به گزارش وطن شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) ” آزاد اکبری” مجری خط ۳ مترو تهران در رابطه با آخرین اخبار مربوط به رفع نواقص این خط گفت: سال ۱۳۹۴ ایستگاه سهروردی در فاز سوم بهرهبرداری از خط ۳ به صورت عبوری مورد استفاده قرار گرفت اما ورودی جنوبی آن که در واقع به معنای بهرهبرداری رسمی از ایستگاه بود، سال ۱۳۹۵ افتتاح شد.
از سال گذشته که روند رفع نواقص خط ۳ مترو شتاب بیشتری به خود گرفت، عملیات اجرایی تکمیل ورودی شمالی ایستگاه سهروردی نیز تسریع یافت و امروز با پایان بخشهای ساختمانی این ورودی، در مرحله تکمیل نازک کاری ها و نصب تاسیسات و تجهیزات از جمله پله های برقی قرار داریم.
مجری خط ۳ در ادامه به تاثیرات ترافیکی بهرهبرداری از ورودی جدید ایستگاه مترو سهروردی اشاره کرد و افزود: اصولاً احداث ورودیهای دوم از دو جنبه افزایش ایمنی تردد مسافران در مواقع اضطراری و همچنین ایجاد فرصت انتخاب بیشتر برای استفاده کنندگان از مترو صورت می پذیرد. ورودی شمالی ایستگاه سهروردی از حیث دسترسی راحت تر همشهریان از بخش های شمالی خیابان شهید بهشتی (محدوده خیابان های سهروردی و شهید یوسفی) به این ایستگاه حائز اهمیت است و یک اتفاق حمل و نقلی مثبت برای ساکنان ناحیه ۴ منطقه ۷ به حساب می آید.
گفتنی است؛ برای احداث و تجهیز ورودی دوم ایستگاه مترو سهروردی که با در نظرگرفتن گالری های ارتباطی به سالن بلیت فروشی مجموعاً ۹۴۰ مترمربع زیربنا دارد، هزینه ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان صرف شده تا یکی دیگر از نواقص ایستگاههای خط ۳ برطرف شود.