهروندان از این موضوع استقبال می‌کنند و برخی دیگر معترضند. از سویی دیگر مغازه‌داران از دست‌فروشان برای فروش اجناس خود استفاده می‌کنند.

به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران، صبح امروز -دوشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۴- در نشست خبری خود درخصوص ساماندهی دستفروشی در معابر، اظهار کرد: سد معبر یک موضوع پیچیده چندوجهی است؛ در این شرایط سخت اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند، می بینیم که مغازه‌داران با روش های جدید بازاریابی می کنند تا فروش و درآمد خود را افزایش دهند که مورد استقبال مشتریان نیز قرار می گیرد. در این مورد قانون وجود دارد و باید متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی قانون را اجرایی کنیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۳ بیش از ۲۰ هزار عملیات سد معبر و در سال جاری تاکنون ۳۵ هزار عملیات در سطح مناطق ۲۲گانه انجام شده است. با این حال پیچیدگی هایی در این موضوع وجود دارد و برخی شهروندان از این موضوع استقبال می کنند و برخی دیگر معترضند. از سویی دیگر مغازه داران از دست فروشان برای فروش اجناس خود استفاده می کنند.

محمدخانی همچنین تصریح کرد: حجم تماس ها و اعتراضات مردم درخصوص سد معبر  بسیار بالاست.

موضع مدیریت شهری درباره حریم مبتنی بر اسناد بالادستی و قوانین مصوب است

سخنگوی شهرداری تهران در مورد وضعیت مدیریت حریم پایتخت، اظهار کرد: مدیریت شهری تهران موضع مشخصی در مورد حریم دارد که مبتنی بر اسناد بالادستی و تکالیف و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی است. برای ما باعث تعجب است که استانداری همچنان بدون طی روال مصوب در هیئت دولت و به نوعی خلاف مصوبه، روند خود را ادامه می دهد. شاید بد نباشد که سخنگوی دولت واکنشی به این موضوع داشته باشد.

محمدخانی افزود: در ابتدای مردادماه امسال دبیر هیئت دولت مصوبه تشکیل کارگروه سه نفره متشکل از وزیر راه، وزیر کشور و شهردار تهران را ابلاغ کرد و ۷۲ ساعت فرصت داد که این جلسه تشکیل و مصوبات آن به هیئت دولت اعلام شود. از آن روز تا حالا چند ۷۲ ساعت گذشته و استانداری همچنان اصرار دارد که رویه دیگری را ادامه دهد. اگر آنچه استانداری بر آن اصرار دارد، قانونی است برگزاری آن جلسه چه معنایی دارد؟

وی همچنین تصریح کرد: استانداری پیش از صحبت کردن در رسانه ها باید به دولت پاسخ دهد و باید در مسیری که دولت مشخص کرده، اقدام کند. با وجود اینکه جلسه برگزار نشده، استانداری اصرار دارد مسیر خود را ادامه دهد.

با ظرفیت‌های مدیریت شهری و با کمک مردم موضوع بحران آب در تهران قابل مدیریت است

محمدخانی در جواب پرسش خبرنگار روزنامه همشهری درباره بحران کم‌آبی و راهکارهای شهرداری برای برون رفت از این موضوع بیان کرد: شهرداری متولی این موضوع نیست اما در کنار متولیان موضوع اقدام می کند. با کمک شورای شهر ۵ همت برای خط انتقال آب به شهر تهران از سد طالقان و بخش شرقی سد لار تخصیص داده شد. کار انتقال آب طالقان به پایان رسیده و شهرداری همه تعهد داوطلبانه خود را انجام داده است.

وی با پرداختن به موضوع بازچرخانی و احداث تصفیه خانه‌هایی تا پایان سال تعدادی از آنها مثل تصفیه‌خانه فیروز بهرام به مدار اضافه می شود، تصریح کرد: در کنار این موارد شهردار تهران با جلسات متعدد کارشناسی، ایده‌ها و پیشنهاداتی را در قالب نامه ای به رئیس جمهور ارائه کرد.  به صورت داوطلبانه شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده که در این زمینه می تواند به دولت کمک کند و مدیریت آب شهر تهران را برعهده بگیرد. با ظرفیت های مدیریت شهری و با کمک مردم موضوع بحران آب در تهران قابل مدیریت است و شهرداری ها بهتر می توانند این کار را انجام دهند و به دلیل تعامل دائمی شهرداری ها با مردم و ارتباطات پیوسته و دقیق‌تر آن‌ها با مردم این کار بهتر انجام می‌شود.

