• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

رویداد «سرزمین تمدن‌ها» چهره فرهنگی مقاومت را ترسیم کرده است

  • کد خبر : 21870
رویداد «سرزمین تمدن‌ها» چهره فرهنگی مقاومت را ترسیم کرده است

همسر شهید جمهور گفت: برخی تصور می‌کنند مقاومت تنها چهره‌ای نظامی دارد در حالی که مقاومت چهره‌ای فرهنگی دارد و رویداد سرزمین تمدن‌ها چهره فرهنگی مقاومت را ترسیم کرد. به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از شهر، جمیله علم الهدی همسر شهید جمهور در آئین افتتاح بزرگترین رویداد فرهنگی تهران با عنوان سرزمین تمدن […]

همسر شهید جمهور گفت: برخی تصور می‌کنند مقاومت تنها چهره‌ای نظامی دارد در حالی که مقاومت چهره‌ای فرهنگی دارد و رویداد سرزمین تمدن‌ها چهره فرهنگی مقاومت را ترسیم کرد.

به گزارش اکو ۳۶۵ و به نقل از شهر، جمیله علم الهدی همسر شهید جمهور در آئین افتتاح بزرگترین رویداد فرهنگی تهران با عنوان سرزمین تمدن ها که شب گذشته -شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳- در مجموعه برج میلاد برگزار شد، با قدردانی از برپایی این نمایشگاه گفت: کشور ایران کشور تمدن‌خیزی است. به طوری که از یک تمدن ۱۵ هزارساله برخوردار هستیم، تمدن ایران در میان تمام کشورها بی نظیر بوده و آنچه از تمدن باقی می ماند حقیقت است. برخلاف فلسفه‌های غربی، حقیقت چیزی است که به دست انسان شکل می گیرد.

وی افزود: به جا است که در تهران بعنوان پایتخت کشور، موضوع مقاومت به عنوان یکی از عناصر تحقق حقیقت به تصویر کشیده شود و لازم است جنبه های فرهنگی آن نمایش داده شود. امیدوارم این برنامه فرهنگی توسعه یابد و جنبه‌های تاریخی آن افزایش پیدا کند.

همسر شهید جمهور با بیان اینکه نسخه جمهوری اسلامی در مقابل دیکتاتوری قراردارد، گفت: ایران پیشرو برای جهان آینده حرف های بیشتری دارد. یکی از دلایل جذابیت شهید رئیسی این بود که نسخه‌ای جذاب و عینی و شیرین را از ایران و مقاومت به جهانیان نشان دهد و این چیزی است که حتی اگر برخی نخواسته باشند، مردم آن را با جان و دل درک کرده‌اند.

وی ادامه داد: برخی تصور می کنند مقاومت تنها چهره ای نظامی و خشن دارد در حالی که مقاومت چهره ای فرهنگی و اجتماعی دارد و نمایشگاه سرزمین تمدن ها نشان دهنده وجهی از مقاومت مردم است.

علم الهدی گفت: باید فرهنگ شهادت پروری را در مقابل فرهنگ فساد و فحشا معرفی کنیم. از شهرداری تهران که چنین برنامه ای را در تهران طراحی و اجرا کرده است قدردانی می کنم و امیدوارم چنین نمایشگاه هایی بیش از گذشته برگزار شود.‌

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=21870
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.