• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
همزمان با روز اصناف صورت گرفت؛

رونمایی از هفت مجسمه‌ کاسب حبیب خدا در بازار بزرگ پایتخت

  • کد خبر : 1595
رونمایی از هفت مجسمه‌ کاسب حبیب خدا در بازار بزرگ پایتخت
سازمان زیباسازی شهرتهران به مناسبت روز اصناف از ۷ المان کاسب حبیب خدا در بازار تهران رونمایی کرد.

به گزارش وطن شهر به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ همزمان با روز اصناف طی مراسمی توسط سازمان زیباسازی شهر تهران از مجسمه‌‌‌های کاسب حبیب خدا، در بازار بزرگ تهران و خیابان ناصر خسرو با حضور مدیران شهری رونمایی شد.

در جریان این مراسم مجید قادری معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی با اشاره به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری سال رشد تولید و مهار تورم نام گذاری شده است، اظهار داشت: سازمان زیباسازی شهر تهران در همین راستا و در جهت پاسداشت و یادآوری مشاغل کهن و سنتی کشورمان اقدام به ساخت ۷ مجسمه از کسبه تهران قدیم ( کفاش، بزاز، فرش فروش، عکاس باشی و …)  نمود که در آستانه روز اصناف این احجام  در ورودی بازار تهران و بازارچه مروی در خیابان ناصر خسرو رونمایی شد.

 به گفته قادری؛ مجسمه‌ ها ضمن ایجاد حس خاطره‌انگیز برای مردم، سبب تکریم اصنافی که فرهنگ و هنر ما را شکل داده‌اند، نیز می‌شود.

قادری در تشریح برنامه های سازمان زیباسازی در جهت بهسازی بصری بازار تهران گفت: بازار تهران مهم‌ترین محلی است که قرار است مبحث محله‌های پیاده محور و مبلمان شهری متناسب با فضای بازار مجدد طراحی و اجرایی شود. همچنین مرمت و حفظ نماهای شهری از فعالیت‌های دیگری است که در بازار تهران با کمک کسبه و اصناف و شهرداری منطقه در حال اجرا است.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=1595
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.