• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

جزئیات ۴ میلیارد دلار پروژه شهرداری بدون پرداخت وجه نقد

  • کد خبر : 10510
جزئیات ۴ میلیارد دلار پروژه شهرداری بدون پرداخت وجه نقد
در راستای سفر شهردار تهران به چین تفاهمات و قراردادهایی تحت عنوان خرید انواع زیرساخت‌های شهری منعقد شد. ارزش این قراردادها بالغ بر ۴ میلیارد دلار بوده و به صورتی مذاکره شده که برای تامین منابع مالی برخی از این قراردادها وجه نقد پرداخت نمی‌شود.

به گزارش وطن شهر و به نقل از شهر, در راستای سفر شهردار تهران به چین تفاهمات و قراردادهایی تحت عنوان خرید انواع زیرساخت‌های شهری منعقد شد. ارزش این قراردادها بالغ بر ۴ میلیارد دلار بوده و به صورتی مذاکره شده که برای تامین منابع مالی برخی از این قراردادها وجه نقد پرداخت نمی‌شود.

احیای قرارداد ۶۳۰ واگن مترو پس از سال‌ها و با همکاری دولت و از طریق تهاتر نفت یکی از این موارد است. خط ۱۱ مترو تهران هم قرار است با همکاری یک شرکت چینی و یک شرکت داخلی احداث شود که در این قرارداد هم نیازی نیست هزینه نقد و حتی پیش پرداخت از سوی شهرداری داده شود بلکه با تهاتر ملک آن هم پس از انجام درصد مشخصی از پیشرفت کار منابع مالی ارائه خواهد شد.

خرید زباله‌سوزهای مدرن از چین، به ارزش تقریباً ۷۰۰ میلیون دلار که علاوه بر انتقال فنّاوری این دستگاه می‌تواند در شمار بسیار زباله خشک و تَر را سوزانده و از آن «برق» تولید کند هم مورد دیگری است که منابع مالی آن از طریق سرمایه گذار چینی تامین شده و از برق تولیدی هزینه اش را برمی دارد.

شهرنگار| جزئیات ۴ میلیارد دلار پروژه شهرداری بدون پرداخت وجه نقد

 

 

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=10510
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.