• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

تحول مفهومی در تابلوهای هنری ایستگاه‌های شبکه مترو تهران

  • کد خبر : 11269
تحول مفهومی در تابلوهای هنری ایستگاه‌های شبکه مترو تهران
روند طراحی و تصویب طرحهای مربوط به تابلوهای هنری ایستگاههای شبکه مترو تهران تغییر خواهد یافت؛ این امر با هدف ارتقاء مفاهیم محتوایی مبلمان داخل ایستگاه‌ها و افزایش جذابیت‌های بصری دیوارنگاره‌ها صورت می‌پذیرد.

به گزارش وطن شهر و به نقل از روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) “پرویز ظهراب زاده” معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران، ضمن اعلام مطلب فوق و با اشاره به تشکیل کمیته معماری و تابلوهای هنری در این شرکت گفت: یکی از مهمترین دلایل راه‌اندازی کمیته معماری، احیاء هویت معماری ایرانی – اسلامی در مبلمان ایستگاههای مترو است که همه روزه محل تردد میلیونها مسافر شهری بوده و طبیعتاً فضای داخلی و شکل ظاهری این قبیل اماکن عمومی، تاثیر بسزایی در روحیات افراد دارد.

وی افزود: از جمله ماموریت‌های این کمیته، می توان به بازنگری در طراحی تابلوهای هنری و یا همان دیوارنگاره‌ها اشاره کرد. باتوجه به ضرورت بررسی مجدد نحوه طراحی تابلوها به لحاظ مفاهیم، الگوها و نمادهای استفاده شده در آنها و همچنین اعمال دقت بیشتر در کیفیت و دوام مصالح مورد استفاده در تابلوها، تصمیم گرفته شد از این پس کلیه آثار هنری قبل از شروع به ساخت و پس از طراحی اولیه، به تصویب اعضای کمیته معماری برسد.

ظهراب زاده در ادامه صحبتهای خود افزود: نخستین و بدیهی‌ترین نتیجه رویکرد جدید در طراحی و ساخت تابلوها، اجتناب از طرح‌های تکراری و متداول کنونی بوده و می‌توان با استفاده از نقطه نظرات نوین که البته با معیارهای کمیته معماری شرکت مترو نیز همخوانی داشته باشد، جاذبه‌های بصری ایستگاهها را متحول کرد و در انتقال مفاهیم ارزشمند هنری، سرفصل جدیدی باز کرد.

معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران در پایان گفت: البته شرح وظایف کمیته معماری شرکت مترو فراتر از آنچه در این مقوله به آن اشاره شد، بوده و امیدواریم به مرور زمان تاثیر تصمیمات کارشناسان کمیته مذکور در شکل ظاهری بناها، مصالح، قیمت تمام شده ابنیه و نیز نحوه نگهداشت ایستگاههای شبکه مترو تهران آشکار شود.

لینک کوتاه : https://vatanshahr.ir/?p=11269
 

برچسب‌ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.