به گزارش وطن شهر و به نقل از همشهری آنلاین، عبور و مرور در تقاطع های بزرگراه شهید باقری در دهه هفتاد توسط چراغ راهنمایی انجام می شد. سپس با افزایش جمعیت و تردد این محدوده از منطقه ۴، در دهه هشتاد دوربرگردان های همسطح جایگزین و چراغ راهنمایی حذف شد. اواخر دهه نود، نتایج مطالعات ترافیکی خبر از تداخل جریان های عبوری، ایجاد گره های ترافیکی، نبود ایمنی تردد و تصادفات ناشی از آن در بزرگراه شهید باقری می داد. همچنین سرعت عبوری در مقایسه با سایر بزرگراه ها ایجاد شده بود. تا اینکه مدیریت شهری دوره ششم تصمیم گرفت تا با اجرای تقاطعات غیرهمسطح، ساماندهی ترافیکی بزرگراه شهید باقری شروع کند. نتیجه این برنامه ریزی اجرای چهار تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید باقری از آغاز دوره بوده و تقاطع پنجم یعنی در محدوده بزرگراه شهید بابایی هم مراحل اجرایی را پشت سر می گذارد.
مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران در گفت و گو با همشهری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ششمین تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان زفرقندی(۱۹۶) در زمستان سال گذشته، از تمرکز عملیات اجرایی در بخش شرقی خبر داد و افزود: اجرای ستون های این بخش، آرماتوربندی سرستون ها در حال اجراست.
وی با اشاره به تلاش برای رفع معارضین تاسیساتی این محدوده، گفت: ۴ پایه تیر روشنایی، یک لوله گاز ۲ اینچ و یک لوله آب ۲۰۰ میلیمتر در بخش شمال شرقی پروژه مرتفع شده است. همچنین در تیرماه عملیات اجرایی دیوار کوله شرقی پل آغاز شده و پس از رفع لوله آب مجاور، اجرای دیوار تسریع می شود.
صداقتی در خصوص بخش غربی پروژه گفت: حفاری فونداسیون جهت اجرای شمع های پایه غربی پل آغاز شده و هم زمان تلاش برای رفع لوله آب ۳۰۰ میلیمتر و لوله گاز ۲ اینچ این محدوده ادامه دارد.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران با بیان اینکه عرشه پل خیابان زفرقندی(۱۹۶) شامل دال بتنی درجا و ۸تیر فولادی به وزن ۶۲۰ تن است، افزود: تاکنون ۸۰ قطعه از مجموع ۱۲۰ قطعه عرشه در کارگاه ساخته شده است.
صداقتی با اعلام پیشرفت ۳۴ درصدی پل خیابان زفرقندی(۱۹۶)، ابراز امیدواری کرد: همکاری دستگاه های خدمات رسان در رفع موانع تاسیساتی، تسریع اجرای پروژه های عمرانی و رضایتمندی شهروندان را به دنبال خواهدداشت.