به گزارش وطن شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) “محمدیاشار لطفی” سرپرست مجری خط ۷ مترو تهران گفت: یکی از الزامات بهرهوری حداکثری ایستگاههای شبکه مترو، ساخت ورودی های دوم و یا بیشتر است تا ضمن تسهیل تردد مسافران و تامین دسترسی های متعدد، در مواقع بحرانی نیز بتوان شرایط ایمن تری را برای رفت و آمد مردم مهیا ساخت.
در این زمینه از آغاز عملیات اجرایی احداث خط ۷، سیاست شرکت مترو تهران بر آن بود که به موازات راه اندازی ایستگاههای جدید، مساله ساخت ورودی های دوم و یا سوم را با جدیت پیگیری کند.
به این ترتیب امروز که راه اندازی فقط یک ایستگاه از خط ۷ مترو باقی مانده است (ایستگاه ورزشگاه تختی) عملاً ۱۷ ایستگاه دارای ورودی های تکمیلی بوده و ورودی دوم ایستگاه هلال احمر هم بزودی بهره برداری خواهد شد.
لطفی در ادامه به ایستگاههای باقی مانده خط ۷ به لحاظ بهره مندی از ورودی دوم اشاره کرد و گفت: ایستگاههای بوستان گفتگو، شهدای هفدهم شهریور و میدان کتاب، ایستگاههایی هستند که هنوز ورودی دوم ندارند اما طبق برنامه زمان بندی، سعی داریم در سال جاری ورودی جدید ایستگاههای میدان کتاب و شهدای هفدهم شهریور را ساخته و راه اندازی کنیم.
گفتنی است در شرایط فعلی و با فهرست بهای کنونی، فرآیند ساخت و تجهیز ورودی دوم برای هر ایستگاه مترو، حدود یکصد میلیارد تومان هزینه در بردارد و البته موارد دیگری مانند تملک اراضی لازم برای جانمایی و احداث کیوسک ورودی های دوم هم پیش نیاز این مساله محسوب می شود.