تغییر قوانین متناسب با مدل های جدید به نفع شرایط اقتصادی 

سخنگوی شهرداری تهران در ادامه این جلسه در رابطه با نظارت بر عرضه مواد غذایی در برخی رستوران ها، اظهار کرد: محوطه خیابان ایرانمهر بین مناطق ۷ و ۸ قرار دارد و طرح های مختلفی برای آن اجرا شده است. ما در شهرداری تهران از یک طرف با درخواست های مردم برای راه اندازی فعالیت اقتصادی از جمله عرضه سیار مواد غذایی و مشتریان آنها مواجه هستیم و از سویی دیگر با اعتراض اهالی درگیریم. شاید باید قوانین متناسب با مدل های جدید به نفع شرایط اقتصادی تغییر کند. با این وجود طرح های متعددی اجرا شده و در تلاش هستیم که طرح جدیدی را در این زمینه در نظر بگیریم.

شهرداری تهران در ابتدای دوره ششم درمجموع ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی داشت

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم درخصوص صحبت‌های عضو شورا و مشکلات پرداخت مطالبات پیمانکاران از شهرداری گفت: از ابتدای این دوره درمجموع ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری تهران به بانک ها و نهادهای مالی و به اشخاص و پیمانکاران بود. مدیریت شهری ششم در سال‌های گذشته تلاش جدی انجام داده تا بسیاری از این بدهی ها را از طریق نقدی، توافق با طلبکاران، تهاتر و روش های حقوقی کاهش دهد به طوری که عدد این بدهی ها کاهش داشته است.

محمدخانی بیان کرد: در مورد پرداخت به پیمانکاران نیز مدل ها ثابت و مشخص است و بخشی از آنها به صورت نقدی و بخشی نیز با توافق با پیمانکار از طریق تهاتر و با برات کارت که اسناد مالی زماندار است انجام می شود تا حداکثر صرفه و صلاح برای رشد و توسعه شهر اتفاق بیفتد. درواقع یک نسبتی بین بودجه گذاری برای پروژه های جدید و تسویه دیون پیمانکاران شکل گرفته تا توسعه شهر درست تر انجام شود. اینکه از پیمانکار پول بگیریم تا بدهی را پرداخت کنیم چه معنی دارد؟ اما بعضا پیمانکار به کارگزاری معرفی می شود برای تهاتر بدهی ها. مثلا یک ملکی در ازای بدهی ها به پیمانکار واگذار می شود و گاها شاید قیمت ملک از کل بدهی بیشتر باشد و پیمانکار باید مابه التفاوت آن  ملک را به شهرداری پرداخت کند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص بحث تراکم و همکاری با شورای عالی شهرسازی عنوان کرد: با حضور آقای آبادیان در راس معاونت شهرسازی همراهی و هم‌افزایی خوبی بین معاونت و شورای عالی شهرسازی اتفاق افتاد و این همکاری در مسیر کار تخصصی و به نفع شهر پیش می رود. باید به برخی از این موارد زمان دهیم تا این تحول در معاونت باعث شود که یک مجموعه تفاهم نامه های جدیدی در این زمینه شکل بگیرد.

در مسیر مخالفت با شهردار حداقل مردم را به دردسر نیاندازیم

محمدخانی در خصوص انتشار نامه یکی از اعضای شورا در مورد تردد اتوبوس های برقی با پلاک موقت، یادآور شد: بنده این نامه را در رسانه ها دیدم و متعجب و ناراحت شدم. این نوع از روش های مخالفت و انتقاد باید مرزی به نام منافع مردم داشته باشد. اینکه در ادامه مسیر مخالفت با شهردار تهران به ظاهر برخی قوانین و مقررات توجه کنیم و مسیری را که برای مردم دردسر ایجاد می کند، مطرح کنیم، درست نیست.

