• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
زاکانی:

رسالت شهرداری توسعه ورزش همگانی و عمومی در پایتخت

  • کد خبر : 2181
رسالت شهرداری توسعه ورزش همگانی و عمومی در پایتخت
شهردار تهران گفت: یکی از مهمترین وظایف شهرداری تهران توجه به بُعد ورزش همگانی است که «قهرمان شهر می‌تواند زمینه شور و نشاط اجتماعی را به همراه بیاورد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی در مراسم افتتاح مسابقات «قهرمان شهر ۲» که در مجموعه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم برای دومین سال در سطح تهران برگزار می‌شود که به طور قطع چنین برنامه‌هایی جدا از استعدادیابی، شور، نشاط و همدلی اجتماعی را به همراه خواهد آورد.

شهردار تهران افزود: یکی از وظایف شهرداری در سطح شهر توجه به برنامه‌های مشارکت‌محور است که ورزش یکی از محوری‌ترین بخش‌ها به حساب می‌آید. در دوره گذشته قهرمان شهر حدود ۶۰۰ هزار نفر مشارکت داشتند که در این دوره می‌توان جمعیت بیشتری را ترغیب کرد.

امین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز یکی از دستاوردهای مهم این رویداد را پشتوانه‌سازی قهرمانان آینده در تیم‌های ملی دانست و گفت: وظیفه شهرداری توجه به بعد همگانی است ولی در این رویداد بعد قهرمانی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به براساس تفاهم نامه‌های منعقد شده میان سازمان ورزش و فدراسیون‌های ورزشی مرتبط با هر رقابت ورزشی در جام قهرمان شهر، کادر فنی فدراسیون‌ها با حضور در مرحله پایانی مسابقات، از این فرصت به منظور شناسایی استعدادهای ناب و فراهم آوردن زمینه حضور برترین‌های ورزش شهروندی در عرصه ورزش قهرمانی، استفاده می‌کنند. سال گذشته این رقابت‌ها با رویکرد محله محور در ۳ رشته تیمی والیبال، بسکتبال و فوتبال گل کوچک و ۵ رشته انفرادی بدمینتون، تنیس روی میز، شنا، کشتی و دوومیدانی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=2181
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.