• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

دخل و خرج های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 7936
دخل و خرج های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲
خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا پایان مردادماه باید ۳۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان درآمد وصول می شد که بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان محقق شد که ۹۱ درصد از رقم مصوب را تشکیل می دهد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از همشهری، حبیب کاشانی در یکصد و هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران منتهی به مردادماه سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه از بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ مبلغ ۶۴ هزار میلیارد تومان به درآمدها، ۶ هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان به منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه ای و پنج هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان به منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی اختصاص دارد، اظهار کرد: از ۲۹ هزار میلیارد تومان عملکرد نقد و غیر نقد ۲۷ هزار میلیارد تومان محقق شده است.

این عضو شورای شهر وضعیت درآمد و هزینه‌های شهرداری تهران را این طور روایت کرد:

* باید ۳۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان درآمد وصول می شد که بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان محقق شد که ۹۱ درصد از رقم مصوب را تشکیل می دهد، در فروردین و اردیبهشت ۱۰ هزار میلیارد، خردادماه هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، تیر ۵ هزار و ۱۰۰، مرداد ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که میانگین آن ۶ هزار میلیارد تومان در هر ماه است.

* درآمد حاصل از تبلیغات محیطی و سازه های تبلیغاتی باید هزار میلیارد تومان بود که این درآمد دریافت نشده و سازمان زیباسازی در این زمینه بسیار عقب است، در سود ناشی از سرمایه گذاری نیز باید سه هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌شد که محقق نشده است.

*در ارزش افزوده حدود هشت هزار میلیارد تومان درآمد محقق شد که روند افزایشی دارد، تصریح کرد: در بخش هزینه ای، تملک دارایی سرمایه ای و مالی ۷۹ هزار میلیارد تومان در مجموع ابلاغ شده در حالیکه بودجه مصوب ۷۵ هزار میلیارد تومان است. ابلاغ ۷۹ هزار میلیارد تومان بیش از رقم مصوب شوراست و تقاضا می کنیم که شهرداری قدم به قدم پیش برود.

*در هزینه های بخش نقدی ۶۷ هزار میلیارد تومان ابلاغ شده است، با تخصیص اعتبار ۳۷ هزار و ۲۵۱ میلیارد تومان، عملکرد حدود ۲۹ درصد و در هزینه های بخش غیرنقد اعتبار ابلاغی ۱۱ هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان بوده که با تخصیص اعتبار ۱۱ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۸۲۰ میلیارد تومانی درصد جذب نسبت به تخصیص هفت درصد است.

* در هزینه های بخش نقدی و غیرنقدی در مجموع بیش از ۷۹ هزار میلیارد تومان ابلاغ شده اما با تخصیص اعتبار بیش از ۴۸ هزار میلیارد تومان و پرداخت نقدینگی بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۲۳ درصد است که جای تقدیر دارد.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان اینکه شاهد روند رو به رشد درآمدهای شهرداری تهران هستیم که این روند قابل تقدیر است، گفت: نسبت ۳۹ به ۶۱ درصد درآمد پایدار و ناپایدار در بودجه امسال اتفاق جدیدی است که پیش از این شاهد نبودیم؛ چراکه آمار درآمد پایدار تاکنون از ۳۰ درصد بیشتر نشده بود.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=7936
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.