وی ادامه داد: از سالها و ادوار گذشته اتوبوس هایی داریم که فاقد پلاک هستند. برای مثال برخی اتوبوس های دوکابین به علت فرسودگی در حال خروج از ناوگان هستند اما پلاک ندارند. کسی هم تاکنون نگفته بود که چون پلاک ندارند باید از مسیر خدمات رسانی خارج شوند. ما توانستیم ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برقی را وارد شهر کنیم که تمام این اتوبوس ها بیمه دارند و مسیر قانونی پلاک گذاری آنها از سوی شهرداری تهران پیگیری شده و بر اساس تفاهمات صورت گرفته فعال هستند.

محمدخانی همچنین خاطرنشان کرد: اینکه نامه نگاری کنیم تا بگوییم شهرداری کار غیرقانونی انجام می دهد، مخالف خوانی‌ای است که دود آن به چشم مردم می رود. در بسیاری از خطوط مرکزی شهر که محدوده ترافیک و آلودگی هواست شاهد فعالیت اتوبوس های برقی هستیم. با این نامه نگاری چه چیزی را می خواهیم اثبات کنیم؟ اتوبوس ها از مدار خارج شوند تا ضربه ای به شهرداری بزنیم و مردم به دردسر بیفتند؟ برای رقابت های سیاسی باید حد و مرز قائل باشیم.

وی با بیان اینکه بدیهی ترین موضوع مصلحت مردم است، یادآور شد: هر جا اختلاف سلیقه است و با فرایندها مشکل داریم، درست نیست که مواردی این چنینی را مطرح کنیم.

ساماندهی محدوده تئاترشهر به درخواست هنرمندان 

سخنگوی شهرداری تهران در رابطه با حریم تئاتر شهر نیز گفت: دوستان در منطقه ۱۱ تصاویر هوایی را از حریم تئاتر شهر منتشر کردند که مشخص شد شایعه پراکنی صورت گرفته و حریم آن دست نخورده باقی مانده است. یک سکو نزدیک حریم تئاتر شهر قرار داشت که از سالها پیش با اعتراض همراه بود که در حال تخریب و بازسازی است.

محمدخانی با بیان اینکه ساماندهی این محدوده با درخواست هنرمندان انجام می شود، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که هم حریم حفظ شود و هم از لحاظ فضا و منظر، مردم بتوانند از خلاقیت در معماری لذت ببرند. خبرنگاران می توانند از نزدیک از این پروژه بازدید کنند و با مردم، هنرمندان و اهالی تئاتر گفت و گو داشته باشند.

افتتاح ایستگاه مترو مریم مقدس طی روزهای آتی

سخنگوی شهرداری تهران در جواب پرسش خبرنگار خبرگزاری مهر درباره به تعویق افتادن زمان افتتاح ایستگاه مترو مریم مقدس بیان کرد: این ایستگاه  دو سه هفته ای است که حداقل های لازم برای در مدار قرار گرفتن را دارد و حتی در سکو امکان مسافرگیری وجود دارد، اما اصراری از طرف مدیریت شهری وجود داشت که تا جای ممکن درباره جزئیات آن بیشتر دقت شود و با آمادگی کامل تر افتتاح این پروژه را داشته باشیم.

وی یادآور شد: طبیعتا تکمیل برخی از موارد و جزییات آن‌ مانند آسانسورها زمان می برد و تا پایان سال تکمیل خواهد شد اما درباره ایستگاه در روزهای آتی افتتاح را خواهیم داشت.

هیچ گونه کاربری اداری در ساختمان بلدیه وجود نخواهد داشت

محمدخانی در رابطه با وضعیت پروژه ساختمان بلدیه و نگرانی اعضا از تغییر کاربری این ساختمان اظهار کرد: رئیس شورای شهر در جریان اقدامات در ساختمان بلدیه از ابتدا تا حالا قرار دارد. بیش از سه جلسه با ایشان داشتیم و از رهنمودهایشان برای نوع بهره برداری از بلدیه استفاده کردیم. با رئیس کمیته گردشگری هم در این خصوص گفت و گو کردم. هیچ گونه کاربری اداری در ساختمان بلدیه وجود نداشته و نخواهد داشت. ایشان اعلام کردند که پس از بازدید، چنین برداشتی داشته اما چنین چیزی وجود ندارد.

