به گزارش وطن شهر و به نقل از همشهری، محمدحسین رفان، افزود: ۲۴ شارژر این مجموعه شارژ سریع و ۵۰ شارژر شارژر معمولی است. همچنین توان شارژ این شارژرها متفاوت است. سوکتهای شارژ آنها هم متفاوت است.
مدیرعامل گروه برق مپنا با اشاره به اینکه اولین مرحله این اقدام، مکانیابی است، اضافه کرد: اجرای این پروژه تنها ظرف ۲۴ روز انجام شد. نهم مرداد قرارداد امضا و پنجم شهریور عملیات نصب به پایان رسید.
رفان افزود: با تنوعبخشی و افزایش تعداد ایستگاههای شارژ برقی، نیاز شهر تهران در این زمینه نیز افزایش خواهد یافت و امیدواریم پروژههای بعدی مثلاً ایستگاههای سواپ موتورسیکلتهای برقی با همکاری شهرداری تهران به سرانجام برسد و تأمین خودروهای برقی با همت وزارت صمت با فراهم شدن زیرساختها، در دستور کار قرار گیرد.
همچنین عباس علی آبادی وزیر صنعت معدن تجارت در آیین بهره برداری از ۱۵ ایستگاه شارژ برقی خودرو گفت: این آرزویی است که سال ها برای آن تلاش شده است. آینده برقی است؛ البته نهضت برقی سازی از انقلاب صنعتی دوم شروع شد. سال ۱۹۳۶ فورد در امریکا بیش از ۳۰ هزار خودروی برقی فروخت اما به دلیل ذخیره انرژی این حرکت متوقف شد. از طرفی بنزین آسان در دسترس بود و خودروهای دیزلی رشد قابل قبولی کرد در حالی که متوجه محیط زیست نبودیم و این خودروها جانشین خودروهای برقی شدند. بنابراین برقی سازی از یک قرن پیش شروع شده است.
علیآبادی با بیان اینکه خودروی برقی امروز در دنیا به سرعت در حال گسترش است، گفت: ماشینهای برقی اقتصادیاند؛ برای ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۱۵ کیلووات برق و ۱۰ لیتر بنزین لازم است؛ هزینه برقی آن حدود یک دلار خواهد شد، در حالی که ۱۰ لیتر بنزین حدود ۸ دلار هزینه دارد.
وزیر صمت با بیان اینکه به شهر تهران به شورای شهر تهران و به شهردار پایتخت تبریک می گویم، گفت: شهردارهای قبلی پایتخت خیلی به روی این مساله توجه نداشتند. به زاکانی بابت دقت به این مطلب تبریک می گویم. امروز حدود ۱۰۰ دستگاه شارژ در سطح کشور داریم که به صورت پایلوت نصب شده اند.
او تاکید کرد: همچنین امکان شارژ خودرو در منزل نیز در حال فراهم شدن است. این فناوری در داخل کشور بومی شده و می توانیم در اقصی نقاط کشور امکان شارژ خودرو را داشته باشیم.