• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
علیرضا نادعلی:

سال ۱۴۰۳ سال به ثمر رسیدن اقدامات حوزه حمل و نقل است

  • کد خبر : 15549
سال ۱۴۰۳ سال به ثمر رسیدن اقدامات حوزه حمل و نقل است
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اقدامات انجام شده، سال اصلی به ثمر رسیدن اقدامات حوزه حمل و نقل سال ۱۴۰۳ در پایتخت خواهد بود.

به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر، علیرضا نادعلی در نشست خبری که بعدازظهر امروز- دوشنبه ۱۴ اسفندماه- به میزبانی شهرداری منطقه ۱۲ در باغ نگارستان برگزار شد، با بیان اینکه اگر نظارت‌ها به درستی انجام نشود اجرا نیز در مسیر درست خود قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: ما در برنامه چهار ساله چهارم حمل و نقل را به عنوان موضوعیت در نظر گرفته ایم و در ادامه امسال، در سال آینده نیز به حمل و نقل توجه شده است.

وی افزود: در برنامه ریزی برنامه توسعه اولویت اول را به گسترش حمل و نقل عمومی اختصاص دادیم و متناسب با همین موضوع در بودجه سال ۱۴۰۲ خرید واگن‌ها، توسعه مترو و خرید اتوبوس، تاکسی و ون مورد توجه قرار گرفت.

نادعلی با بیان اینکه مقدمات اصلی امور امسال انجام شد و با ادامه آن در سال بعد، سال اصلی به ثمر رسیدن اقدامات حوزه حمل و نقل سال ۱۴۰۳ خواهد بود، خاطرنشان کرد: مطالبه ما از شهرداری به ویژه مرکز ارتباطات این است که اقدامات را به بهترین شکل به اطلاع عموم برسانند تا همه از امور صورت گرفته آگاه شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه مصوبات شورای شهر شاید در ظاهر برخی مهمتر از برخی دیگر باشند، گفت: با این وجود تمام مصوبات اهمیت دارد؛ در سال سوم دوره ششم مدیریت شهری با آگاهی بیشتری بودجه تصویب شد و می توان گفت تصویب بودجه یکی از مهمترین مصوبات شورا به شمار می رود؛ چراکه روح و کالبد شهر با این مصوبه دیده خواهد شد.

وی افزود: بودجه پاکسازی شهر، جمع آوری پسماند، خدمات اجتماعی و برنامه های فرهنگی و هنری باید نسبت برابری داشته باشند و بودجه اقدامات حوزه حمل و نقل با شهرسازی نیز باید تناسب داشته باشند. جمع آوری ثروت مورد نیاز برای توسعه در حوزه شهرسازی است لذا تنظیم این اعتبارات و برقراری نسبت‌ها به صورت دقیق در کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه انجام شده و برای مثال در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تخصیص ۱۱ درصد از اعتبارات به بخش فرهنگی از توفیقات به شمار می‌رود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه دغدغه بنده این بوده که پروژه ها باید با زاویه فرهنگ دیده شود، خاطرنشان کرد: رویدادهای فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد اما به اندازه ای واقع نگر بودیم که ببینیم یک شهروند ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در یک ایستگاه منتظر اتوبوس می ماند و هرچه برنامه فرهنگی برگزار شود، حال او را خوب نخواهد کرد. لذا حتما باید اقدامات سخت افزاری در رأس کار باشد.

وی با بیان اینکه عوارض ساخت و ساز را ما در شورا تصویب کردیم اما عدم رضایت را نیز شاهد بودیم و در برخی مناطق اعداد و ارقام تحت تأثیر نظارت فنی و دیگر مبالغ قرار می‌گرفت، یادآور شد: کسانی که می خواستند ساخت و ساز انجام دهند با این اعداد و ارقام به مشکل برخورد می کردند. لذا در تصویب عوارض سال ۱۴۰۳ اجازه ندادیم این اتفاقات رخ دهد و به روند مناسبی در عوارض رسیدیم.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=15549
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.