• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

رشد ۱۰ برابری بودجه حوزه HSE شهر تهران

  • کد خبر : 21947
رشد ۱۰ برابری بودجه حوزه HSE شهر تهران
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه افزایش ایمنی در شهر اولویت کمیته ایمنی است؛ گفت: شاهد این امر، رشد حداقل ۱۰ برابری بودجه HSE در دوره ششم مدیریت شهری بوده است.

به گزارش وطن شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، هشتاد و پنجمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران که با آغاز دور دوم، به پیگیری مصوبات کمیته ایمنی در مناطق اختصاص دارد، در منطقه ۱۹ تهران برگزار شد.
مهدی بابایی در این خصوص اظهار داشت: منطقه ۱۹، بخش ورودی تهران است و شریان های حیاتی در آن قرار دارد و از جهت مخاطرات طبیعی نیز از جمله مناطق پر خطر تهران است که باید نسبت به آن تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.
وی افزود: تجربه فعالیت در شهرداری نشان می دهد که کار در این منطقه به دلیل حواشی موجود یکی از سخت‌ترین محدوده کاری مدیریت شهری‌ در پایتخت است.
این مسئول با اشاره به فعالیت کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر، تاکید کرد: دغدغه وجود ساختمان های ناایمن در مناطق همواره وجود داشت و برای رفع این دغدغه، از ابتدای سال ۱۴۰۲ در جلسات شهر ایمن، ردیف بودجه ایمن سازی ساختمان های شهرداری در بودجه سالیانه در نظر گرفته شد.
بابایی با تاکید بر اینکه استراتژی محوری کمیته ایمنی موضوع پیشگیری است، اظهار داشت: در این دوره موضوع پیشگیری و کاهش حادثه با جدیدت دنبال شد و در حوزه HSE نیز، پست سازمانی ایجاد و اعتبار این حوزه حداقل ۱۰ برابر افزایش داشت.
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در این دوره تلاش کردیم نظارت بر کار پیمانکاران از لحاظ رعایت HSE افزایش یابد و در صورتیکه پیمانکاران موارد مربوط به ایمنی، سلامت و محیط زیست را رعایت نکنند در لیست سیاه قرار گیرند.
بابایی تاکید کرد: از شهرداران مناطق و معاونان انتظار داریم تلاش کنند که در موازات انجام خدمت، موضوع اچ اس ای (بهداشت ایمنی و محیط زیست) را مورد توجه و رعایت قرار دهند .
بابایی با بیان اینکه در این منطقه ۷ ایستگاه آتش نشانی و پنج پایگاه مدیریت بحران فعالیت دارند، گفت: بر اساس گزارش آتش نشانی تعداد حریق ها در سطح منطقه نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است اما آمارها حاکی از آن است که همچنان ضرورت ارائه آموزش راهکارهای پیشگیری به شهروندان ضرورت دارد .
وی افزود: در منطقه ۱۹ تهران ، ۶۴۰ ساختمان پرخطر و ۷ ساختمان بحرانی وجود داشت که در حال حاضر با اقدامات انجام شده ، ۴ ساختمان بحرانی باقی مانده که پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده است.
به گفته وی، دانشگاه شریعتی با ۲۸ هزار متر مربع وسعت، دانشگاه شاهد با ۳۰ هزار متر مربع مساحت، پاساژ زنجانی با ۳ هزار متر مربع مساحت، مجتمع مسکونی ۲۲ بهمن با ۵۴ هزار متر مربع مساحت و تا کنون هیچ اقدام ایمنی انجام نداده اند که در حال حاضر با تشکیل پرونده قضایی جداگانه کار پیگیری قضایی انجام شده است.
وی‌ با اشاره به مشکلات فاضلاب در منطقه نیز اظهار داشت: همکاری مناسبی بین مدیریت شهری و سازمان آب و فاضلاب وجود دارد که امیدواریم این سازمان نسبت به رفع مشکلات فاضلاب اقدام کند.

نصیری رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بیان کرد: در طراحی طرح جامع، جدید ترین نقشه های زلزله، آسیب پذیری ساخت وسازها و مجاورت با گسل در کنار هم بررسی می شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه ۱۹ به لحاظ امداد رسانی در زمان زلزله با وجود بوستان بزرگ ولایت ظرفیت بسیار بالایی دارد افزود: درکنار پیگیری مسائل جدی درمنطقه، نگهداشت شریان های شهر تهران، تعمیر و تجهیز زیر ساخت ها، پدافند غیر عامل باید در اولویت  باشد.

اخگرپور سرپرست شهرداری منطقه اظهار کرد: برای مقابله با تخلفات در ناحیه سه باید از اتصال انشعابات غیر مجاز و غیر دائم از سوی مردم توسط دستگاه های خدمات رسان جلوگیری تا کسانی که تمایل به سکونت در این محدوده دارند از عدم رعایت اصول ایمنی و پرخطر بودن این ساختمان ها مطلع شوند.

این مسئول تصریح کرد: با راه اندازی فاز دوم تصفیه خانه خلیج فارس ظرفیت تصفیه پساب به ۷ هزار متر مکعب افزایش یافته است و ضرورت دارد شرکت آبفا عملیات لوله گذاری برای تکمیل شبکه فاضلاب ناحیه سه را انجام دهد.

براساس این گزارش رعایت الزامات HSE در اجرای پروژه ها، نظارت بر عملکرد پیمانکاران برای پیشگیری و کاهش حادثه، رعایت پنل ایمنی در رفع خلاف از ساخت و سازهای غیر مجاز، تشکیل پرونده قضایی و تعیین تکلیف ساختمان های نا ایمن احصا شده توسط آتش نشانی و مدیریت بحران توسط مناطق و نواحی و … از دیگر مسائل مورد بررسی در هشتاد و پنجمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران در راستای تحقق شهر ایمن بود.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=21947
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.