محمدخانی همچنین تصریح کرد: باکس هایی در یال غربی سالن طبقه اول برای سالن جلسات ایجاد شده است. بلدیه تنها کاربرد موزه ندارد. موزه ها در تمام دنیا سالن هایی برای برگزاری جلسات دارند و طبیعی است که ما برای تکمیل فرایندها، چنین فضایی را در نظر گرفتیم. فضایی برای ارتباط با نخبگان در حوزه داخلی و بین المللی از طریق برگزاری رویدادها و نمایشگاه ها و راه اندازی موزه در بلدیه شکل می گیرد و به نوعی یک سیتی هال پیش بینی شده است. هیچ قدمی برای ایجاد کاربری اداری دیده نشده است.

وی با بیان اینکه در دوره آقای حناچی تصمیم بر این بود که دفتر شهردار در ساختمان بلدیه مستقر شود، خاطرنشان کرد: آقای زاکانی از همان روز اول با این موضوع مخالف بود و تأکید داشت که فضایی برای مردم باشد و معنایی ندارد که دفتر شهردار در آن مستقر شود.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: روزشمار نصب شده در محل برای عملیات عمرانی بود و با تأخیر یک یا دو هفته فعالیت های عمرانی آن به پایان رسید. مجموعه اقداماتی که باید برای تکمیل آن انجام شود، بحث دیگری است که تا پایان دوره تأمین خواهد شد.

توهین به همه بد است؛ دستگاه قضایی بدون اغماض به تمام موارد رسیدگی کند

وی با تأکید بر اینکه ما هم با این موافقیم که نباید به هیچ فردی توهین شود، اظهار کرد: اینگونه نیست که به افراد عادی توهین شود و به افراد خاص خیر. درمجموع نباید به تمام انسان ها توهین شود و نباید تبعیضی صورت بگیرد. برای خانواده شهدا بیشتر باید رعایت کرد تا دلخوری ایجاد نشود. ما هم با توهین مخالفیم.

محمدخانی همچنین تصریح کرد: اینکه ما به عنوان فرزند شهید و عضو شورا هاله ای از تقدس ایجاد کنیم، درست نیست. ما در حوزه مدیریت شهری می توانیم ایشان را برای ارسال نامه درخصوص فعالیت اتوبوس های برقی با پلاک موقت، مورد نقد قرار دهیم. چرا باید در این مسیر سنگ اندازی شود؟ پیش از این هم در مورد استانداردهای اتوبوس های داخلی و خارجی مباحثی مطرح شده بود. آیا ما اجازه نداریم ایشان را نقد کنیم؟ جان بنده صدها هزار بار فدای شهید حاج قاسم سلیمانی؛ اما نمی توانیم به دلیل انتساب عضو شورا به این شهید بزرگوار، ایشان را مورد نقد قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم به تمام توهین ها رسیدگی شود، اظهار کرد: ما بارها سوگند خوردیم که کانال مجازی که به شهردار تهران نیز توهین و هتاکی داشت، دسترسی های خاصی دارد. قوه قضاییه اعلام کرد که مدیر یک کانال در دادگاه بدوی به ۱۵ سال حبس محکوم شد. چرا در این چهار سال کسی صحبتی نکرد؟ توهین به همه بد است. از دستگاه قضایی نیز می خواهیم بدون اغماض به تمام موارد رسیدگی کند.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: اینکه برداشت یا ادعای آنها این است که روابط عمومی و مجموعه رسانه شهرداری این توهین ها را انجام می دهد، این حق را برای رئیس مرکز ارتباطات می دانم که در این خصوص شکایت کند. بنده چنین نظری ندارم که منظور با روابط عمومی شهرداری باشد اما اگر چنین موضوعی وجود داشته باشد، حتماً باید شکایت شود.

