• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024

سال گذشته ۴۰ همت از اموال به تاراج رفته شهرداری را احیا کردیم

  • کد خبر : 11385
سال گذشته ۴۰ همت از اموال به تاراج رفته شهرداری را احیا کردیم
شهردار تهران با بیان اینکه مشارکت رکن رکین انقلاب اسلامی است، گفت: ما در شهرداری ۱۰ نوع مشارکت تعریف کرده ایم و مدیریت مشارکتی یکی از اولویت‌های ماست.

به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر، علیرضا زاکانی شهردار پایتخت در ویژه برنامه روز دانشجو در دانشگاه الزهرا(س) با موضوع «نقش حکمرانی مشارکتی در ایران آینده» ضمن گرامیداشت روز دانشجو، با بیان اینکه دانشجو کوله‌باری از رخدادهای پیرامونی و آرمانها دارد، اظهار کرد: دانشجو باید خود را از رخدادها به سمت آرمانها ببرد.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم چراغ راه سال ۱۳۳۲ و ۱۳۵۸ را روشن نگاه داریم و نکاتی را برای ثبت در آینده به ارمغان بیاوریم، یادآور شد: این روزها با جنایات اسرائیل عجین شده است و ما به ایستادگی و مقاومت مردم فلسطین به خود می بالیم البته در رابطه با این جنایات و ظلمی که می شود، بسیار غمگینیم.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه مشارکت رکن رکین انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: دین، مردم و ولایت از ارکان انقلاب اسلامی هستند و در مقام عمل، این سه رکن در تحولات جهانی نیز اثرگذار بوده است. این مسیر استمرار یافته و نمی توانیم فراتر از دین، ارزش هایی که خداوند اراده کرده و غیر از توجه به نیازهای مردم؛ حرکتی دیگر را ترسیم کنیم و در آن مسیر گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت امری مهم است، افزود: ما در شهرداری ۱۰ نوع مشارکت تعریف کرده ایم و مدیریت مشارکتی یکی از اولویت های ماست. بخشی از این مشارکت ها با سایر دستگاه هاست که در قالب قرارگاه دنبال می شود. از جمله می توان به قرارگاه مسکن و قرارگاه اجتماعی اشاره کرد. ما در تلاش هستیم با همکاری سایر نهادها گره ای از مشکل مسکن در شهر باز کنیم.

زاکانی با اشاره به افزایش هزار و ۲۰ برابری قیمت مسکن در سالهای اخیر و تلاش برای کاهش مشکلات این عرصه در شهرداری تهران، تصریح کرد: ما در شهرداری علاوه بر حوزه مسکن، به مشارکت در حوزه نخبگانی و همچنین مشارکت محله ای توجه داشته ایم و سعی کرده ایم سراهای محلات به جای درآمدزایی به سمتی بروند که مدیریت محلات بر مدار مشارکت میسر شود. در حال حاضر در عمده محلات سرا تشکیل شده است.

وی به اجرای طرح «من شهردارم» در تهران در راستای مشارکت مردمی اشاره کرد و افزود: دو هزار و ۸۰ پروژه در معرض انتخاب قرار گرفت و در نهایت بیش از ۶۳ درصد پروژه های انتخاب شده به اتمام رسیده است. امسال نیز ۸.۸ همت بودجه پیش بینی کرده ایم که مردم به ما بگویند چه نیازها و کمبودهایی وجود دارد تا در جهت رفع آنها اقدام کنیم، لذا در تلاشیم تا از هر جهت در زمینه مشارکت مردم جهش ایجاد کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دسته بندی فساد در شهرداری، یادآور شد: بخش اول به امکاناتی است که از گذشته به تاراج رفته بود. سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان از امکاناتی که افرادی آن را برده بودند، به شهرداری بازگرداندیم. ما لیستی را تهیه کردیم که چه کسانی امکانات شهر را برده اند تا این امکانات را بازگردانیم.

زاکانی به شناسایی افراد و فضاهایی که به دنبال بردن امکانات هستند، اشاره کرد و افزود: بودجه شهرداری تهران در سال قبل به میزان ۱۵۸ درصد محقق شد که بخشی از این اعتبار از محل بازگرداندن همین امکانات بود. ما از سال گذشته نظارت فنی را سیستمی کرده ایم و با این اقدام کسی نمی تواند سلیقه ای عمل کند و این میزان رقم به جز عوارض شهرسازی برای صدور پروانه است.

شهردار تهران با بیان اینکه در بخش سوم عده‌ای رشوه می گرفتند و می گیرند، گفت: ما عقب افتادگی زندگی این افراد را دنبال می کنیم که سیر شوند. در حقوق و دستمزد و تغییر وضعیت اتفاقاتی را رقم زدیم و در گام دوم سعی کردیم آموزش دهیم که کار آنها خطاست. در گام سوم سیستم را به گونه ای رقم می زنیم که ارتباط با مردم به حداقل برسد. در گام چهارم نظارت تشدید می شود و در گام پنجم برخورد جدی و قاطع صورت می گیرد. این آمار بسیار کاهش یافته و باید تلاش کنیم که اشکالات رفع شوند. مسیری که ما طی کرده ایم مسیر استیفای حقوق مردم است.

وی با اشاره به گزارش یکی از روزنامه ها با محوریت برخورد با فساد در شهرداری، اظهار کرد: یک کلمه در این گزارش از بنده سخنی به میان نیامده اما تصویر بنده را در این گزارش درج کرده اند.

زاکانی با بیان اینکه ۱۷ هزار میلیارد تومان در شهرداری گم نشده است، گفت: ما نمی خواهیم با ذهن و قلب مردم بازی کنیم؛ در بودجه منبعی با برنامه ای در نظر گرفته می شود که سالانه به عنوان بودجه پیش بینی می شود. در سال قبل بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب شد که ۸۱ هزار میلیارد تومان محقق شد و از اعتبار ۷۵ هزار میلیارد تومانی امسال با انضباط مالی دقیق، مولدسازی و مشارکت به ۲۰۰ درصد تحقق خواهیم رسید.

شهردار تهران با اشاره به پیش پرداخت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به خط ۱۰ مترو و تخصیص ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان برای شروع کار در این پروژه، اظهار کرد: در ابتدا ۲۵۴ کیلومتر متروی فعال داشتیم که به ۳۰۳ کیلومتر رسیده و از ۱۴۰ ایستگاه به ۱۵۵ ایستگاه افزایش یافته است.

وی افزود: ما در این مسیر پیش پرداختی برای پروژه ها در نظر می گیریم و اسناد در سامانه ها ثبت می شود. ۱۷ هزار میلیارد تومان برای کار پرداخت شده و صفر تا صد آن وجود دارد اما ثبت سند نشده است. هیچ پولی گم نشده است. ما پول خرید اتوبوس ها را پرداخت کرده ایم اما هنوز ثبت نشده است.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=11385
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.