• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
شهردار کرمان خبرداد:

توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی

  • کد خبر : 7230
توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی
شهردار کرمان گفت: به‌منظور کاهش معضل ترافیکی در محدوده مرکزی شهر، برای ساخت پارکینگ اقدام، و با خرید 19 دستگاه «اتوبوس» و 50 دستگاه «ون»، ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی را در کرمان، در حدود 50 درصد افزایش دادیم.

به گزارش وطن شهر و به نقل از کرنا، سعید شعرباف تبریزی، در خصوص رفع مشکل ترافیکی شهر به خصوص در فصل بازگشایی مدارس، گفت: شهر کرمان با یک هسته مرکزی تاریخی و داشتن معابر کم‏عرض، جز استفاده از حمل‎ونقل عمومی و تجهیز امکانات لازم در زمینه اتوبوس، ون و تاکسی و افزایش تعداد خودروهای حمل‌ونقل عمومی، هیچ راه موثری برای کاهش ترافیک ندارد.

وی با اشاره به شرایط موجود در معابر شهر، اظهار داشت: لازم است که ناوگان حمل‌ونقل عمومی، مسیرهای بیشتری را تحت پوشش قرار دهد که با خریداری تعداد زیاد دیگر اتوبوس و ون، در حال تحقق است.

شعرباف، تصریح کرد: بر اساس تعهدی که دادیم، تا آخر این دوره، اتوبوس‌های مورد نیاز را خریداری، بازسازی و در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

وی افزود: در حوزه مرکزی شهر، به‌ویژه در مناطق پرترافیک که محل تجمع کلینیک‌های پزشکی و مراکز تجاری است، برای ساخت پارکینگ اقدام، و رایزنی‎های لازم را برای شروع این کار انجام داده‌ایم و برای ساخت پارکینگ در چهارراه «سمیه» (طهماسب آباد) در مراحل عقد قرارداد هستیم.

شهردار کرمان، در خصوص اجرای تقاطع‎های غیرهمسطح در شهر، به انجام مشاوره با کارشناسان زبده اشاره و خاطرنشان کرد: قصد داریم با مشاوره با کارشناسان، کاری ماندگار در شهر انجام دهیم.

وی اجرای چند تقاطع غیرهمسطح در شهر را در روان‎سازی ترافیک، موثر دانست و ادامه داد: مهمترین پروژه ترافیکی شهر، تقاطع «شرف‎آباد» است که اجرای آن، رینگ پیرامونی شهر را کامل و مسیر را تکمیل می‎کند.

شعرباف، تکمیل تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان» را نیز از جمله پروژه‌های ترافیکی در دست اقدام دانست و گفت: این پل علی‌رغم داشتن هزینه‌های بالا به زودی تکمیل می‌شود و رینگ «شرقی به غربی» را تکمیل می‎کند.

وی راه‌حل اساسی برای روان‌سازی ترافیک را نه در تعریض و تملک، بلکه در استفاده از حمل‌ونقل عمومی و بهسازی آن دانست و گفت: برای نوسازی ساختار تاکسی‌‎رانی به‌طور خاص، برنامه‎ریزی شده و به دنبال دریافت تسهیلات لازم برای بهسازی این ناوگان هستیم.

شهردار کرمان، افزود: با توجه به افزایش حجم خودورها درشهر و وجود معابر کم‌عرض، نیازمند فرهنگ‎سازی در خصوص ترافیک هستیم و این رویه را نیز مدنظر داریم.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=7230
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.