لازم است در تبلیغات شهری سلایق نسل جدید مدنظر باشد

وی در رابطه با بنرهای تبلیغاتی در مورد نسل Z، تصریح کرد: تجربه چهار سال بنده نشان می دهد که وقتی کار خلاقانه ای صورت می گیرد، موافقان و مخالفانی دارد. تیپ کارهای فرهنگی وقتی با خلاقیتی مواجه می شود، بر اساس سلایق مختلف با برداشت های متفاوتی روبه رو می شود. مخالفت ها قابل احترام است اما با اصل موضوع موافقیم. اینکه در تبلیغات شهری به دنبال نسل جدید هم برویم، اتفاق خوبی است. قطعاً باید در ادامه با دریافت نظرات، اقدامات با دقت بیشتری صورت بگیرد اما نباید اصل موضوع را زیر سؤال برد. متولیان فرهنگی باید با نسل جدید گفت و گو داشته باشند.

محمدخانی در مورد پلاک گذاری اتوبوس های جدید، خاطرنشان کرد: رئیس شورای شهر سالها در حوزه حمل و نقل دغدغه داشت و بخشی از تحولات وامدار اصرارهای ایشان بوده است. بودجه حمل و نقل عمومی به عنوان اولویت اصلی در نظر گرفته شد و ۵۰ درصد بودجه مدیریت شهری را به خود اختصاص داد که اتفاقات مثبتی را به دنبال داشت.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه سخن رئیس شورا نیز همین بود که پلاک گذاری ها سریع تر انجام شود، اظهار کرد: سایر دستگاه ها باید در کنار شهرداری کمک کنند که وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یابد. به نظر می رسد که در برخی رسانه ها سوء برداشت صورت گرفت.

عدم قطع درخت در پروژه بازطراحی میدان تجریش 

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس درخصوص آخرین وضعیت بازسازی میدان تجریش و میدان قدس پس از جنگ ۱۲ روزه گفت: بحث میدان تجریش ارتباطی به جنگ ۱۲ روزه ندارد و  آسیب به میدان قدس وارد شد.  با همکاری آبفا یک رکورد بی نظیری زده شد و در کمتر از ۷۲ ساعت آن حجم از تخریبی که در اثر حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به این میدان و یکی از شریان های اصلی آبرسانی انجام شد، به حالت عادی برگشت. حتی چند تن از همکاران و دوستان می گفتند که آنقدر با سرعت این بازسازی را انجام دادید که اگر کسی از میدان قدس بازدید کند باور نمی کند که در چند روز قبل از آن در این نقطه حمله موشکی صورت گرفته است.

محمدخانی بیان کرد: بازطراحی درباره میدان تجریش نیز در حال انجام است. بعضا گفتند که قطع درخت اتفاق افتاد در حالی که اینگونه نیست و  ۲۳ درخت با بن بالا وجود دارد و تعداد آن به ۲۵ درخت رسیده است و  بازطراحی برای سنگفرش های جدید انجام می شود و این میدان محل تجمع متکدیان و معتادان متجاهر بود که اصلا شایسته این فضا نبود. طراحی جدیدی در حال انجام است که نظرات مختلف درباره طراحی آن وجود دارد و این بازآفرینی تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد.

وی با تأکید بر اینکه تبدیل تهران به شهر هوشمند از اهداف و برنامه های دوره ششم مدیریت شهری بود، گفت: سوپراپلیکیشن شهرزاد طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می‌دهد و اپلیکیشن شهریار نیز خدمات اداری مرتبط با شهرداری  را انجام می دهد. صیانت هوشمند از حریم نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای هوشمندسازی صورت می گیرد. ما در حوزه حمل و نقل نیز هوشمندسازی را دنبال کرده ایم و این مسیر را ادامه می دهیم.

محمدخانی در پاسخ به سوالی در خصوص ساختمان های ساخته شده ۱۹۰ روزه توسط فراجا که بالای ۱۸۰۰ متر هستند و روند دریافت پروانه و مجوز برای آن عنوان کرد: از قرار اطلاع ما موضوع ساخت وساز در آن نقطه، بخشی خوابگاه دانشجویی دانشکده افسری نیروی انتظامی است و بخشی نیز به خانه های سازمانی فراجا تبدیل می شود. با بررسی های بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه توضیحات تکمیلی را ارائه خواهیم داد.

