• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024

حضور معتادان متجاهر در سطح شهر کاهش یافته است

  • کد خبر : 19302
حضور معتادان متجاهر در سطح شهر کاهش یافته است
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: شاهد کاهش معتادان متجاهر در سطح شهر هستیم.

به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر, سرهنگ حسین باباپور، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ درخصوص کاهش معتادان متجاهر در سطح شهر گفت: وضعیت بهتر شده است و البته نتیجه کار تمام سازمان‌هایی است که در زیرمجموعه های شهرداری، دستگاه قضا و… در قرارگاه آسیب‌های اجتماعی عضو هستند.

وی افزود: البته موضوع فقط به نگهداری معتادان متجاهر ختم نمی شود بلکه پس از این، افراد سم‌زدایی می‌شوند و به همت شهرداری تهران بر روی موضوعات مختلف روانشناسی، پزشکی، آموزش و حرفه‌آموزی و اشتغال آنها کار می شود تا  چرخه بازپروری کامل شود تا دیگر کسانی که جمع‌آوری می‌شوند به چرخه اعتیاد باز نگردند.

سرهنگ باباپور در ادامه با اشاره به اینکه تیم‌های ما به صورت آشکار و پنهان لایه‌های مختلف مصرف کنندگان مواد مخدر یا  توزیع کنندگان را رصد می‌کنند، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا به امروز نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

وی افزود: این امر به این جهت است که در اواخر سال ۱۴۰۲ و ابتدای سال ۱۴۰۳ در بحث شناسایی فروشندگان مواد مخدر برنامه‌ خوبی را اجرا کردیم که در حال حاضر نتایج آن را مشاهده می‌کنیم. در سطح عملیات‌هایمان احساس می‌کنیم که مقداری فعالیت‌ها و حضور علنی فروشندگان مواد مخدر کمتر شده است، هرچند که کشفیات ما بیشتر شده است که آن هم بر اثر برنامه‌ریزی موثرتر حادث شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در رابطه با نحوه برخورد با فروشندگان مواد مخدر اظهار کرد: در این خصوص قانون تعیین تکلیف می‌کند. با پرونده‌ای که تشکیل می‌شود، سوابق فروشندگان مواد مخدر را استخراج می‌کنیم و درنهایت آنها را با پرونده تشکیل شده در اختیار مرجع قضایی قرار می دهیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از معتادان متجاهر اتباع غیر مجاز هستند، گفت: این افراد در نهایت به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان تصریح کرد: به اتباعی که اقامت دارند و اتباع قانونی هستند، خدمت رسانی صورت خواهد گرفت. به طوری که اگر این افراد جرمی را مرتکب نشده باشند و صرفا اعتیاد داشته باشند سعی خواهیم کرد که در بحث بازپروری به آنها کمک کرده و سم زدایی انجام شود. اما چنانچه بحث قاچاق مواد مخدر باشد، براساس قانونی که وجود دارد با آنها برخورد می‌شود.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=19302
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.