• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
دفاع شهردار از مصوبه پرحاشیه؛

تصمیمات کمیسیون ماده ۵ مرقانون است

  • کد خبر : 6583
تصمیمات کمیسیون ماده ۵ مرقانون است
شهردار تهران می گوید مصوبه اخیر کمیسیون ماده 5 که براساس آن مجوز افزایش طبقات در اراضی نسبتا درشت دانه شهر همزمان با سهل‌گیرانه کردن اعمال شرط عرض گذر بر تعداد طبقات (و نقض بخشنامه های ملاک عمل ۱۰ ساله شهر تهران) است برگشت به طرح تفصیلی است .

به گزارش وطن شهر و به نقل از اکوایران، علیرضا زاکانی در گفت و گو با اکو ایران درخصوص مصوبه اخیر کمیسیون ماده ۵ که  منتقدان آن معتقدند حدود ۲۴۰ هزار واحد مسکونی و جمعیتی بیش از ۷۰۰هزار نفر را به تهران تحمیل می‌کند می‌گوید:‌ این مصوبه بازگشت به طرح تفصیلی است و تصمیماتی که در حوزه شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ گرفته می‌شود مر قانون است ودر این کمیسیون نماینده دستگاه های مختلف ، معاونان وزرا حضور دارند و هر آنچه در این کمیسیون مصوب می شود با تایید و موافقت این دستگاه ها است.

او ادامه می دهد :‌در مصوبه اخیر هم در خصوص جمعیت پذیری شهر تهران بحث و بررسی زیادی شد اما این نکته را باید مورد توجه قرار دهید که ۵۰ درصد ساکنان تهران اجاره نشین هستند و و ما یک میلیون مسکن کم داریم و باید در حوزه ساخت مسکن استطاعت پذیر تلاش کنیم.

شهردار تهران با اشاره به وجود ۵۰۰ هزار خانه خالی در تهران می گوید: این خانه های خالی برای سوداگری در بازار مسکن است و در چند منطقه خاص است و ما باید تلاش کنیم ساخت و ساز در کل شهر توسعه پیدا کند.

به گفته زاکانی در سال گذشته ساخت وساز در بافت فرسوده ۶۸ درصد رشد داشته این در سال جاری این رشد تشدید شده است.

این درحالی است که به تازگی درنامه ای که خسرو دانشجو دبیر شورای عالی شهرسازی به شهردار تهران ارسال کرده به بند یک مصوبه شماره ۶۶۶ کمیسیون ماده ۵ اشاره شده و آن را مغایر با مصوبات شورای عالی شهرسازی دانسته و تاکید کرده که این مصوبه برای ارائه نظر به شورای عالی شهرسازی ارسال شود و هرگونه اقدام اجرایی پرهیز شود.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=6583
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.