شهرداری تهران تلاش می‌کند شرایط انتخاباتی و سیاسی نشود تا بتوان به مردم خدمت کرد

سخنگوی شهرداری تهران درباره شائبه های سیاسی و انتخاباتی و موضع شهرداری در این باره اضافه کرد: شهرداری تهران تمام تلاش خود را می کند که شرایط انتخاباتی و سیاسی نشود چرا که در این شرایط است که نامه ای در می‌آید که ۴۰۰ اتوبوس پلاک ندارند و جلوی آن را بگیرید. به نفع ما است که شرایط سیاسی و انتخاباتی نشود تا تمرکز کنیم بر کارهای خودمان و پروژه ها و درخواست های مردم را انجام دهیم .

وی افزود: آیا این نشان دهنده این است که شهردار تهران سلیقه و برنامه و نظر خاصی درباره انتخابات ندارد، حتما دارد اما برنامه ما و جلسات ما در باره موضوعات مدیریت شهری با هدف افزایش خدمات رسانی است چرا که خود این کار انتخاباتی ترین و تبلیغاتی ترین کار است و هر چقدر به مردم در موضوعات مختلف مدیریت شهری خدمات بیشتری ارائه کنیم کار انتخاباتی و سیاسی  بیشتری کردیم. تمام هم و غم ما این است که کارنامه روشن و درخشان و قابل دفاع را به مردم تقدیم کنیم و یک برنامه روشن و کارشناسی شده را به مردم تهران ارائه کنیم.

تاکسی ون ها خریداری شده اما هنوز وارد کشور نشده است

محمدخانی در جواب پرسش خبرنگار برنا درباره تاکسی ون ها بیان کرد: خرید خارج ما در این زمینه هنوز وارد کشور نشده است.

همه چاه‌های دراختیار شهرداری را تحویل دولت دادیم

وی در مورد چاه ها نیز یادآور شد: هر چه چاه وجود داشته تحویل دادیم . بخشی از آن ها از کار افتاده است و یا به دلیل حفر چاه ای زیاد سطح آب‌ها کاهش پیدا کرده، اما با این حال همه چاه های فعال در اختیار شهرداری، تحویل دولت شد.

رویکرد شهرداری همکاری با دولت برای خدمت بهتر به مردم است

محمدخانی در مورد اظهار نظر یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر بی اثر بودن عضویت شهردار تهران در هیئت دولت هم گفت: موارد متعددی از همکاری ها بین دولت و شهرداری وجود دارد و صحبت ها کارشناسی و دقیق نیست. شهردار در دو دولت شهید رئیسی و آقای پزشکیان در جلسات هیئت دولت حضور دارد و هر دو رئیس جمهور هم از همکاری شهرداری با دولت ابراز رضایت و از همکاری ها و همراهی ها تقدیر کردند و کمک هایی هم به شهرداری داشتند.

وی افزود: این رویکرد دوره ششم مدیریت شهری بوده است. نظر شهردار تهران نیز این است که شهرداری بدون دولت نمی تواند کاری را از پیش ببرد و دولت هم متقابلاً همین شرایط را دارد. کمااینکه در بازسازی جنگ ۱۲ روزه، در انتقال آب به تهران و موارد دیگر کمک هایی صورت گرفته است. موضوعی که مطرح شده نگاه غلطی است. انتقال آب از سد طالقان به نفع مردم هست یا نه؟ این نگاه ها به کمک ها ضربه می زند.

محمدخانی در پایان گفت: در دوره طولانی شهرداری نیز شاهد بودیم که چند دولت روی کار آمدند و شهردار را به جلسات دعوت نکردند و اختلافاتی بین دولت و شهرداری وجود داشته است. مردم همواره عادت داشتند که دعوای بین شهرداری و دولت را در رسانه ها ببینند. ما در این دوره چه در دولت شهید رئیسی و چه در دولت آقای پزشکیان تلاش کردیم همکاری حداکثری داشته باشیم و نتایج آن را نیز دیده ایم و همواره نگاه ما این بوده که ببینیم همکاری ها به نفع مردم باشد و همواره نیز چنین بوده و طعم شیرین همکاری ها را مردم چشیده اند.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=36296
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.