• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
شهردار منطقه ۴ خبر داد:

رسیدگی ویژه به ریه شهر در شمال شرق پایتخت

  • کد خبر : 939
رسیدگی ویژه به ریه شهر در شمال شرق پایتخت
"علي اصغر كمالي زاده" با اعلام اين خبر گفت: بدون شك گسترش فضاي سبز و بوستان هاي شهري و احياي آنها به عنوان ريه‌هاي تنفسي شهر امري بسيار ضروري بوده كه همواره مورد توجه شهرداري هاست.

به گزارش وطن شهر و به نقل از شهرداری منطقه ۴ ، “علی اصغر کمالی زاده” با اعلام این خبر گفت: بدون شک گسترش فضای سبز و بوستان های شهری و احیای آنها به عنوان ریه‌های تنفسی شهر امری بسیار ضروری بوده که همواره مورد توجه شهرداری هاست.

او ادامه داد: از آنجایی که اهمیت فضای سبز و تاثیر آن در ارتقای کیفیت فضاهای شهری، بهبود جنبه های زیست محیطی و زندگی شهری و افزایش سلامت و بهداشت شهری، بسیار موثر است ، مسئولان شهری و متولیان امر همواره با در نظر داشتن استانداردها و سرانه ها توجه ویژه به فضای سبز به عنوان ریه‌های تنفسی شهر را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

کمالی زاده با اشاره به عملیات رسیدگی به فضاهای سبز منطقه ۴ گفت: در این راستا در بازه زمانی یک ماه گذشته محلول دهی ۱۲ اصله از درختان چنار با استفاده از هیومیک اسید و کلات آهن در بوستان های مجیدیه ، ذاکری ، طاهری و مقدم انجام شد.

او ادامه داد: همچنین بازسازی و اصلاح تشتک ۱۰ اصله از درختان اقاقیا در بوستان احد زاده ، کنترل و مبارزه شیمیایی ۲۲ اصله از درختان اقاقیا آلوده به آفت کنه در بلوارشهید باباییان حکیمیه ، محلول دهی ۴ اصله مگنولیا ،۲۰ اصله اقاقیا در بوستان صدف با استفاده از هیومیک اسید و کلات آهن و حذف فیزیکی برگ های آلوده به آفت سوسک برگخوار ۲۵ اصله از درختان نارون در خیابان های توحید ، خیابان ابوذر غفاری ، خیابان بوستان ، خیابان مطهری و … از اقدامات انجام گرفته این عملیات است.

شهردار منطقه ۴ افزود: لیات سوزن کشی ۴۰ اصله از درختان کاج در رفیوژ بزرگراه شهید باقری و ایجاد تشتک های مناسب برای آنها از دیگر اقدامات انجام گرفته در ماه گذشته بود.

علی اصغر کمالی زاده در پایان گفت: داشتن شهری سلامت و پاکیزه حق مسلم هر شهروندی است که مدیریت شهری منطقه ۴ با تمام توان و تلاش برای رسیدن به این خواسته برحق در این راه قدم برمی دارد.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=939
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.